|
Inlägg #1: Postat: 2010-06-04 08:20:00
|
|
Tage Sundin |
En god debatt bygger ytterst på goda fakta. "Om man placerar alla flyktingar på ett och samma ställe, då är det väl inte så konstigt att de inte kommer in i samhället?", återspeglar sedan många år inte verkligheten. För det finns ingen "man" som skulle placera alla på samma ställe. I verkligheten erbjuds asylinvandrarna kommunplacering i form av ex vis både bostad och välplanerad introduktion till Sverige i många olika kommuner runt om i vårt avlånga land. Men alltför många avböjer, och föredrar att istället tränga ihop sig i ett rum hos någon släkting i storstadsområdena. Detta leder till mindre önskvärda konsekvenser i form av exempelvis extrem trångboddhet och oändliga köer till svenskundervisning. Än allvarligare är att vissa bostadsområden i allt väsentligt i praktiken numera bara till namnet är en del av Sverige. Men det är en diskussion som jag vid tillfälle skall återkomma till. För övrigt är det trist att "man" inte kan åstadkomma en läsvänlig kommentar på Sourze där all sådan text presenteras i en ostrukturerad och oöverblickbar massa som inte går att bryta ned i stycken. Men det kanske kommer?
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-06-04 13:30:00
|
|
Leif-Arne |
Du gör inget annat än att skjuta dig i foten. Först skriver du underbyggt och bra om hur många generaliserar och kopplar kriminalitet till invandrare, jag är för övrig själv invandrare. Vilket är dumt och korkat. Men sedan avslutar du med ett rejält magplask, du uttalar dig svepande, generaliserande och direkt kränkande om Skånes bönder. Gör du grodorna medvetet för att få många kommentarer? Ett gott råd: lägg ned, det kommer inte fungera i längden.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-06-04 13:53:00
|
|
Tartyff |
Det är hur lätt som helst att få PUT i Sverige om man tolkar Migrationsverkets frågeställare rätt, läs dessa autentiska intervjuer med sökande. Länk: meritwager.wordpress.com
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-06-04 15:38:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Kolla in hur SDs röster fördelar sig över landet och kom sedan tillbaka med en ursäkt till Skåne och skåningarna. Länk Länk: val.se
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-06-04 18:45:00
|
|
jimmy |
Vorherrebevares!!!!
Fej foran egen dør. Et godt dansk ordsprog
tal lige om at være fordømmende, dit indlæg stinker lang væk
af fordømmelse af en hel landdel med befolkning, som ovenikøbet skal finde sig af mobning fra resten af Sverige.
Stakkels Skåne.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-06-04 21:24:00
|
|
ingloz |
Ola, med den här texten har du trillat ner till källarvåningen i mina ögon."Skånska bönder" borde det finnas i Skåne, ändå är det mest invandrare man möter eftersom det är dom som överbefolkar regionen - På 60-talet när jag kom till Malmö från att ha vuxit upp i Nyköping och påbörjat mitt vuxenliv i Stockholm, möttes jag av lugna, trygga, varma och glada skåningar - I dag måste jag nog flytta tillbaka till Stockholm dit även de "Skånska bönderna" tagit sin tillflykt p.g.a. överbefolkning av inflyttade bråkstakar som eldar upp bilar och kastar sten.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-06-04 22:20:00
|
|
Otto Israelsson, pensionerad gasavläsare |
Om en bråkstake kastar sten på dig så skall du inte slå honom med betong utan mata honom med banan.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-06-04 22:22:00
|
|
Om en bråkstake kastar sten på dig så skall du inte slå honom med batong utan mata honom med banan.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-06-04 22:27:00
|
|
GunnarL |
Jag tycker att det här är den bästa artikeln du har skrivit Ola. Kanske skulle man kunna komma åt det kollektiva skuldbeläggandet av "blattar" om man i varje artikel om brottslig verksamhet skrev om brottet var begånget av en infödd svensk eller av en invandrare. Då skulle "de skånska bönderna" antingen framstå som idioter eller som välinformerade medborgare. Men kollektivt skuldbeläggande är alltid förfärligt för dem som sköter sig och gör sitt bästa för att passa in i samhället.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-06-04 22:36:00
|
|
GunnarL |
1/ Tage Sundin, Jag bara tänker mig in i situationen att jag själv skulle tvingas fly ifrån Sverige och komma till ett vilt främmande land där jag varken känner till kulturen eller kan språket. Jag är ganska övertygad om att om jag hade landsmän eller t.o.m. släktingar i det landet skulle jag söka mig till dem. Det är väl tämligen självklart alldeles oavsett vad värdnationen skulle tycka vore bäst. Om däremot mitt nya hemland skulle tvångsplacera mig någon annanstan så vore jag naturligtvis tvungen att acceptera detta och försöka göra det bästa av situationen.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-06-04 22:38:00
|
|
ingloz |
#8/ haha, otto, det var ju det poliserna gjorde verbalt - men det gillade inte ledningen.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-06-04 22:58:00
|
|
ingloz |
#9/ GunnarL, jag är övertygad om att de flesta tycker likadant som du, att "man i varje artikel om brottslig verksamhet skrev om brottet var begånget av en infödd svensk eller av en invandrare" - så tycker självklart även jag. Svart på vitt är enda sättet att bli befriade från misstänksamhet ... Men den "skånske bonden" som blev mördad av en hel familj behövde iaf inte gräva sin grav själv, och hans bödlar hade ingen skuld, dom blev ju friade trots fingeravtryck, vittnen m.m. ...
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-06-04 22:58:00
|
|
Tartyff |
GunnarL du måste vara släkt med Ola för att du delar hans åsikter och som bekant är dina åsikter ofta malplacerat att inte kunna skilja på päron och äpplen. Orsaken för det överdrivna rasistsnacket är politikernas fel som fört svenska folket bakom ljuset som bekant, när sanningen om landets tillstånd är det motsatta än vad politikerna vill påskina. Invandrarna står för höga brottsligheten och är de värsta rasisterna. Att följa med i alla kanalerna är en fördel då slipper man läsa en sådan här embarmlig förljugen artikel, men som sagt var stå på dig GunnarL så får du säkert fler som tycker vad de tycker om dig. Ola är förlåten som inte begriper kopplingen till sitt eget svenskhat som tyvärr svenskar lägger sig till med för att vara de folkvalda till behag.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-06-04 23:03:00
|
|
Lasse i Gatan |
#7/#8/ Jag tycker du ska slå med betong, mycket effektivare.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-06-04 23:30:00
|
|
Lasse i Gatan |
På söndag på vår nationaldag ska vi känna oss stollta och lyckliga, för den underbara mångkullturen som breder ut sig i vårt avlånga land. länk: Länk: politisktinkorrekt.info
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2010-06-05 00:11:00
|
|
GunnarL |
Jag tycker att Arho skall hålla truten! Arho är uttalat främlingsfientlig och en stor vän av Sverigedemokraterna och Nationaldemokraterna. Han lever i tron att Sverige skall komma tillbaka till 1950-talet då landet i hans fantasi enbart bestod av blonda och blåögda svenskar - varav för övrigt många var rena byfånar. CMO har följdriktigt döpt Arho till "byfånen", vilket det finns full fog för. Sen må han kalla sig Tartyff, Lasse i gatan, Utforskaren, Sture Gunnarsson, Moppedisten, Cyklisten, eller vad som helst. Han är under alla förhållanden en inskränkt och ointelligent person som dessutom inte kan skriva svenska. Han går ofta till personangrepp samtidigt som han är den förste att lisma och försöka ställa sig in. En stor skitstövel med andra ord!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2010-06-05 00:34:00
|
|
Tartyff |
#16 GunnarL nu har du bekräftat ditt rätta jag. Det vore frestande att bemöta dig med ett lika omoget ulåtande om dig, tyvärr sä skulle det jag inte tillåta att sätta min värdighet på spel, så det får räcka med ditt eget avslöjande vad du går för. Om du till äventyrs skulle komma i kontakt med Arho så hälsa ifrån mig att jag håller med honom, om han nu har ifrågasatt din person någon gång?
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2010-06-05 03:26:00
|
|
Jag tycker Ola ser ut som ett riktigt busfrö. Jag slår vad om att han blivit erbjuden mången god banan. Och jag slår vad om att den odågan kastat skalet på marken.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2010-06-05 03:36:00
|
|
Jag minns hur det var i Skåne på 60- och 70-talet. Gemyt rådde. I dag råder där en hotfull stämning. Men inte beror det på bönderna, det är då ett som är säkert. Och att flyktingar dras till varandra som flugor till skit och att det inte är med dynggrepar utrustade bondlurkar som föser dem samman trodde jag var allom känt.
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2010-06-05 03:40:00
|
|
"Det finns jobb för den som försöker", "Att vara mobbad är ett val" och "Skåne är överbefolkat av rasistiska bönder" - tre gånger trams.
|
| |