Askmoln, flyg"olyckor" och influensavirus

Den här tråden diskuterar artikeln Askmoln, flyg"olyckor" och influensavirus.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2010-04-22 13:45:00
Kapten Kaviar
Skälet till askmolnet skulle alltså vara att islänningarna vill tjäna pengar? Islänningarna kunde kanske flyga lite inrikestrafik, jag vet inte för jag har inte läst något om det, men i övrigt hade dom inte många ställen att flyga till eftersom flygplatserna var stängda.På grund av det isländska askmolnet!Det askmoln som islänningarna skulle tjäna pengar på? Jag får inte det att gå ihop.Det fanns ju ingen flygtrafik att bedriva, och alltså inga pengar för Island att tjäna!
Inlägg #2: Postat: 2010-04-22 14:10:00
daniel1978
Jag tror inte det var en tillfällighet att du lade upp den här smörjan på Sourze. Jag tror att det är en del i en världsomspännande plan att fördumma världen.
Inlägg #3: Postat: 2010-04-22 14:33:00
Michael Lundahl
"Jag vill inte framstå som konspiratoriskt lagd men...". Heh, det där är lika illa som att inleda en artikel med "Jag är inte rasist, men...". Jo, du är konspiratoriskt lagd. Och svaren på dina frågor i stilen "Är det sammanträffande att..." är: JA, det är det, så sluta ta upp bandbredd med att försöka påstå konspirationer genom lösa antydningar!
Inlägg #4: Postat: 2010-04-22 15:43:00
Sanningssökare
Ni borde skämmas, Michael och Daniel! Förstår ni inte att vi har goda avsikter? Allt vi vill göra är att skriva om historien så att den passar vår "skyll allt på USA"-agenda.
Inlägg #5: Postat: 2010-04-22 16:25:00
Dag Nilsson
Svininfluensa och isländsk flygaska är inte min grej. Men när litade svenskar blint på ryssarna senast? Varför skall vi göra det nu? Självklart finns det all anledning att vara mycket skeptisk till den information som matas ut när det gäller kraschen med den polska ledningen. När började Ryssland vara ett land bestående av idel hedersknyfflar? Bara det att man sätter en amatör att leda haverikommissionen i ett land som säkerligen har mycket dugliga proffs att tillgå, ger anledning till största vaksamhet. I synnerhet när amatören heter Putin. Läs om mannen på Wikipedia, man kan bli mörkrädd för mindre. Att säga ja och amen till första bästa presskommuniké när så mycket makt är inblandad är så naivt att endast svenskar kan gå iland med det. I Sovjet trodde folket inte på någonting innan det var officiellt dementerat. Det bör man inte göra här heller.
Inlägg #6: Postat: 2010-04-22 17:35:00
Yxskaft
Supergenierna på Sourze har nu listat ut att "Någon" ligger bakom 9/11, svininfluensan, jordbävningen på Haiti, flygplanskraschen i Ryssland och vulkanutbrottet på Island. "Någon" sitter i sin hemliga bas inuti en krater någonstans med en vit perserkatt i knät och skakar av rädsla i vetskapen att Supergenierna är på väg att spoliera hans djävulska planer genom att skriva inlägg på en nättidning.
Inlägg #7: Postat: 2010-04-22 18:10:00
Dag Nilsson
Att du har yxskaft som pseudonym kan jag väl begripa, eftersom han var stendöv som täljde på det. Jag hoppas på rakt svar: Kan du tänka dig att det kan finnas både verkliga konspirationer och inbillade dito? Kan du tänka dig att en del teorier angående misstänkt sammansvärjning kan vara sanna medan andra kan vara falska? Om svaren bli blir så är en motivering intressant.
Inlägg #8: Postat: 2010-04-22 18:11:00
Dag Nilsson
Om svaren blir nej så är en motivering intressant.
Inlägg #9: Postat: 2010-04-22 20:33:00
Lars Nilsson
Att något snille skulle koppla ihop askmolnet med diverse annat satt jag bara och väntade på. All internationell erfarenhet visar att konspirationsteoretikerna bla finns bland folk som antingen har en totalt hopplös yrkeskarriär bakom sig, missnöjda långtidssjukskrivna eller förtidspensionärer, eller rättshaverister med någon psykisk defekt. Så det är bara att välja.
Inlägg #10: Postat: 2010-04-22 21:24:00
Dag Nilsson
Hej Lars, så bra att se dig i denna fråga. Tror du att det har förekommit konspirationer tidigare i historien? Tror du att det har skett statskupper där man i hemlighet slutit sig samman mot regerande makt? Om du tror att det har skett tidigare i historien, skulle det kunna ske igen? OBS att vi pratar tunga bitar nu, inte fejkade månlandningar på grund av att Elvis Presley letar efter ett försvunnet svenskt fotbolls VM 1958 dock så starkt försenad, att han idag misstänks vara i full färd med att starta även Katla och Tekla på grund av ett starkt stegrat missbruk av diverse beroendeframkallande prylar. Givetvis är han levande. Alltså inte den verklighet som du vanligen så talangfullt avslöjar, utan Real Power.
Inlägg #11: Postat: 2010-04-22 21:48:00
Yxskaft
Jag kan tänka mig att det finns lesbiska dinosaurier på Jupiter och att George W. Bush äter spädbarn till frukost sen tar min fantasi stopp, men vad jag "tänker" har inte så mycket med verkligheten att göra såvida det inte finns bevis också.
Inlägg #12: Postat: 2010-04-22 22:16:00
Lars Nilsson
#10. Att mänskligt beteende också inkl konspirationer är inget som plötsligt uppstod under 1900-talets senare hälft i endast USA. Men att därifrån dra vittgående slutsatser av att allt elände, och då menar jag verkligt allt, beror på hemliga konspirationer i de länder i världen, som trots allt har ett demokratiskt styrelseskick med öppenhet och fri press, är mer än galet.
Inlägg #13: Postat: 2010-04-22 22:25:00
Dag Nilsson
Hej Yxskaft, jag ser att min fråga blev alldeles för komplicerad. Jag gör det enkelt nu: Vad mordet på Gustav III resultatet av en konspiration? Du kan svara Ja. Eller du kan svara Nej.
Inlägg #14: Postat: 2010-04-22 22:36:00
Dag Nilsson
Lars #12, lika fel som att se konspiration bakom alla möjliga företeelser som på ett eller annat sätt angår några eller många människor, måste det vara att reflexmässigt utesluta sammansvärjningar i politiska maktkamper. Det förra kan vara irriterande när det förekommer men det senare är direkt farligt. Kan du Lars redan nu med säkerhet utesluta att det polska flygplanen utsattes för sabotage? Ja eller Nej
Inlägg #15: Postat: 2010-04-22 23:41:00
Lars Nilsson
#14. Det är just den typen av galna frågor, som redan när frågan ställs, indikerar att det just är en konspiration. Du kan ställa den frågan om varje olycka vare sig det är bil eller flygplan. Varför skall direkt utgå från att sabotage inte kan uteslutas? I så fall måste man ha något på fötterna vad gäller hotbild, vettigt motiv och vem som ev tjänar på vilken olycka det än må vara. Och det är alltid här det spricker för alla konspirationsteoretiker. När det gällde 9/11 var det först att misskreditera arabvärlden och när det inte riktigt dög var det att USA skulle få billig olja från Irak. Tyst var det däremot när Iraks regering tog in anbud förra året på oljeutvinning och då det visade sig att norrmän, fransmän och japaner vann stora fält. För då sket det sig där också för konspirationsfolket.
Inlägg #16: Postat: 2010-04-23 01:43:00
George Debaly
#15 Angående Irak och USA:s påstådda jakt på oljan, har jag alltid varit väldigt nyfiken på anledningen till varför inte George Bush d ä i det första Gulf-kriget fortsatte kriget, dödade diktatorn Saddam Hussein och snodde oljan istället för att snabbt avsluta kriget när Kuwait var befriat.
Inlägg #17: Postat: 2010-04-23 04:42:00
Dag Nilsson
Lars, kan det vara så att du helt enkelt är lydigare än jag? Om Putin säger en sak då tror du honom därför att han är en man med makt. Jag däremot, har tagit intryck av hur människor tänkte under diktaturens Sovjet. Man misstrodde allt som kom från landets media tills det var officiellt förnekat. Du menar att man måste kunna bevisa att makten har fel innan man kan misstänkliggöra den. Där skiljer vi oss helt åt. Jag misstänker alltid makten för lögnaktighet. Det är mitt utgångsläge. Är det politikernas och bankfolkets ärlighet som ger dig din tilltro? Eller är det ett slags barnatro du har som, trots alla bevis om maktmissbruk över världen under vår livstid, ändå behållit sin oskuldsfullhet? Kanske har du lite svårt med att världen inte är antingen ond eller god? Det är t.ex. fakta att Sternligan sammansvor sig mot Folke Bernadotte och mördade honom. Först fanns det en teori om det, senare erkände israelerna sin skuld. Vad skall man säga om dem som först misstänkte konspiration och sedan fick rätt? Skulle du ha hånat dem först och hyllat dem sedan? Ditt sätt att dra allt som handlar om sammansvärjning över en kam är inte förenligt med hur människor fungerar. Det finns stenhårda maktmänniskor som inte dras sig för att konspirera för att nå sina syften. Det finns också människor som är så rädda att de ser konspirationer där sådana inte finns. Det underlättar om man kan uppfatta skillnaden.
Inlägg #18: Postat: 2010-04-23 05:22:00
cmologgad
#17 Alla teorier om konspirationer är inte "konspirationsteorier". "Gemensamt för konspirationsteorier är att berättelsen kretsar kring en grupp mäktiga eller inflytelserika individer eller sällskap, med förgreningar högt upp i maktsfären. Dessa personer har oanade resurser till sitt förfogande och samarbetar i hemlighet. Typiskt är dock att det finns ett antal personer som genomskådat ränksmideriet. De ser det som sin uppgift att avslöja sanningen för den ovetande allmänheten, och upplever sig ständigt vara under hotet att bli nedtystade på grund av sin kunskap." Länk: sv.wikipedia.org Angående mordet på Bernadotte är det knappast att betrakta som en konspirationsteori om man misstänker en militant grupp som tidigare begått politiska mord för något sådant. Enligt t.ex. wikipedia var det för övrigt aldrig något tvivel om att Sternligan var skyldig.
Inlägg #19: Postat: 2010-04-23 06:51:00
liolinv
>Goddag MS Yxskaft:
Du har nog missförstått ganska mycket av min artikel. Min poäng är inte att "någon" ligger bakom ev. naturkatastrofer, utan snarare att "någon" jag har gett exempel på vilka drar nytta av desamma. Det är viss skillnad, eller hur? När det gäller flygplanskraschen i Ryssland, så var den däremot inte självklart någon naturkatastrof men vissa makthavare tycks gärna vilja likställa naturkatastrofer med sabotage, "kriget mot terrorn", etc. Just DET vill jag angripa, d.v.s. den medvetna begreppsförvirringen i sammanhanget.

Ang. personen med den vita perserkatten i knät du MS Yxskaft?, så komemr vi åt honom i sinom tid. Allt är en tidsfråga...om inte annat är han/hon förmodligen dödlig och tiden kommer därmed ta ut sin rätt på såväl honom/henne som katten ifråga.

Säg till om din katt behöver kattmat i sin exil.
Jag kan vara kattvakt.

Katter tycker om mig.

Vad du själv kräver för sorts föda bryr jag mig tyvärr mindre om.
Ledsen för ev. empatibrist.

Det känns som om du själv utgör lämplig föda åt...hm...gamar.

2010-04-22 17:35:00
Supergenierna på Sourze har nu listat ut att Någon ligger bakom 9/11, svininfluensan, jordbävningen på Haiti, flygplanskraschen i Ryssland och vulkanutbrottet på Island. Någon sitter i sin hemliga bas inuti en krater någonstans med en vit perserkatt i knät och skakar av rädsla i vetskapen att Supergenierna är på väg att spoliera hans djävulska planer genom att skriva inlägg på en nättidning.
anonymt inlägg #6
"
Inlägg #20: Postat: 2010-04-23 06:59:00
liolinv
Varför får jag en känsla av...pakt mellan "Kapten Kaviar", "daniel1978", "Michael Lundahl", "Sanningssökare", "Yxskaft" och "Lars Nilsson"?

Kan sex stycken alias verkligen tillhöra En och samma person?
Ja, det kan de.
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...