Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Knappast gynnar den här typen av händelser något annat än en helt fördjävlig stämmining mellan människor i samhället. Ska man tro länkarna så är stämmingen i Landskrona redan körd med starka hatkänslor mellan diverse folkgrupper. Personligen har jag inte haft några större problem med folk från andra håll i världen - i vart fall inte mer än med andra människor och då har jag trots allt faktiskt haft en hel del att göra med folk från när och fjärran - både på den tiden jag var sjöman och senare i kultursvängen. Tyvärr måste jag medge att mina tankar om det som hänt i Landskrona innan jag fått veta mer än vad som släpts av SR P1 ändå drogs mot två alternativa profiler för förövaren. Alternativ ett var en narkoman, alternativ två en överspänd invandrare av juggetyp, möjligen en kombination. Det som i övrigt förs fram om svartklubbar, respektlös framfart, kriminella väg- och cykelavgifter/tullar på offentlig plats som polisen av någon anledning inte lägger sej i kan inte annat än skapa ännu mer problem. Det går ju inte att någon eller några folkgrupper får någon sorts frälsestatus eller särbehandling i ett fungerande samhälle - det kommer att ta hus i helsike och alla kommer i slutänden inse att dom förlorat på dumheterna - i vart fall dom som överlevt.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?