Skåne är överbefolkat av rasistiska bönder

Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #41: Postat: 2010-06-06 16:08:00
Inger Olsson
Korr: "Hacka inte på bönderna", ska det stå. Inget annat.
Pia: här i tråden finns några bonnlurkar. Visst,finns några få utpräglade sossekommuner i Skåne, vilka sällan har tagit tag i några problem alls. Antar att kommentatorerna bor där... Samma låga sorts folk i Danmark säger "turkar" som dessa här säger "muslimer". Jag vet att de inte kan skilja på varken det ena eller andra, om du förstår? Tror knappt att flera av dessa Sverigeälskare här ens kan engelska...
Inlägg #42: Postat: 2010-06-06 16:14:00
ingloz
#39 / Inger Olsson, jag kan! Som dotter till en sörmländsk bonde på 40-talet vet jag väldigt mycket om kombinationen hårt slit på landet och pengar. Lantlivet är underbart, men pengar saknas alltid, liksom möjligheten att påverka vädret som är förutsättningen för det som skall gro och växa.
Inlägg #43: Postat: 2010-06-06 18:01:00
ArHo
#38 Ingloz jag har inte nämnt ett ljud om några skåningar? Såvida du inte menar att Gunnar är en skånsk bonde? Vad menar du med att skämta egentligen vem är det som skämtar? Nu såg jag att någon har varit framme och använt min signatur, det trodde jag inte var möjligt, ja,ja så är det med vissa på Sourze som använder forumet som lekstuga.
Inlägg #44: Postat: 2010-06-06 22:35:00
Pia I
Jag tror inte man kommer någonstans genom att håna muslimer på den här sidan.Tycker du resonerar konstigt Otto. Varför går du inte till pressen och talar om ditt hat eller startar ett nytt parti som partiledare där du kan agitera fritt?

Jag hörde en kommentar om Skåne, som gjorde mig ganska förvånad, för när jag är där, retar jag mig inte på skåningar. De får vara hur de vill för mig. De har inte gjort mig nåt. Har en dotter f.ö. som har ett hus där. Har en son som åker genom Skåne då och då, men som tycker olika mot mig.Är det inte så, att man blir bemött som man själv handlar och jag skiter dessutom i, om jag blir kallad "lappjävel"!
Inlägg #45: Postat: 2010-06-06 23:48:00
ingloz
#43/ ArHo, det du säger i #35 om "rövknulleri" anser jag är ett synnerligen korkat skämt - Är det någon som har stulit din signatur är det ännu mer idiotiskt - och läs inte in sådant i min text som inte står skrivet där. Det leder bara till onödiga missförstånd.
Inlägg #46: Postat: 2010-06-07 01:09:00
Tartyff
Den här tråden tävlas det i att anklaga varandra för både det ena och andra. det märkliga är ju att GunnarL inte har varit inne och sprättat runt sin dynga. Jag ser att andra har försökt att förstöra sakfrågan med lite små person angrepp här och där, inte vet jag... men det ska väl vara så, man måste ju tänka på allas trivsel.
Inlägg #47: Postat: 2010-06-07 01:10:00
Tartyff
Den här tråden tävlas det i att anklaga varandra för både det ena och andra. det märkliga är ju att GunnarL inte har varit inne och sprättat runt sin dynga. Jag ser att andra har försökt att förstöra sakfrågan med lite små person angrepp här och där, inte vet jag... men det ska väl vara så, man måste ju tänka på allas trivsel.
Inlägg #48: Postat: 2010-06-07 16:38:00
olatidman
Har läst igenom era kommentarer, kul att se vad ni har för åsikter.
Inlägg #49: Postat: 2010-06-07 16:48:00
Leif-Arne
Nåjo, genom den lilla provokationen i slutet av din text lyckades du trigga igång stormtrupperna. Frågan är ändå, om du hade en tes som du ville lyfta fram så försvann den i själva bruset som följde. Det är det som är själva problemet med en provokation, den riskerar att helt dränka det budskap man, eventuellt, hade.
Inlägg #50: Postat: 2010-06-08 15:38:00
Lasse i Gatan
Väldigt konstig bedömmning av vad som är rasistiskt hos PK-partiernas ungdomsförbund. Klicka på artikel och läs. Se även filmen som kommentarerna handlar om. Först till bloggen. Länk: varjager.wordpress.com
Inlägg #51: Postat: 2010-06-08 16:36:00
olatidman
Leif- Jag skrev inte detta för att provocera fram något, det är enbart en åsikt.
Om man blir provocerad av detta då är man kanske lite väl känslig, eller så kanske man känner sig träffad, vad det jag..

Det är dock lite lustigt hur vissa hoppar på varandra med ganska grova saker här bland kommentarerna, men i min förra text så var alla överens om att mobbning och dylikt inte var ok.
Inlägg #52: Postat: 2010-06-08 17:01:00
Leif-Arne
#51 Du skriver en text mot fördomar, ”so far so good”, sedan avslutar du med att själv ge utryck för en fyttirackarns stor fördom. Inte är det någon tillfällighet, du har i dina texter en förkärlek för att skriva något som du vet provocerar, det är ingen konst. Stormtrupperna från SD ligger hela tiden i beredskap. Problemet är som jag skrivit, om du har något mer syfte än att provocera, exempelvis en tes du vill ge uttryck för och argumentera för, så missar du det syftet eftersom du i stället framstår som en effektsökare och det du eventuellt ville ge uttryck för drunknar i bruset.
Inlägg #53: Postat: 2010-06-10 00:13:00
cmlewan
Fruktansvärt fördomsfullt mot Skåne och dess befolkning. Är det verkligen lagligt att skriva så här? Artikeln är i alla fall i sig ett sorgligt exempel på människors hat mot andra grupper av människor, i detta fallet "skåningarna".
Inlägg #54: Postat: 2010-06-10 14:48:00
olatidman
cmleran- Ta och besök skåne ett tag, pröva att göra detta när du inte är svensk, så får du se om du har samma uppfattning då. Malmö är inte så farligt, men pröva att åka utt i någon liten håla när du inte är svensk, återkom sen tack.
Inlägg #55: Postat: 2010-06-10 16:04:00
ingloz
# 54/ - Du har HELT RÄTT, Ola!! - det är beklagligt att de som begått de senaste grova brotten i Skåne misstänkliggör alla andra invandrade eller mörkhyade. - Tidningarna har varit fulla av målande beskrivningar, så det vore snarare underligt om inte folk blir skrämda, och vad rädsla kan ställa till med vet ju alla ... Personligen blir jag extra tagen av det orättvisa i situationen - min favoritläkare i Lund är nämligen både skicklig och mörkhyad, liksom många av den övriga personalen som tagit hand om mej på ett fantastiskt sätt under flera sjukhusvistelser ... Nej, Ola, du gör bäst i att inte besöka någon ensam bonde på Skånska landsbygden.
Inlägg #56: Postat: 2010-06-10 16:16:00
Tartyff
#54-55 Trams, bortom rådande omständigheter kryddat med fördomar.
Inlägg #57: Postat: 2010-06-10 23:50:00
ingloz
forts. - Det här bevittnade vi från vårt köksfönster i dag. Länk: skanskan.se Jag försäkrar dej, Tartyff, att vi inte såg det som trams!
Inlägg #58: Postat: 2010-06-11 00:31:00
Tartyff
#57 Ingloz ert trams består av det politiskt påbjudna att inte invandrare begår några rasistiska uttalanden, som svenskar gör, trots att just dessa anlagda bränder av bilar och av oändligt många skolor talar sitt eget språk och kan ses som rasistdåd. Därför blir det tramsigt att skylla på sk rasistiska skånska bönder när verkligheten ser ut som den gör. Främst Ola är ju helt övertygad om de rasistiska bönderna existens, kanske för någon dylik bonde har åthutad honom någon gång, som jag ser som en fördom att han i förlängningen ska anklaga resterande bönder som rasister och du håller med honom? Inte undra på mina rader om ert trams. Kan vi inte konstatera att vi har för vana att nämna vi och dem oavsett vilken nationalitet vi tillhör och bör fortsätta med det för att markera att vårt etniska mångfald är ett vansinnigt experiment som hela vår befolkning får lida för. Utom politikerna förstås som är anstiftare till detta vansinne!
Inlägg #59: Postat: 2010-06-11 09:23:00
Janne B
Ingloz När jag läste om ditt älskade Eslöv så tänkte jag på dig...
Inlägg #60: Postat: 2010-06-11 13:31:00
ingloz
#59/ Janne B, jag BOR tillfälligt i Eslöv, men jag ÄLSKAR min födelse och uppväxtstad Nyköping, och i viss mån Malmö så som den staden var på 60-70 talet - Däremot kan jag beundra infödda eslövsbor för att dom fortsätter att utveckla sin stad och inte ger upp trots allt våld och förstörelse den har utsatts för under flera år. De framgångsrika idrottsklubbarna som varit kommunens stolthet står nu på bar backe ... var ska ungdomar nu samlas? Dom blir sysslolösa, och det fattar ju vem som helst vad det leder till. Jag har full förståelse för deras frustration.
Showing page 3 of 4: 1  2  3  4
Laddar...