| Inlägg #21: Postat: 2010-06-14 13:53:00 | |
|
Janne B |
Tartyff / Din beskrivning av mig är mycket träffande "jag trodde att du var en sund utåtriktad människa som stod för ärlighet och rättvisa" ... Dedt kan nog gälla nordmannen också...
|
| Inlägg #22: Postat: 2010-06-14 13:54:00 | |
|
Leif-Arne |
#17 Du ser, och på den vägen är det. En monokultur är något som riskerar att stagnera eftersom där inte skapas någon dynamik.
|
| Inlägg #23: Postat: 2010-06-14 13:59:00 | |
|
Leif-Arne |
#18 Det stämmer nog. Även i romarriket var grekiskan det språk som dominerade imperiets östra delar, en bildad romare talade och i synnerhet skrev helst på grekiska. Det finns därför mer bevarat från den tiden på grekiska än latin. Kontakter mellan Bysans/ östrom och Östersjöns folk är väl dokumenterade
|
| Inlägg #24: Postat: 2010-06-14 19:23:00 | |
|
Tartyff |
Janne B vad fint att jag hade rätt om din person väl mött för de. Din nordman får väl krypa till korset så att han går att jämföras med dig. Jag har skrivit här någon månad och är förvånad över hur folket här är uppdelat i någon slags rangordning, det känns som att vi får en etikett på oss en gång för alla och bemöts därefter. Vad jag förstått tillhör du de gamla i gården när man ser hur efterlängtad du är av flertalet personer och därför har jag utsett dig till forumets talesman som ska förklara för mig vilka tabun jag bryter emot när jag försöker finna korrekta uppgifter om det som händer i samhället. Man borde kunna hitta de flesta sanningar på det här forumet, enär man finner att en del formligen tjatar om den utan att vilja ge upp. Frågan är intressant som en frågeställning, vem bestämmer över sanningen här på Sourze? janne skulle du vilja hänvisa mig till den personen!
|
| Inlägg #25: Postat: 2010-06-14 22:35:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Något att fundera över, alla ni SD-kritiker och faktaförvrängare, specillt då en viss Michel Gajditza som har kommit med så mycket falska påståenden om SD att det inte har varit mödan värt att bemöta dravlet. Tar bara ett påstående i högen av löngner, där du räknar upp alla med invandrarbakgrund som är ute och jobbar på din morgonpromenad, där du påstår att många av de personerna kommer att skickas hem om SD kommer in i riksdagen, var har du fått det ifrån, visa mig källan. Ser man till den här stora webbundersökningen tyder allt på att SD kommer in. Länk: friatider.se
|
| Inlägg #26: Postat: 2010-06-14 23:22:00 | |
|
ombudet |
Jaha du Lasse, du argumenterar som vanligt genom att påstå att jag ljuger. Det har du gjort förr helt utan framgång och så är det nu också. Nedan räknar jag upp 15 punkter ur SD:s program som försvårar för invandrare/flyktingar. Om du vistades i ett samhälle som ändras på ett sådant sätt att du känner dig allt mindre välkommen och allt mindre värd så antar jag att även du skulle överväga en flytt!? Så att jag funderar över vad det skulle innebära om ett antal av dom jag mött skickas tillbaka tycker jag alls inte är konstigt. Särskilt inte som det ska skapas en hel, särskild myndighet för att hantera detta, Återvandringsmyndigheten.
1.En öppen svenskhet med krav på invandrares anpassning och assimilering till det svenska samhället 2.Den som trots detta begår någon form av kriminell handling under sin handläggningsperiod skall utvisas utan vidare prövning av ansökan. Undantag från denna regel skall kunna göras om personen i fråga är minderårig och det rör sig om ett mindre allvarligt brott. 3.Hårt segregerade och invandrartäta kommuner skall också kunna begära och få ett undantag ifrån socialtjänstlagens krav på försörjningsansvar för samtliga personer som vistas i kommunen. Undantaget skall då gälla personer som under de senaste åren erhållit temporärt uppehållstillstånd. 4.Att begränsa anhöriginvandringen kommer att betyda att vissa väljer att flytta någonstans där de kan återförenas med sina familjer. 5.Regelverket kring Uppehållstillstånd för äkta makar och därmed jämställda personer 6.Alla former av etnisk kvotering eller positiv särbehandling av invandrare skall avskaffas. 7.Det offentliga stödet till invandrarföreningar och alla andra verksamheter som syftar till att befrämja främmande kulturer och identiteter i Sverige skall dras in. 8.Lovdagar i anslutning till religiösa högtider skall endast omfatta traditionella svenska och kristna högtider. 9.Den skattefinansierade modersmålsundervisningen skall avskaffas. 10.statligt och kommunalt stöd ska endast utgå till religiösa friskolor som vilar på judeo-kristen grund och som följer angivna regler. 11.Inga religiösa byggnader, med en för svensk byggnadstradition, främmande arkitektur, skall få byggas. 12.Iögonfallande religiösa eller politiska symboler, som till exempel slöja eller turban, skall inte vara tillåtna att bäras i yrkesutövningen av offentliganställd personal, då det riskerar att skada medborgarnas tilltro till den offentliga verksamhetens objektivitet. 13.Heltäckande slöjor skall inte få bäras i skolan av omyndiga elever. 14.Ritualslakt skall vara förbjuden, liksom import av produkter som framställts genom sådan slakt eller genom andra former av djurplågeri. 15.Kraven för att få svenskt medborgarskap skall skärpas kraftigt. Grundläggande krav skall vara att man varit bosatt i landet i minst tio år och att man under denna tid uppvisat en klanderfri vandel. Genom ett obligatoriskt medborgarskapstest skall man också visa att man tagit till sig det svenska språket och skaffat sig grundläggande kunskaper om svensk historia och svenskt samhällsliv. Därtill skall man också underteckna en deklaration där man bekräftar sin lojalitet med Sverige och förbinder sig att respektera svenska lagar och övriga samhällsregler. |
| Inlägg #27: Postat: 2010-06-14 23:51:00 | |
|
Tartyff |
#26 nu är det någon som spårat ur ordentligt som gör reklam för SD? så att de får ännu fler som söker medlemskap i ditt parti.
|
| Inlägg #28: Postat: 2010-06-15 01:07:00 | |
|
ombudet |
Ibland förstår jag inte alls hur eller vad du menar? Medlemsskap i vilket parti? Mitt? Jag har inget men jag kanske borde starta ett.
|
| Inlägg #29: Postat: 2010-06-15 13:08:00 | |
|
ingloz |
#24/ *asg* - jasså, du har skrivit här någon månad !!!
|
| Inlägg #30: Postat: 2010-06-15 13:22:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#26/ Tack ombudet för din kommentar och de femton punkter som du har plockat ut ur SD:s Invandringspolitiska handlingsprogram, har läst igenom programmet tidigare men reprisen fick mig att bli helt övertygad om att min röst vid årets val kommer till rätt parti. Du valde ut de punkter som tydligen stör din PK-programerade hjärna. Resten av partiprogrammet finns att beskåda på följande adress. Länk: sverigedemokraterna.se
|
| Inlägg #31: Postat: 2010-06-15 14:31:00 | |
|
ombudet |
Jag valde ut de punkter som visar att du hade fel när du åter påstod att jag ljög. Det är tydligen det tyngsta argument som kan komma från den kant där du huserar. Ett obestyrkt påstående om att motparten ljuger följt av någon mer nedsättande kommentar av typen "PK-programmerade hjärna" samt ett totalt undvikande av att diskutera sakfrågan. Men det är bra, bra på så sätt att det visar upp hur tomt det är kunskapsmässigt i de politiska frågorna när man väl levererat sin standarduppfattning om att allt är invandringens fel. Så fortsätt gärna att ge mig glåpord,nedsättande omdömen om min person, mina åsikter, mitt sätt att skriva, min bakgrund, mitt......ja vad du vill. Jag tar med glädje emot det just eftersom det är så avslöjande för avsändaren.Själv sitter jag just nu med SD:s skuggbudget framför mig och kollar en uppgift som står där. Jag gör det eftersom jag ägnar mig och min tid åt de olika sakfrågorna eftersom det för min del känns som en naturlig prioritering.
|
| Inlägg #32: Postat: 2010-06-15 15:58:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Uppdatering av partisympatierna på Facebook, klicka på stapeldiagrammen för större bild. Visar på åldersfördelningen bland de som har röstat. Många röda Vänsterlöss bland 55.
Länk: politisktinkorrekt.info |
| Inlägg #33: Postat: 2010-06-15 16:05:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Fel 50 ska det vara
|
| Inlägg #34: Postat: 2010-06-15 16:17:00 | |
|
Lasse i Gatan |
Citat:58 gripna vid Forsmarks kärnkraftverk 14 juni
Totalt har 58 personer gripits vid Forsmarks kärnkraftverk i samband med demonstration misstänkta för grovt olaga intrång, eller brott mott skyddslagen. 27 personer är efter förhör anhållna misstänkta för grovt olaga intrång och brott mot skyddslagen. De anhållna personerna är företrädesvis utländska medborgare. Christer Nordström poliskommissarie/presstalesman Informationsenheten 070-582 83 91 Pressmeddelande från Polismyndigheten i Uppsala län Publicerad: 2010-06-14 22:19. |
| Inlägg #35: Postat: 2010-06-15 18:14:00 | |
|
ombudet |
Har ingen som helst aning om vart du vill komma med nyheter från facebook och Forsmark som vad jag kan se inte har något samband med varandra? Det kanske är början på en skojig rebus du håller på med?
|
| Inlägg #36: Postat: 2010-06-15 19:18:00 | |
|
Tartyff |
Jag har en granne som skolar sig till statsvetare, hon säger att Sveriges politiska historia innehåller massor av fällor och fel enligt hennes lärare och det blir er uppgift att utröna vad som är sant eller falskt menar läraren på och så ser det ut än idag. Självklart har jag också läst svensk historia men aldrig har någon lärare påstått att Sverige har alltid varit ett mångkulturellt land! Vi bör nog bena upp det hela med att sätta en skiljelinje var gränsen går när man ska tala ett land för att vara ett mångkulturellt samhälle och det gör man lämpligast med "antalet utlänningar" i landet, jämfört med landets ursprungliga och huvudsakliga folkmängd! Fram till 1977 fanns det 1,7 miljoner människor med utländsk anknytning och efter detta har vår folkmängd ökat med i snitt ca 34.000 tusen invandrare som har fått PUT fram till dags datum. Den egentliga invandringen började på 1940 talet då som arbetskraft, för att i dagens läge vara för de flesta bekvämlighetsinvandrare.
Historiskt sätt har det kommit och gått folk till vårt land i smärre grupper mest folk ifrån våra närbelägna grannländer men det har aldrig varit tal om tusentals från år till år, snarare i snitt ca femtio stycken på en spännvidd av tjugotalet år. Det här skapade inte ett mångkulturellt samhälle, så först 1975 klubbades det i riksdagen att nu skulle Sveriges förvandlas till ett mångkulturellt samhälle! Tänk till! varför skulle man fatta ett sådant beslut, om vi då redan hade varit ett mångkulturellt land? Självklart ljuger jag om, att det är bara en som ljuger, när jag nu märker att allt fler ljuger här, som stöttar den som jag anklagade först för att vara en lögnare. Det är bra för mig att få veta vilka lögnarna är, så att man passar sig noga för, att gå i polemik med dessa lögnare. |
| Inlägg #37: Postat: 2010-06-15 22:19:00 | |
|
Moderat |
Läs om SD besvikelse som vi ska hurra över för den nya grundlagen kan stoppa svinen. Länk: twoinvandrare.blogspot.com
|
| Inlägg #38: Postat: 2010-06-15 22:56:00 | |
|
Leif-Arne |
#37 Där kom bytet av nick, så nu blir det ”moderat” tills du hunnit kontaminera detta även. Nytt nick, samma brist på meningsbyggnad.
|
| Inlägg #39: Postat: 2010-06-15 23:16:00 | |
|
ombudet |
# 38 Leif-Arne Han måtte verkligen tro på det där om att kärt barn har många namn. Fast jag förstår inte vitsen med det? Försöker han få det att se ut som en större opinion eller.....?
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.