Valt inlägg:
#575 Inger, det skulle absolut se ut som ett terrordåd utifrån. Det var grunden för hela 9/11. Men det skulle också vara extraordinärt skrämmande.
9/11 handlar två saker - makt och pengar. Kanske hör du Inger till dem som litar på myndigheter och politiker. Jag gör det inte. När människor med makt talar utgår jag ifrån att dom ljuger till motsatsen är bevisad. Maktmänniskor tänker alla likadant - stanna kvar vid makten och skaffa mer makt. Allt de säger är för att manövrera sig i läge till makt. Bush och människorna kring honom ser jag som personer besatta av begär efter makt och ännu mer makt.----------9/11 är en händelse med liknande dignitet som Förintelsen. Det var också avsikten. Man skrev världshistoria den 11 september 2001. ------- Hitler lär ha sagt att man skall inte småljuga för folk. Det gör de nämligen själva och därför genomskådar de sådana lögner. Överdriv lögnen långt bortom all rimlighet, då tror folk på det. För människor tänker; så kan ingen ljuga, därför måste det vara sant. Och så har tankarna gått när man planlade 9/11.---------- 9/11 var oerhört välplanerat. I synnerhet nedtagningen av tvillingtornen var en teknisk prestation utan motstycke.--------- Flygplanen har ingenting med husens förstörelse att göra. De fanns med bara för att skapa myten om mörk och försåtlig ondska hos den nya huvudfienden efter kommunismen - araberna, muslimerna.------- Plåt smälter vid över 1.500°C. Så varmt var det ingenstans om vi får tro NIST. 100 av 110 våningar var helt oskadda innan rasen. Där hade plåten alltså vanlig rumstemperatur. De tryck som var aktuella här påverkar inte smältpunkten på plåt i någon praktisk betydelse.--------- 9/11 är världspolitik så mångfasetterad att jag inte förmår överblicka den. Men vi har att göra med extremt känslokalla människor. Vissa av dem mycket intelligenta. Det är människor som leker med världen. Med ditt liv och med mitt. Så har maktfullkomliga gjort i alla tider. Men det finns häftigare instrument nu. Aldrig förr har tekniken funnits att ta verklig kontroll över alla människor på Jorden. Nu finns den. Gissa om det kan trigga en människa fylld av maktbegär att bli den första i världshistorien att inneha den makten.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?