Valt inlägg:
Lars, kan det vara så att du helt enkelt är lydigare än jag? Om Putin säger en sak då tror du honom därför att han är en man med makt. Jag däremot, har tagit intryck av hur människor tänkte under diktaturens Sovjet. Man misstrodde allt som kom från landets media tills det var officiellt förnekat. Du menar att man måste kunna bevisa att makten har fel innan man kan misstänkliggöra den. Där skiljer vi oss helt åt. Jag misstänker alltid makten för lögnaktighet. Det är mitt utgångsläge. Är det politikernas och bankfolkets ärlighet som ger dig din tilltro? Eller är det ett slags barnatro du har som, trots alla bevis om maktmissbruk över världen under vår livstid, ändå behållit sin oskuldsfullhet? Kanske har du lite svårt med att världen inte är antingen ond eller god? Det är t.ex. fakta att Sternligan sammansvor sig mot Folke Bernadotte och mördade honom. Först fanns det en teori om det, senare erkände israelerna sin skuld. Vad skall man säga om dem som först misstänkte konspiration och sedan fick rätt? Skulle du ha hånat dem först och hyllat dem sedan? Ditt sätt att dra allt som handlar om sammansvärjning över en kam är inte förenligt med hur människor fungerar. Det finns stenhårda maktmänniskor som inte dras sig för att konspirera för att nå sina syften. Det finns också människor som är så rädda att de ser konspirationer där sådana inte finns. Det underlättar om man kan uppfatta skillnaden.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?