Valt inlägg:
CMO skriver i sin artikel: -
"Vad skulle vara ett effektivare vapen mot demokratin än att totalt undergräva förtroendet för dess viktigaste institutioner?"
Denna frågeställning är riktig endast under en förutsättning; nämligen den att de viktigaste institutionerna fungerar som de ska och i enlighet med rikets grund- och förvaltningslagar. Jag föreställer mig dock att det är svårt för en antidemokratisk rörelse att lyckas rubba väl fungerande institutioner.
Om institutionerna däremot inte följer grund- och förvaltningslagarna t.ex. på grund av en kultur med dubbla lojaliteter, typ dubbla nationaliteter, medlemskap i hemliga ordenssällskap eller att man helt enkelt låter sig mutas, då har dessa institutioner redan själva undergrävt sitt eget förtroende. Om detta inte når allmänheten, då har denna ett ogrundat och farligt förtroende för något den absolut bör släppa allt förtroende för. Den som avslöjar sanningen kan aldrig vara den som undergräver förtroendet. Det kan bara de, som av skilda orsaker missbrukar sin ställning, själva göra.
Det verkar CMO, som om du ser ondska i mitt och andras sätt att kräva en genomlysning av USA:s hela handläggning av 9/11. Och jag förstår dig. Din illusion om att du lever i the land of the free kommer att fara all världens väg om en ny opartisk utredning kommer till stånd. Jag å min sida vet inte var jag har dig, men jag tror att du är vilseförd tillsammans med miljontals andra. Och att du ännu inte kan föreställa dig vad ett gäng iskalla psykopater är istånd till när de sökt sig till och uppnått extremt mycket makt.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?