Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Tage Sundin: I sak har inte Erik fel. Därför argumenterar ingen emot honom i sak. Fundamentalism ska bekämpas till varje pris och yttrandefriheten ska försvaras till varje pris. Jag ligger på vänsterkanten och solar nu när solen äntligen är här igen, men det betyder inte att jag vill ha religiös fanatism i Sverige. Inga Fossmos på våra gator! Men, skillnaden är att jag inte ser problemet som ett invandrarproblem. Sant, 100 av de fanatiska muslimerna i Sverige är säkert invandrare från mellanöstern. Men hur löser man problemet? Löser man det genom att stoppa invandringen? Ja, till viss del kanske man gör det. Men är det en bra lösning? Knappast. Anledningen till att vi tar emot invandrare till Sverige är av solidaritet till mot de människor som är utsatta i världen, men det behöver jag knappast föreläsa om här. Priset att betala för att "kasta ut" en överväldigande minoritet av Sveriges invandrare för att motverka en "biprodukt" av invandringen är otänkbart. Sveriges identitet skulle förändras från grunden, ill ett BOB-blandsaftland där fräknar är det vackraste som finns. Anledningen till att just Erik kritiseras hårdare än andra i det här fallet beror på att han har en agenda som inte är konstruktiv. Han är Sverigedemokrat som motsätter sig ett mångkulturellt samhälle. Har ni tänkte på att det faktiskt finns många som vill ha ett mångkulturellt samhälle och ser fler fördelar än nackdelar med det? Som kanske har vänner, arbetskamrater osv som är invandrare? Media skriver om brottsligheten och "mörkhyade" borttslingar. Är man så korkad och tror att det är HELA och den RÄTTVISA bilden av invandrarna i Sverige så rekommenderar jag en komvuxkurs i verklighetsbeksrivning. Hade det här varit en aktuell fråga för Erik om det var svenskar som utgjorde det fundamentalistiska problemet i Sverige? Knappast. Det får vara slut på skånerunkandet inför valet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?