Valt inlägg:
Jag har en granne som skolar sig till statsvetare, hon säger att Sveriges politiska historia innehåller massor av fällor och fel enligt hennes lärare och det blir er uppgift att utröna vad som är sant eller falskt menar läraren på och så ser det ut än idag. Självklart har jag också läst svensk historia men aldrig har någon lärare påstått att Sverige har alltid varit ett mångkulturellt land! Vi bör nog bena upp det hela med att sätta en skiljelinje var gränsen går när man ska tala ett land för att vara ett mångkulturellt samhälle och det gör man lämpligast med "antalet utlänningar" i landet, jämfört med landets ursprungliga och huvudsakliga folkmängd! Fram till 1977 fanns det 1,7 miljoner människor med utländsk anknytning och efter detta har vår folkmängd ökat med i snitt ca 34.000 tusen invandrare som har fått PUT fram till dags datum. Den egentliga invandringen började på 1940 talet då som arbetskraft, för att i dagens läge vara för de flesta bekvämlighetsinvandrare.
Historiskt sätt har det kommit och gått folk till vårt land i smärre grupper mest folk ifrån våra närbelägna grannländer men det har aldrig varit tal om tusentals från år till år, snarare i snitt ca femtio stycken på en spännvidd av tjugotalet år. Det här skapade inte ett mångkulturellt samhälle, så först 1975 klubbades det i riksdagen att nu skulle Sveriges förvandlas till ett mångkulturellt samhälle! Tänk till! varför skulle man fatta ett sådant beslut, om vi då redan hade varit ett mångkulturellt land? Självklart ljuger jag om, att det är bara en som ljuger, när jag nu märker att allt fler ljuger här, som stöttar den som jag anklagade först för att vara en lögnare. Det är bra för mig att få veta vilka lögnarna är, så att man passar sig noga för, att gå i polemik med dessa lögnare.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?