Valt inlägg:
Ska försöka ta det kort och i den ordning du ställt frågorna.
1.Var till fram tills år 2006 28år fyllda, yrkesarbetande 7åroch helt fri ifrån konakt med polis/åklagarväsendet.
2. Gav mig ilag med en individ tjej och gjorde ett mindre jag misskalkylerade ett par faktorersmart val.mao 2 val iom min egna fria vilja
3. "Engagemanget" är inte ett medvetet val, utan en produkt av en stenhård tro på "rättssäkerhet" i någon form i något led. Hade jag lyft blicken och tagit in budskapet, så hade jag släppt kampen efter Tingsrätts dom.därifrån borde jag återgått till arbetet och de få vänner jag då hade kvar osv
4. Jag, har ingen direkt uppfattning ifråga huruvida dom brukar substanser för att bli "något större än gemene man" i piketen.
5. Det finns inget i mina texter/info som säger att just våldsanvändandet skulle vara satt i system av poliskåren som helhet.
6. Det jag däremot hävdar är att, det i polisen gbg i dess helhet är en organisation som präglas av att ha haft en internutredning som är något så långt ifrån just det.
7.Vilket i sin tur har gjorts möljlig tack vare att folket ifrån den sk "krimjouren" P01 dvs en hel drös in i ryggmärgen korrupta, maktfullkomliga med total suveränitet ifrån åtal likt det som diplomater annars är ensamma om.finns väl några till men i stora drag
8.Lösningen är att avskaffa Riksenheten för poklismål och internutredningsenheterna. Ersätt dom av oberoende, fristående jurister som ärstationerade på samma vis som åklagarna för riksenheten för polismål är idag. Jag är införstådd med att även dom får svara inför en Ask eller Bodström. Dock är det ljusår bättre och den enda realistiska åtgärden som gynnar folket såväl som polisen.
Sedan har jag kanske ingen "glädje" av det, men någonstans måste man börja.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?