Bobby Ljunggren slår rekord

Den här tråden diskuterar artikeln Bobby Ljunggren slår rekord.
Inlägg #1: Postat: 2010-03-17 07:19:00
Per W
I ett inlägg är Anna B "leksaksdocka" och i det här inlägget "lilla" Anna B. Tidigare tyckte Billy att Christine Meltzer var ful med ännu fulare ben. Kommentarer överflödiga.
Enligt Billy ska nu Bobby Ljunggren som är lätt korpulent, men det kommenterar inte Billy "leda" Anna B till en framgång i Oslo. Alla vet att en ev framgång endast hänger på Annas ustrålning, karisma och röst och inte Bobbys ganska mediokra "visa".
Inlägg #2: Postat: 2010-03-17 07:50:00
George Debaly
Nu är vi på Billys bakgata, den här biten kan han och det gör han ingen hemlighet av. Vi kan se fram emot en och halv månads debatterande här på sourze, om "lilla Annas" chanser. Frågan jag ställer är om folk kommer att minnas och genomskåda konceptet från 1982, d v s Länk: youtube.com kombinerat med denna röst Länk: youtube.com eller om det återigen är dags för spröda oskuldsfulla flickor med gitarr.
Inlägg #3: Postat: 2010-03-17 08:34:00
Pelle Plutt
Undrar vad som ligger bakom billis strävan till detta förminskande av kvinnor?
Inlägg #4: Postat: 2010-03-17 11:21:00
Billy Butt
Innan jag svara dig Per W vill jag först säga att jag undrar om du kanske håller med mig om att med jämna mellanrum under åren här på Sourze har det dykt upp en och annan kommentars skribent som med tramsiga inslag försökt förstöra debatten. Vi har drabbats av en sådan igen just nu. Han/hon heter "Pelle plutt". Du minns Per hur dessa alltid försvunnit , ibland efter att de jagats bort efter att de överträtt publicerings gränser, eller ibland har de tröttnat. Pelle Plutt har inte gått över gränsarna.... ännu... men han/hon börjar gå närmare dem. Känner vi inte igen oss här? Okej nu till din kommentar. Jag menar att Bobby ska leda lilla Anna förhoppningsvis till en hyfsad placering i Oslo. Bobby må vara en doldis, men vad du kanske inte vet är just hur mycket Bobby engagerar sig i sina bidrag. Han är inte bara upphovsman och producent och även om han syns så lite, så är han den drivande makten bakom hur artisternas framförande går till. Det betyder hur Teve kamerorna ska riktas mot artisten. ljussättning, ljudtekniken m.m. Bobby är expert i dessa ting och utan hans inblandning skulle SVT inte kunna göra så bra nummer av hans bidrag. Annas resultat kommer att bero på en enda sak - hur mycket resten av Europa gillar/eller ogillar hennes låt.
Inlägg #5: Postat: 2010-03-17 12:58:00
Pelle Plutt
VAD, billi, i de senaste dagarnas ordutbyte, anser du vara "över gränsarna"???

Ge exempel på dessa rader, istället för att slänga ur dig generaliserande anklaganden.

Märkligt, billy, att så fort du blir ifrågasatt, kommer dina små och subtila hot fram i ljuset.

Märkligt att du envisas med att kalla det "debattförstörande", bara för att man inte håller med dig.

Märkligt att du inte klarar av att svara på frågor som dina artiklar väcker, t.ex vilka tidningar, som tog upp "hollowfrågan", vid vilket universitet du tagit din akademiska examen, vilka de experter är som du rådfrågat i engelsk ordanvändning. m.m,m.m...
Inlägg #6: Postat: 2010-03-17 13:38:00
Billy Butt
Du har inte gått över gränserna ... ännu... men du är sakta på väg dit - tro mig! Jag har skrivit på Sourze sedan 2001 och jag känner igen din stil. Nu ger vi oss. Ha en trevlig dag. Gå ut och njut av solen istället för att gnälla över mina artiklar.
Inlägg #7: Postat: 2010-03-17 13:48:00
Pelle Plutt
"Du har inte gått över gränserna ... ännu... men du är sakta på väg dit -"
Men VARFÖR kan du inte svara på VAD du anser vara över "gransarna"?
Inlägg #8: Postat: 2010-03-17 16:56:00
Billy Butt
Just det faktum att du inte begriper vad "gränserna" är talar ju sitt språk. Pelle Plutt, nu har jag växlat ord med dig flera gånger utav ren vänlighet, men nu tänker jag sätta punkt och den här gången är det verkligen PUNKT. Detta oavsett hur du än försöker provocera. Ha ett bra liv!
Inlägg #9: Postat: 2010-03-17 19:34:00
Pelle Plutt
Ack billy, Jag har frågat dig vad du menar med "riktig" engelska. Jag har frågat dig vilka svenska tidningar som tog upp "hollow"-exemplet. Jag har frågat dig vilka de svenska språkexperterna var och jag har frågat dig på vilket universitet du tog din examen i engelska språket. Dessa saker som jag frågar om, har du själv påstått i tidigare artiklar.Jag kan inte för mitt liv begripa på vilket sätt dessa frågor skulle vara provocerande och jag tror inte heller att annan läsare eller Sourze chefredaktör finner mina frågor särskilt upprörande. Men, som sagt, nu har du avslutat diskussionen för femte gången...
Inlägg #10: Postat: 2010-03-18 11:26:00
baloo
Det e inte svårt att förstå varför Butt är Putt på dig Pelle Plutt. Svaren på alla dina frågor finns ju i hans artiklar.
Inlägg #11: Postat: 2010-03-18 11:48:00
Pelle Plutt
"Svaren på alla dina frågor finns ju i hans artiklar."

???
Inlägg #12: Postat: 2010-03-18 12:26:00
Billy Butt
Just det Baloo - Du har helt rätt.....det du skriver stämmer. Jag har redan skrivit allt det där som Pelleplutt frågar om, och det är väl hans problem om han inte kan läsa.
Inlägg #13: Postat: 2010-03-18 12:32:00
Pelle Plutt
O nej, billy, du har INTE angett vid vilket universitet, som du tagit din akademiska examen, du har INTE angett vilka de experter på engelska språket är, du har INTE angett vilka svenska tidningar som tog upp "hollow"-frågan, du har INTE förklarat vad du menar vara "riktig" engelska och varför du inte vågar stå för dina uttalanden, är det fler än jag, som inte begriper. I stället häver du ur dig lustigheter som att jag inte skulle vara läskunnig? är detta ett beteende värdigt en Sourzeskribent, har de inga som helst krav på sina skribenter???
Inlägg #14: Postat: 2010-03-18 12:38:00
Pelle Plutt
Är det någon som i billy butts artiklar kan få fram svaret på följande frågor: vid vilket universitet tog du din akademiska examen i engelska? Vilka svenska tidningar tog upp "hollow"-frågan? Vad anser du vara riktig engelska? Vilka är de experter du rådfrågade i engelska?
Inlägg #15: Postat: 2010-03-18 12:45:00
Pelle Plutt
Till redaktionen: jag har ställt fyra frågor till billy butt, angående hans egna artiklar. Desa frågor vill han inte svara på, med hänvisningen till att jag är provocerande vad är i.s.f provocerande med dessa frågor? och att jag inte skulle vara läskunnig Era egna publicistiska regler säger ju att man inte ska ägna sig åt debatten med formuleringar som "du är dum". Därför frågar jag varför era egna skribenter inte behöver följa dessa publicistiska regler?
Inlägg #16: Postat: 2010-03-18 13:03:00
Carl Olof
#15 Hej Pelle Plutt, de publicistiska reglerna på Sourze gäller alla. Däremot kan vi inte löpande hålla koll på allt som skrivs i kommentarsforumet. Därför är det normala förfarandet att den läsare som ser något som han/hon uppfattar som kränkande och tror strider mot våra regler, mailar in till oss med länk eller exakt kopia på inlägget inklusive exakt tid för publiceringen så att vi hittar det. Vi tittar då på det och avgör om det föranleder någon åtgärd. Jag uppfattar att du vill ha svar från Billy Butt på några frågor som rör källor till uttalanden han har gjort i någon artikel. Det kan jag förstå, men självklart är det upp till Butt om han vill svara eller inte. Vi lever ju i ett fritt land. Om du anser att Butt verkar göra uttalanden utan grund och vill få andra att uppmärksamma det, så har din poäng troligen gått fram iom att han inte svarar. Om du inte nöjer dig med det utan fortsätter att avkräva Butt ett svar finns risk att du passerar gränsen för vad vi anser förstör diskussionen i forumet. Igen, det här gäller självklart alla i forumet inkl Billy Butt. Har du något konkret att klaga på, så maila oss enligt ovan på infosourze.se.
Inlägg #17: Postat: 2010-03-18 13:30:00
Billy Butt
Jag instämmer med vad du Carol Olof skriver. Men för att sluta freden i den här tröttsamma saken ska jag svara på frågorna - 1 Jag har aldrig påstått att "hollow" frågan upptagits i någon svensk tidning. Snarare har jag skrivit att svenska journalisterna har inte kommit på att det var fel engelska. Där har Pelleplutt läst fel eller uppfattat fel Däremot har jag skrivit att Skaraborgs Läns Tidning tagit upp frågan om min kritik om Jessica Anderssons text. 3 Det framgår av mina texter i frågan angående Hollow att jag har kollat med engelsmannen Roger Wallis som är f.d. ordförande i SKAP och som är en auktoritet i låtskrivande och lpåtskrivaren Dr Alban som har engelska som modersmål. Dessutom är jag professionell låtskrivare som skrivit ett flertal engelska texter sedan början på 1970 talet, vilket gör att flera svenska låtskrivare ofta ringer och kollar grammatiken i sina engelska texter med mig - jag är inte ensam om detta - det finns fler som jag. 4 Angående vad som är riktig engelska så kan alla begripa att jag inte kan ge Pelleplutt ett föredrag här på Sourze om vad riktig engelska är. Frågan är tramsig! Han får gå kurs om han inte vet vad riktig engelska är. Och att jag läst engelska vet ju hela det svenska folket. Det har stått om mig i tidningarna sedan 1984. Jag har ingen skyldighet att redovisa mina "betyg" för en anonym figur som Pelleplutt! Till sist: Jag tänker inte svara på några följdfrågor varför jag ber Pelleplutt att acceptera och respektera vad jag säger.
Inlägg #18: Postat: 2010-03-18 15:00:00
Pelle Plutt
Tack för svaret, Carl-Olof, det är alltid trevligt att få respons på sina undringar. Och till dig, billi, naturligtvis har du ingen skyldighet att redovisa några svar på dina påståenden, men..,för attgeneralisera.., när man INTE gör så.., blir man heller inte trovärdig...
Inlägg #19: Postat: 2010-03-18 15:20:00
Per W
#4 Inte, låten betyder väldigt lite, det är framförandet och artistens framtoning som är avgörande. Titta bara på Lordi och Rybak. Skitlåtar framförde de på ett nytt och originellt sätt.
Inlägg #20: Postat: 2010-03-18 16:02:00
Billy Butt
Det är inte alltid så Per. I Lordis fall var det en blandning av Låten och showen.De vann inte bara på framförandet. Om låten hade varit dålig hade Lordi inte vunnit. Låten fick ganska mycket radiospelningar runt om i Europa. I Rybaks fall var det definitivt låten som vann, även om Rybaks utstrålning och fiolen spelade en viss positiv roll. Rybacks låt har fått rekord mycket radiospelningar runt om i Europa. Helena Papparizzous "Youre my number one" vann bara på grund av att det var en mycket stark låt , inte pga artisten - men ibland blir det, precis som du skriver, framförandet eller artisten som avgör resultatet. 2 st ex på detta: Ryske Dima Bilan, ukrainska Ruslana och den där serbiska tjejen vad hon nu heter.... deras låtar var mediokra, åtminstone enligt vår svenska smak. Ruslana vann pga sitt framförande och Dima Bilan vann på grund av att han är en av Östblockets största artister - och jag begriper fortfarande inte hur det kom sig att Serbien vann!
Laddar...