Mordet i Landskrona

Inlägg #1: Postat: 2010-04-05 14:14:00
Lars Nilsson
I enlighet med de pressetiska reglerna om "allmänintresset", är det uppenbarligen av största vikt TV3-program och heluppslag i tidningarna med namn och allt för svenska folket att få veta vem som åtalats för att ha mördat en kvinna vid namn Chen. Av detta kan man dra slutsatsen att journalistkåren anser Landskronamordet på en åldring inte har något "allmänintresse". Vore bra om det kunde fortsätta så vid alla mord. Åtminstone till den åtalade blivit dömd. Eller är Landskronamordet bara en engångsföreteelse för pressen? Och vad kan det i så fall bero på?
Inlägg #2: Postat: 2010-04-05 14:42:00
Lasse i Gatan
Har funderat på att sluta lägga ut några länkar på Sourze, enligt tant
Ingloz är det ingen som läser dessa. Har också funderat på varför SD
får så många röster i Landskrona, men läser man följande länk förstår
man varför.länk:Länk: janmilld.wordpress.com
Inlägg #3: Postat: 2010-04-05 15:18:00
Lasse i Gatan
Har några länkar på mina favoriter som regelbundet uppdateras, där
hela händelseförloppet presenteras i oförvanskad form, till skillnad mot
PK-media som manipulerar fakta till den grad att man tror inte att det är
samma händelse man läser om. Nu tror jag att de flesta som vill ha koll
på sanningen och vad som händer i verkligheten kikar regelbundet på
följande länkar:Länk: politisktinkorrekt.info http://thoralfalfsson.webblogg.se/
Länk: janmilld.wordpress. http://sdlandskrona.blogspot.com/ Länk: mopsen.wordpress.com
Inlägg #4: Postat: 2010-04-05 15:21:00
Lasse i Gatan
Inlägg #5: Postat: 2010-04-05 15:56:00
ingloz
#2/ Lasse i Gatan, om du vågar stå för vem du är ska jag både läsa vad du har på hjärtat och dina länkar - men kom inte med samma ursäkt som både Utforskaren och fandersson:"för det finns bara jag som heter så i hela Sverige"
Inlägg #6: Postat: 2010-04-05 15:59:00
Lasse i Gatan
En av länkarna visar väljarsympatierna Ingloz, såg inte till ditt parti? Övriga 2,2 är det där man ska kika.
Inlägg #7: Postat: 2010-04-05 16:26:00
Unto S
Lasse i Gatan eller jag har döpt honom för länge sedan till ”Lasse Länken”. Han hänvisar alltid till någon länk. Kan han inte skriva och beskriva med egna ord vad han vill ha sagt? Jag har heller aldrig läst hans länkar. Jag har en fråga till Lasse Länken. Varför kallas Landskronafallet för mord och inte dråp? Varför får man en uppfattning att det var ett mord gjort av typisk mördare? Varför föreslår inte median en psykiatrisk undersökning? Varför är Landskrona ett sverigedemokratiskt näste? Den frågan kan man svara med att Landskrona är en trasproletär stad. Hög arbetslöshet, nedlagda industrier mm, ett kapitalistiskt misslyckande. Typiskt för trasproletariatet är att de slår ner på dem som har det ännu svårare. Inte mot kapitalisterna utan mot invandrare. Där kom svaret till övriga frågor. Gärningsmannen är tydligen en invandrare. Och invandrare behandlas annorlunda, ungefär som svarta i USA.
Inlägg #8: Postat: 2010-04-05 16:44:00
Unto S
Svar till Lars Nilsson #1. När en svensk mördar så är det bara han/hon med namn som identifieras som mördare. När en invandrare mördar och namn publiceras så blir alla invandrare identifierade med mördaren dvs. alla invandrare är mördare. Så är den svenska logiken, särskilt hos sveridemokraterna. På 50-talet fick vi ofta läsa i kvällspressen, särskilt i Expressen, med stora svarta rubriker ”Finne igen” och alla finnar blev knivmördare. Den uppfattningen var länge gällande tills andra invandrargrupper tog deras position. Lars Nilsson bör tänka lite innan han skriver dynga. Någon ”jävla” logisk skärpa bör även en Östermalmsbo ha!
Inlägg #9: Postat: 2010-04-05 18:24:00
Bizon
Knappast gynnar den här typen av händelser något annat än en helt fördjävlig stämmining mellan människor i samhället. Ska man tro länkarna så är stämmingen i Landskrona redan körd med starka hatkänslor mellan diverse folkgrupper. Personligen har jag inte haft några större problem med folk från andra håll i världen - i vart fall inte mer än med andra människor och då har jag trots allt faktiskt haft en hel del att göra med folk från när och fjärran - både på den tiden jag var sjöman och senare i kultursvängen. Tyvärr måste jag medge att mina tankar om det som hänt i Landskrona innan jag fått veta mer än vad som släpts av SR P1 ändå drogs mot två alternativa profiler för förövaren. Alternativ ett var en narkoman, alternativ två en överspänd invandrare av juggetyp, möjligen en kombination. Det som i övrigt förs fram om svartklubbar, respektlös framfart, kriminella väg- och cykelavgifter/tullar på offentlig plats som polisen av någon anledning inte lägger sej i kan inte annat än skapa ännu mer problem. Det går ju inte att någon eller några folkgrupper får någon sorts frälsestatus eller särbehandling i ett fungerande samhälle - det kommer att ta hus i helsike och alla kommer i slutänden inse att dom förlorat på dumheterna - i vart fall dom som överlevt.
Inlägg #10: Postat: 2010-04-05 19:20:00
Lars Nilsson
#8. Inte för att jag begrep logiken i Untos inlägg vilket jag sällan gör men var Dina inlägg ett försvar för ja, vaddå? Kanske att det är skadligt för det svenska "trasproletariatet", som Du uttrycker det, att veta vem som är anklagad? Annars brukar Du ju starkt vurma för just den utsatta gruppen och hur "rättvist" samhället skulle kunna utvecklas bara dessa fick mer makt. Nej, annat var det förr med den klassiska kvällstidningsrubriken: ADELSMAN PÅ ÖSTERMALM SKÖT NEGER MED SALONGSGEVÄR. Bättre så, faktiskt, än den nuvarande av vänsterjournalistister påbjudna tankesörjan, att vi måste till varje pris bespara svenska folket alla problem invandringen medfört. Det är sånt som stimulerar hat mot invandrare och att SD kommer in i riksdagen nästa val. Som vanligt har vänstern trampat snett i sin iver att göra gott och allt blivit kontraproduktivt. Tragiskt är också att integrationen inom EU, jämfört med USA och Canada, är så usel och att ingen vill diskutera de goda erfarenheterna från dessa länder. Jämför exvis hur somalier, som i Sverige är den mest utsatta gruppen, lyckats i dessa två länder. Finns åtskilliga forskningsrapporter för den intresserade. Men då utesluter jag redan på förhand att Unto skulle orka läsa!
Inlägg #11: Postat: 2010-04-05 19:50:00
Lasse i Gatan
Unto läser inte mina utlagda länkar, men ändå har han klart för sig vad som som är fel i bloggkommentarerna, mycket märkligt fenomen. Mystiken tätnar hm..hm..provar med en statistiklänk: Länk: affes.wordpress.com
Inlägg #12: Postat: 2010-04-05 20:23:00
Bizon
Mycket intressant länk #11
Laddar...