Inlägg #141: Postat: 2010-05-21 12:03:00 | |
Michael Lundahl |
Bizon: allt de du säger i inläg #140, kan vändas tillbaks på 9/11-truth gänget... och detta betydligt hårdare. Du säger det skulle vara omöjligt att hålla en 19-manna attack hemlig: en inhemsk konspiration är *större*, den är mer komplicerad, och därmed svårare att hålla hemlig... men den har inte läckt. Du säger tycker det är konstigt att en välutbildad person har en åsikt som inte stämmer med din egen: right back atcha. Du påstår att de som tvivlar på truther-gänget förlöjligar: jag behöver bara läsa den här tråden så ser jag hur de kastade stenarna förvandlar glashuset till flis. Hur du än vände roch vrider på det så lider er sidas story av exakt samma probelm som ni anklagar NIST och de amerikanska myndigheterna, men oändligt mycket värre. Ni har inte ens en ordentlig story utan bara en massa vaga antydningar! Ändå förväntar ni er att folk bara skall acceptera det ni säger utan att för en sekund stanna upp och kritiskt granska er. Bizon... du får ursäkta, men hur mycket ni än försöker helgonförklara er själva, så funkar det inte. Det ni säger måste hänga ihop också, och det gör det inte... inte så fort det hamnar utanför era egna förvirrade sinnen där ni kan välja att ignorera allt som inte passar der.
|
Inlägg #142: Postat: 2010-05-21 12:06:00 | |
mseder |
#138 - 139 Ja även artikelförfattaren ser ut att likt WTC fara ihop i ett rökmoln. Michael, du har fått åtskilliga sakliga exempel från Three Of Liberty, från mig m.fl. som du och de andra helt duckar för. Gå tillbaka i kommentarsskörden så ser du. "Ja, jag väljer NIST att tro på framför er" jo precis, men tro räcker inte Michael. "de kan presentera hur de har resonerat " Nej de kan de inte på alla punkter, och redan i första läget så har de bevisligen mörkat t.ex. vittnesuppgifter. Sluta vara grinig och bemött detta m.fl. punkter. "utan att ha täckning för påståendet. Och när motståndet blir för hårt, då deklarerar ni" Men det är ju inte SANT vilket denna debatt visat och som jag nu upprepat sagt till dig. Sluta tjura nån gång.
|
Inlägg #143: Postat: 2010-05-21 12:16:00 | |
Dag Nilsson |
Michael, du är ju otrolig i dina outtröttliga försök att bunta ihop det som varken kan eller vill buntas ihop. Din devis är: Att bilda en åsikt på EGEN HAND - DET är att tänka själv. Men när du stöter på folk som gör just det då sviker modet. Bäst att ty sig till en auktoritet som säkert vet att berätta hur allt ligger till. Hela debatten spårar gång på gång in på vad som mest liknar tro och religiös besvärjelse. Det är därför du och dina församlingsbröder inte ens vågar tanketesta en teori som strider mot NIST och deras särskilda mästare i bortförklaring - Bazant. Ve den otrogne. Akta er för de kätterska. Förbannade vare de balkar som icke söken varandra. Och förbannade även de otrogna hundar som tittar på förbjudna filmer. För ett av fanatismen ogrumlat öga är det löjeväckande att höra tal om hur den svagare byggda överdelen forcerar ner genom det allt starkare tornet. Vilken icketroende som helst ser hur massorna sprutar ut åt alla håll drivna av något helt annat än ren gravitation. Se du som har ögon att se med. Film efter film visar att era förklaringsmodeller á la Bazant inte kan kallas något annat än patetiska.
#134 - Michael förstår inte att ordet kolv inom maskintekniken bara kan definieras om det sätts i samband med ordet cylinder. Det borde vara en självklarhet att inse det, men kan tydligen vara svårbegripligt om det samtidigt försätter NIST i tveksam dager. Länk: sv.wikipedia.org |
Inlägg #144: Postat: 2010-05-21 12:20:00 | |
mseder |
#143 Tack, strålande formulerat Dag!
|
Inlägg #145: Postat: 2010-05-21 13:03:00 | |
Michael Lundahl |
"Det är därför du och dina församlingsbröder inte ens vågar tanketesta en teori som strider mot NIST och deras särskilda mästare i bortförklaring". Stopp stopp STOPP Dag... skall du ljuga om mig och andra, snälla gör det inte så förbannat transparent och dåligt. Debatt är roligt, men när du ger mig öppet mål att skjuta på blir det lika skämmigt ocgh pinsamt som att klubba sälungar.
|
Inlägg #146: Postat: 2010-05-21 13:03:00 | |
Michael Lundahl |
"Det är därför du och dina församlingsbröder inte ens vågar tanketesta en teori som strider mot NIST och deras särskilda mästare i bortförklaring". Stopp stopp STOPP Dag... skall du ljuga om mig och andra, snälla gör det inte så förbannat transparent och dåligt. Debatt är roligt, men när du ger mig öppet mål att skjuta på blir det lika skämmigt ocgh pinsamt som att klubba sälungar.
|
Inlägg #147: Postat: 2010-05-21 13:04:00 | |
Michael Lundahl |
Lögnen består i detta: vi *har* redan tanketestat era teorier. Till skillnad ifrån 9/11-Truth tokarna - vilka jag gladeligen buntar ihop dig med - så har vi varit öppensinniga för att alla teorier kan vara sanna, för annars hade vi inte ens tittat på era argument. Så vi gjorde just detta: vi tanketestade era teorier, i rak motsats till det du just sade. Och resultatet av detsat var att era argument inte höll! Vi *har* gjort testet... men du känner dig nödgad att ljuga om detta och påstå att vi inte har gjort det. Varför? För att det är din enda chans... så länger du kan skapa bilden av att era argument är otestade, så har du fortfarande en teoretisk möjlighet att hävda att de stämmer. Men när testet är *klart*, då försvinner den möjligheten. Så länge loppet inte sprungits har du chansen att säga "Jag är bäst!". Efteråt... nej, då kan du inte det längre.
|
Inlägg #148: Postat: 2010-05-21 13:18:00 | |
Dag Nilsson |
Michael, hur är det med de 236 47 stålbalkarna, måste dom få en REN träff på varandra när överdelen träffar underdelen med en fart av 10 m/s eller fungerar Bazants teori lika bra om alla balkarna enligt ovan missar varandra?
|
Inlägg #149: Postat: 2010-05-21 13:50:00 | |
Michael Lundahl |
Så typiskt en Truthare... att så fort man blir synad på en bluff så försöker man 1 tiga ihjäl det och 2 ducka till något annat. Faktum kvarstår Dag: du *ljög* i syfte att smutskasta de som inte hålle rmed dig. Du hävdade att de som håller med NIST testat era teorier, och detta är *fel*. Vad har du att försvara dig med? Eller kan vi vänta en ursäkt ifrån dig inom snar framtid?
|
Inlägg #150: Postat: 2010-05-21 13:53:00 | |
Banestyrelsen |
#148. Dag, har du ens läst Bazant & Zhou? Sida 3: "For our purpose, we may assume that all the impact forces go into the columns and are distributed among them equally. Unlikely though such a distribution may be, it is nevertheless the most optimistic hypothesis to make because the resistance of the building to the impact is, for such a distribution, the highest. If the building is found to fail under a uniform distribution of the impact forces, it would fail under any other distribution." Begriper du innebörden?
|
Inlägg #151: Postat: 2010-05-21 13:58:00 | |
Michael Lundahl |
Vad gäller detta: "Vilken icketroende som helst ser hur massorna sprutar ut åt alla håll drivna av något helt annat än ren gravitation." ...så svarade vi på det för många sidor sedan, och det står i det kapitel som du givit så mycket uppmärksamhet åt, kapitel 6.14.4. Men för den som vill testa det hela, gör följande experiment: 1 Håll vänster handflata vänd uppåt. 2 lägg en rejäl fingernypa mjöl och smeta ut över hela handflatan så att du har mjöl liggande löst över hela handflatan 3 Slå höger handflata, rakt uppifrån, ned på vänter handflata. 4 Svara på frågan: stannade allt mjöl kvar i vänsterhanden? 5 Om nej, så har vi just bevisat - enligt Dags påståenden - att dina händer är fulla med sprängmedel som USAs regering satt dit.. för det finns ingen annan mekanism enligt honom som gör att mjölet kan flyga ut åt sidorna.
|
Inlägg #152: Postat: 2010-05-21 14:00:00 | |
Michael Lundahl |
Rättelse #150: Ett "inte" föll bort. Lämnas som övning till läsaren att fundera ut var det passade in.
|
Inlägg #153: Postat: 2010-05-21 14:03:00 | |
Michael Lundahl |
Urk... rättelse på #149 så klart... Dag hävdade att vi *inte* testat hans och andra Truthares teorier, och det är en rak lögn.
|
Inlägg #154: Postat: 2010-05-21 14:08:00 | |
Dag Nilsson |
Banestyrelse, så bra att du förstår det världsfrånvända svammel som Bazant och Zhou kommer med enl #150. Då kan du svara på: Hur är det med de 236 47 stålbalkarna, måste dom få en REN träff på varandra när överdelen träffar underdelen med en fart av 10 m/s eller fungerar Bazants teori lika bra om alla balkarna enligt ovan missar varandra? Om du nu vågar förstår min fråga.
|
Inlägg #155: Postat: 2010-05-21 14:17:00 | |
Banestyrelsen |
#154. OK, du begriper alltså inte innebörden av citatet i #150. Hade du gjort det hade du fattat hur ofantligt korkad din fråga är.
|
Inlägg #156: Postat: 2010-05-21 14:21:00 | |
Dag Nilsson |
inlägg #151 Michael, det är inte jag som har svårt att fatta hur man skapar tryckluft med en kolv i en cylinder. Men självklart är det fritt att även använda handklapp. Däremot kan jag omöjligen fatta, hur det kan finnas människor som inte kan se, att det vare sig förekommer kolv eller cylinder på de hundratals filmer och bilder, som visar att tornen exploderar i en oerhört skickligt genomförd serie sprängningar av våningsplan efter våningsplan hela vägen ner. Här kan man tala om verkligt kunniga människor. Mördande skicklighet. Långt borta från de löjliga bortförklaringarnas värld.
|
Inlägg #157: Postat: 2010-05-21 14:23:00 | |
Dag Nilsson |
anonymt inlägg #155 Banestyrelsen vågar inte svara på min fråga: Hur är det med de 236 47 stålbalkarna, måste dom få en REN träff på varandra när överdelen träffar underdelen med en fart av 10 m/s eller fungerar Bazants teori lika bra om alla balkarna enligt ovan missar varandra?
|
Inlägg #158: Postat: 2010-05-21 14:28:00 | |
TreeOfLiberty |
#98 skrev: "Däremot så saknas fullständigt ett motiv. OM, nu det skulle vara så att en sammansvärjning beslutar genomföra ett andra "Pearl Harbour", varför då till en oerhört ökad risk för exponering och upptäkt, minera tornen då de redan skulle flygas in i av ett antal fulltankade flygplan. Just den händelsen är i sig så spektakulär och chockerande att syftet redan uppnåtts med råge. Slutsats: även om där skulle finnas en sammansvärjning saknas totalt motiv för en minering". Än en gång visar en skeptiker total brist i förmågan att använda enkel logik. Varför använde dom sprängladdningar tillsammans med flygplan?, den ena anledningen var att dom ville garantera att dom fick stöd till invasionen av afghanistan och pengar till att finansiera deras militära dominans som dom prata om i PNAC. Om dom bara använde ett flygplan, så fanns det ingen garanti för att hela byggnaden skulle kollapsa och att tusentals människor skulle dö, om bara några människor där planet flög in dog och byggnaden inte kollapsade så hade det inte varit lika chockande och bilden av vad som hände den dagen hade inte fastnat i huvudet på det amerikanska folket lika bra. Den andra anledning är för att dom inte ville att det skulle bli någon stor utredning efteråt och att folk inte skulle ha många frågor, om du sprängde tornen i luften mitt på dagen utan flygplan så hade folk ställt frågorna "Vem fick in bomberna?, varför stoppa inte säkerheten i tornen dom?, vad var det för bomber och vem tillverka dom?" men när man använder flygplan försvinner dom frågorna och istället låter det så här "Vi måste ha bättre säkerhet på våra flygplatser" "Vi måste bygga våra byggnader mer säkra i framtiden". Sedan blir folket lurade att några hemska terrorister som man hör om på TV 24/7 låg bakom attacken, och då av rädslan som skapas tillåts den härskande klassen att passera lagstiftningar som gör att deras agenda går fortare framåt medans folket förlorar deras grundläggande rättigheter.
Det är pinsamt att se svenskar som är så trogna till den amerikanska staten så att ni inte ens kan vara lika ärliga som NIST fd chef och 9/11-kommissionens egna medlemmar. Dom väljer ni att ignorera för om ni kallar dom för foliehattar så vet ni själva att ni skjuter er själva i foten och tappar er trovärdighet, något vissa av er erdan har gjort, när ni hänvisade till datormodeller precis som en dator kan se bakåt i tiden eller in i framtiden och se vilka brandskador stålet hade. |
Inlägg #159: Postat: 2010-05-21 14:28:00 | |
Banestyrelsen |
#157. Svaret på din fråga finns i citatet av Bazant och Zhou som jag gav dig i #150. Förstår du inte engelska, eller vad är problemet?
|
Inlägg #160: Postat: 2010-05-21 14:33:00 | |
Michael Lundahl |
"Däremot kan jag omöjligen fatta...". Detta sammanfattar det hela rätt väl. Den som antingen genom ren och skär inkompetens, eller genom att aktivt välja att inte förstå, inte kan greppa det förloppet har i min mening inget i den här diskussionen att göra... och *speciellt inte* att försöka spela någon slags expert-opponent som skall refutera expertutlåtanden. Den som inte kan förstå vad motståndaren försöker säga, vad än anledningen till denna oförmåga att förstå, har fullständigt gjort bort sig själv. Att spela korkad bara för att slippa förstå vad en meningsmotståndare säger - och därmed vara tvungen att komma på bättre motargument själv - har *aldrig* funkat som ett övertygande debattargument.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.