Därför föll WTC-tornen

Den här tråden diskuterar artikeln Därför föll WTC-tornen.
Showing page 29 of 31: 19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Inlägg #561: Postat: 2010-05-31 06:21:00
Dag Nilsson
#559 CMO, fel av mig när det gäller förhållandet mellan vikt och volym på plåt kontra övriga rasmassor. Din uppskattning är rimlig. Om man däremot räknar på yta, vilket egentligen torde vara det riktiga eftersom det är ytor man kan se med ögat, då blir andelen desto högre.
Inlägg #562: Postat: 2010-05-31 09:21:00
Inger Olsson
Dag Nilsson: Gick in på CMO: s länktips #554 och du bekräftar i #555 att du är sign. "Johan 52", som skriver på Vaken.nu. Är det helt uteslutet att sign "Johan 52" inte drivs av politiska motiv för sitt mostånd av NIST-rapporten?
Inlägg #563: Postat: 2010-05-31 09:52:00
Dag Nilsson
Om du undrar över om jag propagerar lögn i politiskt syfte så är mitt svar ett enkelt nej. Om du undrar över om jag är en politiskt aktiv person så är mitt svar ja. Jag för min del undrar över hur du Inger Olsson resonerar som alls väcker frågeställningen. Anser du att politiskt aktiva människor brukar vara lögnare? Har du själv en politisk åsikt? Är det i så fall den som driver dig till att agera så som du just nu gör?
Inlägg #564: Postat: 2010-05-31 09:53:00
Babol54
inlägg #562 Har du överhuvudtaget läst det som Dag Nilsson skrivit? Jag tycker att han är helt öppen med sin politiska inställning men här har debatten handlat om teknik och fakta. Han har velat diskutera olika fakta angående 9/11 och också bemött med tydlig argumentation varför han inte tror på NIST-rapportens förklaring av orsaken till varför tornen och hus 7 "kollapsade". Jag har ingen anledning att misstänkliggöra hans motiv.
Inlägg #565: Postat: 2010-05-31 10:31:00
Inger Olsson
# 563 Gick in och läste om frågan på Vaken.se. Där hävdar du att du förkastar NIST-rapporten enbart genom att DU inte på foton återfinner några plåtar bland rasmassorna och slutsatsen du då drar, är vad jag förstår, som du skriver: "det är det bara krafter inom USA och hos allierade till USA som hade något att vinna på 9/11. För muslimerna fanns bara en katastrof att vänta sig. 9/11 är maktpolitik på allra högsta nivå. Ändamålet helgar medlen. På den nivån är även grövsta kriminalitet godkänt medel." Vidare skriver du: Det ligger något sjukligt storslaget i hela 9/11. Att skäggiga män i hemliga grottor i världens fattigaste land skulle gå i land med detta bär helt enkelt inte sannolikhetens prägel. Tvärtom påminner upplägget alldeles för mycket om Ali Baba och de fyrtio rövarna. Man spelar på vår rädsla för det mörka och skrämmande okontrollerbara i vårt undermedvetna.
Det handlar ytterst om intellektets rädsla för känslorna och kroppen. Försöken att styra och tvinga det levande. De mäktigas eviga försök att komma undan sanningens smärta genom att förslava andra och skrämma till lydnad.

Det blev mycket av såväl maktpolitik och psykologi, men alla är väl ense om att 9/11 handlar om det oavsett vad man tror om sprängningar eller ej. Och ännu en gång - det är bara spekulationer som jag bollar över."
Inlägg #566: Postat: 2010-05-31 10:36:00
Inger Olsson
forts: Dag, vad jag förstår spekulerar du tyvärr mer politiskt ang. händelsen med tornen än strikt vetenskapligt. Det har du givetvis rätt till - men andra kan ju också ha synpunkter på själva d e t t a spekulerande, om huruvida det är trovärdigt tekniskt och naturvetenskapligt.
Inlägg #567: Postat: 2010-05-31 10:52:00
Inger Olsson
forts. sign. Daniel Foe skriver i samma länk som CMO ref. till "Jag är helt övertygad om att plåtarna inte förångats, och ärligt talat så är till och med hologram-flumet här på vaken mer troligt"... På vad sätt menar signaturen att "hologramflummet" är orsak till att husplåten inte finns med på bilderna, eller?
Inlägg #568: Postat: 2010-05-31 12:12:00
Babol54
inlägg #567 Jag trodde den här artikeln handlade om WTC-tornen inte Dag Nilsson ??
Inlägg #569: Postat: 2010-05-31 12:30:00
Dag Nilsson
#565-567 Inger, jag står för varje ord du citerar här. Tycker att det är förbaskat bra skrivet dessutom. Men jag förstår inte vad du vill påvisa. Menar du att politiker inte kan ha rätt i sak? Vem ställer du frågan om "hologramflummet" till - mig eller den för mig helt obekante signaturen du nämner? Jag svarar inte för någon annan än mig själv.--------

Att jag förkastar NIST-rapporten ENBART p.g.a. att plåtarna inte återfinns på bilder är helt fel. Utan räkna efter finns minst tio lika tunga orsaker till det. Vad jag emellertid inte kan inse är varför folk, som finnar mina funderingar så orimliga att jag idiotförklaras gång på gång, helt enkel inte bara släpper det hela. --------------

Om man är övertygad om att plåtar som kunde täcka ett hundra fotbollsplaner helt enkelt har hamnat underst eller möjligen blivit så dammiga att de varken syns innan man börjar röja och inte heller när grävmaskinerna börja lyfta upp rasmassorna, då är det bara att konstatera att jag svamlar på i foliehatten. Att jag har särskilt svårt att förstå hur plåtarna inte heller kommer fram när röjningsmaskinerna gräver just där som plåtarna skall finnas om de nu inte syns ovanpå under dammet, bevisar än mer hur korkad jag är. Varför offra tid på en som så uppenbart inte begriper vad han talar om? Sfäriskt järn? Finns det? Sfäriskt zink? Det måste vara antisemitisk propaganda. Inte kan det väl vara något som kan upptäckas i laboratorier? Nej, det är bara politik. Foliehatt på!
Inlägg #570: Postat: 2010-05-31 12:34:00
Inger Olsson
# 568 tja, länkar ovan i komm.fältet går till Vaken.se, vilka handlar om WCT-tornen...
Inlägg #571: Postat: 2010-05-31 12:51:00
Inger Olsson
Med anledning av bilder från den dagen 9/11 skulle jag vilja fråga CMO, som trots allt bor i USA. Rådde ett slags undantagstillstånd i USA nämnda dag?
Inlägg #572: Postat: 2010-05-31 13:01:00
Dag Nilsson
#571 Inger, bilder från Ground Zero - alltså hela katastrofområdet - tagna just 9/11 är så klart intressanta, men här handlar det om att följa hela uppröjningsarbetet som fortgick till i maj året därpå. Det finns över ett tusen bra sådana bilder på nätet. Majoriteten av dem är officiella. Om du finner korrugerad plåt när du går igenom dem, så vill jag gärna att du mailar mig om det. Ett slags undantagstillstånd rådde på GZ under hela uppröjningen.
Inlägg #573: Postat: 2010-05-31 13:14:00
Inger Olsson
Dag: om det nu var undantagstillstånd - vilket är en rättslig rättighet för vilken Stat som helst vid t ex svåra naturkatastrofer, revolutioner m m. - är det då omöjligt att vissa bilder av t o m slumpen inte kommer med?
Inlägg #574: Postat: 2010-05-31 15:41:00
Dag Nilsson
#573 Inger, du har alldeles rätt i att ett avspärrat område där det råder absolut förbud för allmänheten att fotografera blir svårare att yttra sig om än ett allmänt tillgängligt. Dock finns det ingen anledning att anta att golvrester och plåtrester skulle ha hamnat på något särskilt ställe. Tänk - det fanns 204 kontorsgolv på vardera ca 2.500 kvm. Alla dessa faller vid ett ras i stort sätt rakt ner. Då kommer golvrester att ligga blandade med balkar från bl.a. ytterväggar och kärnan. Huller om buller. Man måste komma ihåg att det är oerhört mycket golv. titta ut över EN fotbollsplan. Tänk den dubbel och dubbla det igen fem gånger. Nu är det riktigt stort. Tiodubbla nu detta riktigt stora. Så stor var golvytan och därmed även plåtytan. För oss som bor i hyreshus eller villor är det obegripligt stort. En vanlig villatomt kan vara på 1.250 kvm. Tänk dig 408 villatomter. Sådana ytor hamnar inte i skymundan. OBS det var inte undantagstillstånd i lagens mening. Området var avspärrat med stöd av någon lämplig förordning. Jag har sett över 1.000 bilder på GZ. Från dag ett tills att uppröjningen var klar i maj 2002. Bilder som skildrat alla stadier av upprensning. Jag tror att jag sett 50 kvm av 560.000 kvm. Eftersom även andra hus var skadade kan det emellertid ha rört sig om plåt från dessa.---------Huruvida plåtarna smälte eller förångades vet jag inte. De kan även ha sprängts i så små bitar ett det inte går att se dem på foton. Om det gjordes med sprängämnen måste dessa varit klistrade över hela plåtytan. Under brandskyddet. Min hypotes är att Tvillingtornen framförallt togs ned med elenergi omvandlad till radiovågor och/eller någon form av induktion. Plåtar och armeringsmattor kan ha använts till att mycket snabbt upphetta betongen som då exploderade med enormt ångtryck. Alltså vattenånga. Jag säger inte att det ÄR så här. Bara att det skulle kanske kunna vara så.
Inlägg #575: Postat: 2010-05-31 16:40:00
Inger Olsson
#574 Du har en teori om att Tvillingtornet togs ned med elenergi omvandlad till radiovågor och/eller någon form av induktion. När det gäller bilderna 7/11 är väl branden det enda man kan vara säker på och om stål/plåt smälter vid tillräcklig hetta o tryck - så blir det svårt att se någon kvarvarande plåtkonstruktion alls på bilder efteråt? Vidare, försvinner väl metallers magnetism vid just smältpunkten och någon ev. "fjärrstyrning" blir därför omöjlig? Men Dag, vart kommer flygplanen in. Har inte dessa haft någon betydelse alls?
Om jag har förstått dig rätt, så måste du väl ha en teori kring v a r f ö r allt detta jobb inifrån - om det i n t e var ett terrordåd utifrån?
Inlägg #576: Postat: 2010-05-31 17:55:00
Dag Nilsson
#575 Inger, det skulle absolut se ut som ett terrordåd utifrån. Det var grunden för hela 9/11. Men det skulle också vara extraordinärt skrämmande.
9/11 handlar två saker - makt och pengar. Kanske hör du Inger till dem som litar på myndigheter och politiker. Jag gör det inte. När människor med makt talar utgår jag ifrån att dom ljuger till motsatsen är bevisad. Maktmänniskor tänker alla likadant - stanna kvar vid makten och skaffa mer makt. Allt de säger är för att manövrera sig i läge till makt. Bush och människorna kring honom ser jag som personer besatta av begär efter makt och ännu mer makt.----------9/11 är en händelse med liknande dignitet som Förintelsen. Det var också avsikten. Man skrev världshistoria den 11 september 2001. ------- Hitler lär ha sagt att man skall inte småljuga för folk. Det gör de nämligen själva och därför genomskådar de sådana lögner. Överdriv lögnen långt bortom all rimlighet, då tror folk på det. För människor tänker; så kan ingen ljuga, därför måste det vara sant. Och så har tankarna gått när man planlade 9/11.---------- 9/11 var oerhört välplanerat. I synnerhet nedtagningen av tvillingtornen var en teknisk prestation utan motstycke.--------- Flygplanen har ingenting med husens förstörelse att göra. De fanns med bara för att skapa myten om mörk och försåtlig ondska hos den nya huvudfienden efter kommunismen - araberna, muslimerna.------- Plåt smälter vid över 1.500°C. Så varmt var det ingenstans om vi får tro NIST. 100 av 110 våningar var helt oskadda innan rasen. Där hade plåten alltså vanlig rumstemperatur. De tryck som var aktuella här påverkar inte smältpunkten på plåt i någon praktisk betydelse.--------- 9/11 är världspolitik så mångfasetterad att jag inte förmår överblicka den. Men vi har att göra med extremt känslokalla människor. Vissa av dem mycket intelligenta. Det är människor som leker med världen. Med ditt liv och med mitt. Så har maktfullkomliga gjort i alla tider. Men det finns häftigare instrument nu. Aldrig förr har tekniken funnits att ta verklig kontroll över alla människor på Jorden. Nu finns den. Gissa om det kan trigga en människa fylld av maktbegär att bli den första i världshistorien att inneha den makten.
Inlägg #577: Postat: 2010-05-31 18:58:00
Per W
Inger, du är genialisk.
Inlägg #578: Postat: 2010-05-31 20:58:00
Lasse i Gatan
#576/ Dag/ Bush och människorna runt honom ville ha mera makt, därför tog 19 flygkapare kollektivt självmord
den 9/11. Hur låter det?
Inlägg #579: Postat: 2010-05-31 21:28:00
Dag Nilsson
#578 Lasse, det låter så klart inte alls klokt. Och därför tror jag inte heller på det. Noll kapare fanns ombord på planen. Inga andra människor heller. Tekniken att fjärrstyra flygplan var 2001 tillräckligt väl utvecklad för att klara att flyga in i Tvillingtornen på sätt som skedde.
Planen fjärrstyrdes in i respektive torn.
Inlägg #580: Postat: 2010-05-31 21:39:00
open minded
Sen är det även intresant att norad hadde terroristövning vid samma tidpungt när tornen träffades även fast norad va nere just den dagen..
Showing page 29 of 31: 19  20  21  22  23  24  25  26  27  28  29  30  31
Laddar...