Islam hotar europeisk yttrandefrihet

Den här tråden diskuterar artikeln Islam hotar europeisk yttrandefrihet.
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2010-03-03 18:58:00
GunnarL
11/ Du har helt rätt Pelle! De här idioterna håller sakta men säkert på att förstöra ett kommentatorsfält som en gång i världen höll väldigt hög klass.
Inlägg #22: Postat: 2010-03-03 19:09:00
Utforskaren
Får beklaga din dåliga omdömesförmåga GunnarL. Men du kan vara bra för det när du inte yttrar dig om något som du inte begriper. Man får sig ett gott skratt när du lierar dig med AFA det är ju sant och visst.
Inlägg #23: Postat: 2010-03-03 19:21:00
Lasse i Gatan
#22/ GunnarL vet inget om AFA, han har inget sånt i knäckebröhult
men här kommer en länk som visar hur de ser ut och beter sig.
Länk: johkarl.wordpress.com
Inlägg #24: Postat: 2010-03-03 19:29:00
Svetsern
Som ateist och vänsteranhängare blir jag väldigt trött på att SD tar kommandot i frågan om religiös extremism. Jag såg emellertid inte SD skriva spaltmetrar av debattartiklar efter morden i Knutby. Det hade de heller inte gjort om det hände idag. Det råkar inte vara "rätt sorts dårar" som pysslar med kristen idioti i Sverige. Alla våldsdåd som sker i "guds" namn starkt kritiseras. Barn ska till och med få avbilda profeten Muhammed i play-doh på skoltid utan att behöva vara rädda för sina liv. Fjäska inte för fundamentalister! - jag syftar inte nödvändigtvis på muslimer.
Inlägg #25: Postat: 2010-03-03 19:33:00
Utforskaren
Det blir bara festligare med märkliga inlägg och kommentarer som är gripna ur luften, det här liknar rena syjuntan med skvaller och förtal.
Inlägg #26: Postat: 2010-03-03 19:35:00
Tage Sundin
FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna är välkänd. Den är mycket långtgående. Mindre känt är att även de muslimska länderna antagit en liknande konvention. Företrädare för 57 muslimska länder inom OIC Organization of the Islamic Conference möttes i Kairo år 1990, och antog därvid den s k Kairodeklarationen vilken precis som FNs deklaration ska garantera en lång rad mänskliga rättigheter. Varför fanns då behovet av ytterligare en deklaration? Varför behövde muslimerna en alldeles egen? Svaret är att FNs deklaration är omöjlig i ett muslimskt land där religionen står över allt annat. Följaktligen står det efter - rent bokstavligen - varenda deklarerad rättighet att den bara gäller om den inte strider mot islam! Även yttrandefriheten. Dagens artikel i Sourze vore alltså omöjlig i ett muslimskt land och författaren skulle skyndsamt bli ett huvud kortare. Vissa av oss vill försöka förhindra att även Sverige blir ett muslimskt land. Av kommentarerna till artikeln framgår med all önskvärd tydlighet att vissa andra skulle finna sig väl tillrätta i ett sådant land. Om det vill sig illa kan de få en hel del att förklara för barn och barnbarn.
Inlägg #27: Postat: 2010-03-03 19:43:00
Inger Olsson
Har noll respekt för fega typer som anonyma öser ur sig hat och grova rasistiska yttranden - och det inte bara ang. muslimer. Noll stake, men säkert har de tummen i munnen på natten? However, "Utforskaren", "Fritänkaren", "Avicienna", "Lennart Karlsson", "ArHo" är ju givetvis samma person. Rätt så säker på att Christer Mörner ligger bakom då jag har sett han figurera på annan sajt, men där avslöjades vad han gick för.

I övrigt: lyssnade på teve ang. artikelförf. på ett SD-möte. Pinsamt är bara förnamnet. Han blandar verkligen koddar med morötter vad gäller kunskaper på vart enda jävla område. Han är minst lika hjärntvättad som någon annan fanatiker. Är någon förvånad över att ingen vill debattera med den sortens folk?
Och Sourzes kommentarsfält har blivit därefter.
Inlägg #28: Postat: 2010-03-03 19:51:00
Utforskaren
Var fick du luft ifrån?
Inlägg #29: Postat: 2010-03-03 19:57:00
Utforskaren
Ingers intelligentbefriande rader gör inte Sourze forum bättre, men kasta sten i glashus är tydligen tillåtet?
Inlägg #30: Postat: 2010-03-03 20:07:00
Lasse i Gatan
Nu när OS är över blir det Efterlyst som blir kvällens höjdpunkt, när det
gäller TV- tittandet. Kikade på förra veckans avsnitt där de visade hur
fyra grabbar med invandrarbakgrund blev fast efter att de utfört en brutal
misshandel för några veckor sedan.Offret var en svensk kille, där hans huvud
hade använts som fotboll, en spark till och han hade avlidit. Hur feg kan en människa
bli när fyra stycken hoppar på en som är ensam och dessutom fortsätter att sparka
på offret när han är medvetslös. Hos de här individerna finns ingen respekt för ett människoliv.
Alltså 21.00 TV 3. länk till förra veckans program:Länk: tv3play.se
Inlägg #31: Postat: 2010-03-03 20:29:00
Lasse i Gatan
#21/ GunnarL/
Vet inte om kommentarerna var bättre för något år sedan, när en viss
Inger Olsson diskuterade med en person, fjorton dagar i ett sträck om
hurvida det var OK. att pippa djur eller inte, då var det hög klass på kommentarerna.
Inlägg #32: Postat: 2010-03-03 20:48:00
Tage Sundin
Erik Almqvists artikel har, kanske inte helt oväntat, mötts även av negativa kommentarer här. Och det är OK! Olika uppfattningar ska brytas mot varandra i en demokrati. Men det som gör mig förbryllad är att ingens ens försöker visa a att han har fel i sak samt b varför. Det är ett fenomen som, tyvärr, är återkommande så snart debatten handlar om asylinvandringen och dess konsekvenser. De som gillar den brukar ha en välfylld och imponerande arsenal av invektiv, men är förvånansvärt oförmögna att prestera argument för sin ståndpunkt. Orsaken till det bör var och en fundera över en liten stund.
Inlägg #33: Postat: 2010-03-03 22:03:00
Utforskaren
Läs det här som omväxling, så att sossarna och övriga vänstern får sitt lystmäte och som gör att GunnarL och Inger Olsson har något att diskutera om. Länk: nationell.nu
Inlägg #34: Postat: 2010-03-03 22:30:00
Pia K

Utforskaren
Vad menar du med att syjuntor är fulla av skvaller och förtal? Är själv med i en syjunta och inget sånt förekommer där, som du talar om.

Vi är en grupp som hållit ihop i många år. Man kanske hellre ska likna inläggen vid en "herrmiddag". Där vet vi ju hur det kan gå till.
Inlägg #35: Postat: 2010-03-03 22:34:00
Pia K
Det hela ären omöjlig situation. Går inte ens att diskutera. Självklart finns det folk som vill yttra sig fritt om vad de tycker är fel. Men ibland måste etik och moral styra. Jag tycker vi ska göra revoluzion! Så är det gjort nån gång!
Inlägg #36: Postat: 2010-03-03 23:19:00
Utforskaren
Pia vi har en upprinnelse till revolution med tanke på den ökande brottsligheten som både politiker och vanligt folk vill ta med en klackspark. Apropå syjuntor så har det väl i alla tider pratatats strunt om de som inte är närvarande. Folk har ett behov att ta till sig förtal och skvaller och vad sysslar vi med på Sourze, just det ja!
Inlägg #37: Postat: 2010-03-04 10:37:00
Svetsern
Tage Sundin: I sak har inte Erik fel. Därför argumenterar ingen emot honom i sak. Fundamentalism ska bekämpas till varje pris och yttrandefriheten ska försvaras till varje pris. Jag ligger på vänsterkanten och solar nu när solen äntligen är här igen, men det betyder inte att jag vill ha religiös fanatism i Sverige. Inga Fossmos på våra gator! Men, skillnaden är att jag inte ser problemet som ett invandrarproblem. Sant, 100 av de fanatiska muslimerna i Sverige är säkert invandrare från mellanöstern. Men hur löser man problemet? Löser man det genom att stoppa invandringen? Ja, till viss del kanske man gör det. Men är det en bra lösning? Knappast. Anledningen till att vi tar emot invandrare till Sverige är av solidaritet till mot de människor som är utsatta i världen, men det behöver jag knappast föreläsa om här. Priset att betala för att "kasta ut" en överväldigande minoritet av Sveriges invandrare för att motverka en "biprodukt" av invandringen är otänkbart. Sveriges identitet skulle förändras från grunden, ill ett BOB-blandsaftland där fräknar är det vackraste som finns.

Anledningen till att just Erik kritiseras hårdare än andra i det här fallet beror på att han har en agenda som inte är konstruktiv. Han är Sverigedemokrat som motsätter sig ett mångkulturellt samhälle. Har ni tänkte på att det faktiskt finns många som vill ha ett mångkulturellt samhälle och ser fler fördelar än nackdelar med det? Som kanske har vänner, arbetskamrater osv som är invandrare? Media skriver om brottsligheten och "mörkhyade" borttslingar. Är man så korkad och tror att det är HELA och den RÄTTVISA bilden av invandrarna i Sverige så rekommenderar jag en komvuxkurs i verklighetsbeksrivning.
Hade det här varit en aktuell fråga för Erik om det var svenskar som utgjorde det fundamentalistiska problemet i Sverige? Knappast. Det får vara slut på skånerunkandet inför valet.
Inlägg #38: Postat: 2010-03-04 10:41:00
Svetsern
Jag vill tillägga att stavfelen beror på att jag av någon anledning inte ser texten när jag skriver i kommentarsfältet. Gah!

En rättelse också:
Jag menar att "kasta ut" alla invandrare eller att neka asyl till muslimer på grund av några "bad apples" inte är ett bra system. Vi är inte intresserade av högerpolitik som kommer att göra oss till åtlöje inför resten av världen.
Inlägg #39: Postat: 2010-03-04 15:56:00
Thomas L. Aabo
Svetsern, i tyskland hette det nationals o c i a l i s m.
Inlägg #40: Postat: 2010-03-04 20:55:00
Svetsern
Thomas L. Aabo: Du är duktig du! Men vad var din poäng? Försöker du säga att Nazisterna låg på vänsterkanten? Och vad har nazityskland med det här att göra?
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...