Inlägg #381: Postat: 2010-05-25 09:13:00 | |
Dag Nilsson |
Det verkar som om du tycker att förmågan att göra rimliga bedömningar inte är så mycket värd. Men är inte det precis vad allt det här handlar om? Om vi inte kan känna på oss när något verkar orimligt, då är vi ju helt förlorade till vad påstådda auktoriteter talar om för oss. Då kan de politiker som sitter vid makten lura i oss vad som helst. Personligen utgår jag från alla alla människor med makt ljuger. Sedan gör jag rimlighetsbedömningen. Det var en man från f.d. Sovjet som lärde mig tänka så. Han tyckte även att vi i väst är mer än lovligt naiva. Kan det vara så att den förre sovjetmedborgaren här rätt?
|
Inlägg #382: Postat: 2010-05-25 09:24:00 | |
Blackie |
Kom igen nu gott folk.. låt oss inte dras ned till samma nyvå som några av dom vi försöker att tala med. Att ständigt hacka på personliga drag har alltid varit överhängande representativt hos pseudoskeptikernas och etablissemangets groupies. Frustrationen och hopplösheten om mänsklighetens situation och framtid hänger inte på att slå huvudet blodigt mot denna vägg av kognitiv dissonans, utan mera på att andra ser att det görs på ett betydligt mer sansat sätt. Det är min syn på det hela efter att ha försökt prata med precis likadana med-människoroch ja, skolor verkar ha haft massproduktion på samma modell under låång tid Men jag halkar ofta ned i samma badkar själv.. så,jag bara påminner ;
|
Inlägg #383: Postat: 2010-05-25 12:15:00 | |
mseder |
#356 "Jag har som sagt ingenstans i rapporten, som är NISTs officiella ståndpunkt, sett att de påstår att stålet måste ha nått 1000C för deras modeller och antaganden ska stämma." Det är uppenbart att de nämner 1000 grader och 10 bärighet under frågan hur WTC kunde rasa därför att det är väsentligt för frågan. Du slingrar dig som en mask runt en metkrok för något som är uppenbart med en normal läsförståelse.
|
Inlägg #384: Postat: 2010-05-25 12:42:00 | |
MR anti |
Dag Nilsson du outröttliga som styr WCT frågan med logikens hjälp och ditt gensvar blir som väntat dösnack ifrån invånarna i det fördömdas tempel där det härjar obegåvat folk som vill så gärna nå samma status som du Dag. Deras totala misslyckande beror på att de vill inte veta utav andras sanningar som de naturligtvis bombar med smutskastning i brist på relevanta och förståeliga argument. Att vilseleda är ett vanligt tjuvknep som är välkänt inom politiken och folk med den åkomman av pristigeskäl, borde någon gång ta sitt förnuft till fånga och ta del av sakunskapens leverantörer och inte förmedla sitt personliga bisurr som uppstår i deras hjärnor när de ska tänka logiskt.
|
Inlägg #385: Postat: 2010-05-25 13:00:00 | |
Per W |
Halleluja!
|
Inlägg #386: Postat: 2010-05-25 14:21:00 | |
TreeOfLiberty |
Jag orkar inte leta fram fler ställen där dom pratar om det just nu men här pratar NIST om 1000C "the subsequent unusually large jet-fuel ignited multi-floor fires which reached temperatures as high as 1,000 degrees Celsius significantly weakened the floors and columns" Länk: 911research.wtc7.net Poängen är att de temperaturer NIST pratar om 700-1000C har de inget stöd för och inget säger att stålet hade tagit skada av dom temperaturerna. Branden i WTC 1 1975 varande i ca tre timmar och nådde temperaturer över 700C, så om 500-700 under en kortare tid räcker som folk här har påstått så borde tornet ha kollapsat 1975... Vad som hade hänt om det var ett jobb från insidan är att stålet bevismaterialet från brottsplatsen hade blivit iväg kört och förstört och utredare hade bara fått begränsade tillgångar till det, detta är precsis vad som hände. På grund av mörkläggningen så kunde inte NIST undersöka delarna av stålet som hade svaren på vad som hände.
|
Inlägg #387: Postat: 2010-05-25 14:21:00 | |
TreeOfLiberty |
Per, dina frågor är inte väldigt ogenomtänkta. Mina inlägg har redan gått igenom det mesta gå tillbaka och läs det. Hur kan du fråga efter ett motiv när USA är en terrorist stat, mördar inte terrorister civila för att roffa åt sig makt per?. Hade världen sett ut som den gör idag utan 9/11? skedde det ingen förändring efter 9/11? allt gick tillbaka till normalt? inga lagstiftningar passerades och inget hände? USAs krigsmaskin och globalisterna i kontroll över den fick inte pengarna de behövde för att bygga deras militära dominas som dom hade tjatat om att dom behövde? hur skulle man ha motvierat tusentals människor att åka och kriga i ett land om 9/11 inte hände?. Varför jobbar USA/CIA med knarknätverk och nazister som Klaus barbie som mördar civila och våldtar kvinnor och störtar demokratiska regeringar som resulterar i knark-fascistiska styren?. Varför pratar makteliten hela tiden om att dom vill ha en världsregering där du inte har något att säga till om?. Kan det vara så att dom som gav Hitler hans krigsmaskin och satte honom till makten, fortfarande finns idag och vill förslava dig och din familj?. Sist jag kollade så var det dom som finacierade Hitler och Stalin och nästan alla andra stora diktaturer genom historien som har full kontroll över USAs utrikespolitik.. Du är väl inte en historieförnekare per? eller du är bara en konspirationsförnekare för tillfället då du inte har studerat någon historia utöver vad som står i metro?. om det är fallet så förstår jag varför det jag precis sa låter väldigt märkligt, men för ett barn som inte har växt upp än så är det mycket som låter märkligt och tyvärr blir vi tränade att inte växa upp, när man bara tänker på stresset på jobbet och vad som sägs på TV så har man ju inte tid att tänka själv och om man försöker tänka själv så kommer man ju ihåg att "jag har ingen utbildning i detta så jag måste fråga någon annan".. Du förstår, skoaln har gjort människor till robotar, skolan och din utbildning lärde inte dig att tänka och hur ditt sinne fungerar.
|
Inlägg #388: Postat: 2010-05-25 14:21:00 | |
TreeOfLiberty |
#378. De har visst SEM bilder på aluminiumpartiklarna, läs deras rapport. Och XRD funkar inte bra med så små chips dom behöver andra tekniker, antagligen att krossa ett av dom och sedan använda en XPS-analys. Poängen är att om du förstår något om nanomaterial så förstår du att det dom redan har är mycket starka bevis och räcker en ny utredning , jag skriver detta en gång till bara. Elementärt aluminum i nanopartiklar kan bara skapas i ett labb och finns inte i byggnader, det är helt omöjligt för elementärt nano-aluminum att skapas av sig själv då det endast kan skapas i en syre fri miljö och får absolut inte vara i närheten av brand, deras nano-aluminum har mer aluminum i sig än syre, vilket rent aluminum har medans aluminum oxid har mer syre än al. Sedan är oddsen att nanopartiklar mixar sig i ett matris dessutom möter dom exakta kraven för nanotermit, 120nm Fe och under 60nm för al så extremt små så att det direkt borde ses som att ett brott antagligen har begåtts och är tillräckligt för att omeldebart starta en utrending detta har till och med en expert i nano och byggnads material i USA som jag prata med över mail bekräftat för mig. Deras chips startar även en kraftig exotermisk kemisk reaktion som redan vid 430C skjuter ut små sfäriska klot av rent järn en reaktion som omöjligt kan ske mellan järn oxid och aluminum oxid, vilket ger mer stöd till att det är rent aluminum och termit samt ger ifrån sig blixtrar som förväntas av nanotermit.Färg i byggnader har mikronstora partiklar inte nano, och färget på stålbalkarna hade stora mängder av magnesium och även zink i mikronstora partiklar något deras röda material inte hade pluss att färgen på balkarna tålde 800C i NIST tester utan att starta någon rekation medans deras chips ger ifrån sig en kraftig exotermisk kemsik reaktion redan vid 430C. Järnet i deras chips är Fe2O3 som har en röd färg och förklarar varför deras chips är röda. I en brand blir inte mikronstora partiklar till nanopartiklar, små partiklar brukar bli större av brand, och att så små partiklar skulle blanda sig mycket fint i ett matris är löjligt osannolikt jag har själv pratat med experter om detta. Dom tog även färgprover under en OxyAcetylene flamma, färgproverna blev i varje fall omedelbart reducerade till bräcklig aska, detta var inte fallet med chipsen från WTC, efter ett par sekunder av uppvärming så blev där en utskjutning i hög fart av en varm partikel, det intensiva ljuset och den ljusa oranga färgen från partikeln attesterar dens höga temperatur. De undersökte även dammet från två demoleringar och inga röda nano chips hittades där. Man har desssutom hittat bevis för att stål och molybdenum smältes Länk: journalof911studies.com vilket betyder temperaturer upp mot över 2000C, en temperatur den vanliga branden omöjligt kunde nå, men termit kunde göra det. Där var också kraftiga "explosioner" av vit rök och eldflammor i bråtet efteråt, då och då sköts det flammor tillsammans med vit rök upp ur bråtet, var kom den kraftiga rekationen ifrån? termit kan förklara det.
|
Inlägg #389: Postat: 2010-05-25 14:25:00 | |
TreeOfLiberty |
#378. Mer stöd för nanotermit kan du se här: super-thermite experimentet 0:47
Länk: youtube.com Sedan se dom här och lägg märke till den ultraviolet aktiga färgen på reaktionen i den första videon som är något nanotermit har samt att det i den sista bilden "exploderar". Länk: youtube.com Länk: youtube.com Länk: femr2.ucoz.com |
Inlägg #390: Postat: 2010-05-25 14:29:00 | |
TreeOfLiberty |
#387. Skulle stå "dina frågor är väldigt ogenomtänkta" ; för det är dom. Studera frågan lite närmare.
|
Inlägg #391: Postat: 2010-05-25 14:40:00 | |
TreeOfLiberty |
Den sista länken till de som exploderar funka inte så här är en ny: Länk: img684.imageshack.us
|
Inlägg #392: Postat: 2010-05-25 14:48:00 | |
Per W |
Jag gillade denna kommentar på dina Youtube-länkar:
"9/11 was not an inside job. Our government is not that smart to pull it off. They cant even deliver the mail and make a profit" |
Inlägg #393: Postat: 2010-05-25 15:05:00 | |
cmologgad |
#381 "Det verkar som om du tycker att förmågan att göra rimliga bedömningar inte är så mycket värd." Tvärtom, och du har visat att du INTE KAN göra rimliga bedömningar. I övrigt innehåller ditt svammel en massa som vanligt en massa självmotsägelser som jag inte har tid att reda ut nu. Personligen utgår jag för övrigt från att alla truthare ljuger när de säger att de söker sanningen. Du och dina "kompisar" har styrkt mig i den uppfattningen.
|
Inlägg #394: Postat: 2010-05-25 15:06:00 | |
cmologgad |
#383 Nej du har fel. Du har, föga förvånande, inte läst/förstått rapporten.
|
Inlägg #395: Postat: 2010-05-25 15:06:00 | |
Per W |
#388 Skojar du? Du refererar du till den gamle trötte wrestlaren Jesse Ventura. För närvarande undersöker han "2012 Disaster Conspiracy", alltså att mäktiga krafter förbereder jordens undergång 2012. Väldigt trovärdigt och seriöst. Jag som går i pension 2012. Inte visste jag det skulle få såna konsekvenser.
|
Inlägg #396: Postat: 2010-05-25 15:09:00 | |
Bizon |
Per W # 392 - ja den är tänkvärd som någons uttryck för någons totala desillusion.
|
Inlägg #397: Postat: 2010-05-25 15:16:00 | |
Per W |
Nej, men sinne för realism
|
Inlägg #398: Postat: 2010-05-25 15:16:00 | |
Leif-Arne |
Enlig konspirationsteoretikerna skulle motivet till 9-11 vara kriget i Afghanistan. Vilka skulle då de omfattande vinsterna med en invasion av Afghanistan vara, Olja? Afghanistan är ett fattigt bergigt land bebott av skäggiga bergsbor med en sällsynt allergi mot främmande trupper. Afghanistan är mycket fattigt och har rätt begränsade naturtillgångar. Efter det engelsmännen och ryssarna bränt nosen i Afghanistan så är sannolikheten minimal att den amerikanska administrationen intensivt längtade till att, med enorma kostnader i människor och materiel, invadera Afghanistan. Irak däremot, hade en brutal diktator, massor av olja men inget al Q. Den brutale diktatorn gillade inte konkurrens nämligen. Invasionen av Irak motiverades inte av 9-11, däremot av ett påstått innehav av WMD. Trots den påstådda konspirationens kompetens och förmågor som sägs ha lyckas smygminera och organisera en sprängning av tornen, lyckades man inte i Irak ens plantera ett synligt bevis på innehav av WMD.
|
Inlägg #399: Postat: 2010-05-25 16:13:00 | |
mseder |
#383 Cmo "Nej du har fel." Ett äkta CMO argument! NIST skriver alltså svar på frågor som inte har med frågorna att göra. Nja riktigt så korkade är det inte. Snacka om Kognitiv Dissonans.
|
Inlägg #400: Postat: 2010-05-25 16:20:00 | |
mseder |
TOL och andra. Som ni märker så får slumpteoretikerna så mycket stryk nu att jag aldrig sett på maken. Inte på en enda sakpunkt kan de svara längre och det är det gamla vanliga skåpmaten av glåpord som levereras tillbaka.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.