|
Inlägg #1: Postat: 2010-02-18 19:17:00
|
|
Leif-Arne Undvall |
Efter en krsch som fått vem som helst sjukskriv sig strtr Anj i kombittionsstörloppet och kör ned på en 7:e plts. Den som snckr om det "svg könet" kn dr något gmmlt över sig!!!
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2010-02-18 22:39:00
|
|
Jocke-sourzial |
Vad jag kan se är det bara du som har nämnt det! Och gammalt är det som du drar också...
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2010-02-18 23:27:00
|
|
Leif-Arne |
Slutade på en 3:e plats i komb, en helt fantastisk tös.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2010-02-19 00:20:00
|
|
GunnarL |
Efter utgångsläget när hon tappat en säker medalj i störtlopp och halvt om halvt slagit ihjäl sig är det här en prestation utöver det vanliga. En klar kandidat till bragdmedaljen och när det gäller Jerringpriset så har hon redan min röst! En helt underbar tjej med en vinnarskalle som är otrolig! Den som snackar om det svaga könet kan verkligen dra något gammalt över sig.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2010-02-19 09:42:00
|
|
Leif-Arne |
Respekt även till Petra Majdic som efter ett fall ned i en ravin som kostade henne ett par brutna revben, tog brons i sprint. Vilken otrolig motivation.
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2010-02-19 10:38:00
|
|
Jocke-sourzial |
4 Jaha, här har vi en till som nyligen benämnt sig som antifeminist!som slentrianmässigt nämner det som inte skall nämnas, och därmed drar något gammalt över sig! Ingår annars förutom bland "antifeministerna"? bland de som inte kan avhålla sig från att blanda in svaghet och kvinnligt kön; då blir styrkan liksom lite extra exceptionell! Och i hela paradoxen och i botten i båda dessa inlägg skymtar föraktet för svaghet! Visst finns det både styrka och svaghet, även i samma människa, oavsett kön. Men du var en kämpe Anja! Oavsett kategori!
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2010-02-19 10:56:00
|
|
Jocke-sourzial |
Men den frågan som väckt ovan är ju ändå intressant. Det är tydligen ändå så, att politiskt anses kvinnor ändå så svaga, att de måste gång på gång hållas under armarna med diverse nya privilegier. Eller om dessa nu inte handlar om gammalt "chauvinistiskt kvinnoförakt"? Den senaste könsdiskriminernade avarten är parkeringsplatser för kvinnor, förbjudna för män!, runt om i Europa!
Länk: genusnytt.wordpress.com
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2010-02-19 11:13:00
|
|
Utforskaren |
Jocke kvinnoproblemet är kvinnornas egen skapelse och jag ser det som en ständig anklagelse från feministhåll, att allt vad de ställer till med, är vårt fel som män. Inom politiken finns det som ett svart moln över männens inkompetens att inte klara av att gå kvinnorna till mötes och detta kontrar jag med att kvinnor ska inte syssla med politik! Feministerna måste inse när det gäller löner att det är näringslivet och kapitalet som styr lönebildningen i Sverige och därför finns fackföreningarna till "hjälp" som jag ser som institutioner till självhjälp att leva flott på medlemmarnas bekostnad. Regering och riksdag får inte blanda sig i våra löner och knappast heller priserna på varor och tjänster, det här har feministerna och även andra också svårt att förstå. Alltså slår kvinnorna mot kapitalet så är de rätt ute, men inte mot den vanliga knegaren bland männen som bottnar i förakt och avundsjuka.
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2010-02-19 11:55:00
|
|
Utforskaren |
Sammantaget med en rad av opinionsmätnigar över tid, så leder det borgliga blocket med någon procent. Ett gott råd är att fortsätta att rösta borgligt som har störst inflytande på kapitalet av naturliga skäl. Vinner vänsterblocket så sänks kvinnolönerna genom höjd skatt som just en kvinna har lovat sina väljare.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2010-02-19 12:15:00
|
|
Pelle |
Är trött på sportjournalisternas nationaldemokratiska yra. Det är 83 länder som är med i Vancouver, inte ett land.
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2010-02-19 12:25:00
|
|
Lasse i Gatan |
#7/Jocke/ Var tycker du att Fredrick Federley ska parkera någonstans?
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2010-02-19 12:48:00
|
|
Utforskaren |
Pelle väx upp!
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2010-02-19 13:05:00
|
|
Jocke-sourzial |
8 Visst ,visst. Men oavsett om man diskuterar, kön, invandring, religion eller miljö, så måste man som debattör hålla en någorlunda anständig linje. Om man hoppar från seriositet till osanningar, till peronangrepp och tillbaks till försök med seriositet. Så är det den svaga länken som ger bilden av debattören. Du är inte dock ensam om detta här. Men det blir ändå rätt meningslöst att debattera med dig, för det mesta. Fast du kanske själv håller på att växa upp, och testar gränserna?
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2010-02-19 13:07:00
|
|
Jocke-sourzial |
Han kan väl parkera i Israel hos moshad, som nu är i blåsväder. Han tycks ju ha gett pengar till Israels militär.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2010-02-19 14:35:00
|
|
Utforskaren |
Jocke jag får tacka detsamma för dina personangrepp, som du listigt smyger in mellan raderna med fula antydningar. Du vet inte ett skit om min person som stärker ditt blaj. Läs dina egna inlägg så förstår du varför att man inte kan hålla med dig, vad har du för bevis att komma med att du har rätt och alla andra har fel, ytterst få gånger har du visat prov på självkritik. Tror du verkligen att mina åsikter inte har fog för sig, det kan du ge dig på att de har, men du ska alltid komma med något obegripligt som få kan förstå, vad är det egentligen du vill som vi måste lära oss av dig? Svammel eller sakligheter som det finns en grund för? Alla har vi olika värderingar som bygger på vår personliga värdegrund som praktiskt taget vi har fått med bröstmjölken för att sedemera gå egenom en uppfostran som man själv tar över för att lära sig att känna sig själv självförtroende i ditt fall uppfattar jag dig som en vingelpetter som inte vet riktigt vem du är" som dina inlägg vittnar om.
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2010-02-19 15:21:00
|
|
haku |
Varför inte utväxla mailadresser ni klarsynta med åsikter om allt.
Är tänkt att det ska vara en smula intressant också för andra att läsa denna tiding.
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2010-02-19 16:25:00
|
|
Pelle |
Utforskaren är en anonym signatur. Utforskaren är inte en person och därför kan man inte tala om personangrepp om man driver med den sortens anonyma signaturer.
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2010-02-19 16:29:00
|
|
Lasse i Gatan |
#5/Leif-Arne/ Tvivlar på att man kan köra en sprintfinal med brutna revben,
i så fall måste hon fått stora doser smärtstillande medel. Hoppas för hennes
del att hon klarade dopingkontrollen, har inte följt det hela så noga men hon
försvann väldigt snabbt från OS-byn. Hade hon hammnat med huvudet före
skulle risken varit stor för en bruten nacke. Får väl också hålla med om att
Anja är en riktig tuffing.
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2010-02-19 16:49:00
|
|
GunnarL |
4/ Skall jag av detta förvirrade inlägg dra slutsatsen att en antifeminist inte får berömma Anja Pärsson? Eller vad snackar du egenligen om? Förvirrad är bara förnamnet!
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2010-02-19 17:08:00
|
|
Utforskaren |
Pelle du har inte övertygat någon här med tidigare inlägg där du haft något vettigt att säga. Men kom med något seriöst och värdefullt som det finns belägg för som omväxling, inte minst för att bli acceopterad, att fåna sig tjänar inte sitt syfte det är så många före dig som sysslar med detta som kammar noll.
|
| |