Vilken hårding

Showing page 2 of 2: 1  2
Inlägg #21: Postat: 2010-02-19 19:24:00
Jocke-sourzial
13 "Förvirrad" - GunnarL:s favoritargument. Men det passar ju bra här. Ena gången "feminismen behövs för alla dessa orättvisor", och nu tidigare plötsligt "antifeminist"! Så visst, lite förvirrande blir det ju. Mitt inlägg vara därför bara att få benämningen bekräftad, att/om det nu är så! har själv hyllat Anja utan könsinblandning Men välkommen då bland oss antifeminister "som samlar ihop oss"! Ungefär, enligt L-A.
Inlägg #22: Postat: 2010-02-19 19:42:00
Leif-Arne
Jomenvisst nog håller vi extra hårt våra tummar för Haag och Kalla. Själv håller jag ett lillfinger för Björgen även, men så är jag lite dubbelt nationalistiskt. Inte i hockey dock, där är jag 100 gulblå.
Inlägg #23: Postat: 2010-02-19 20:19:00
GunnarL
21/ Meningen "Mitt inlägg vara därför bara att få benämningen bekräftad, att/om det nu är så!" inger onekligen ett intryck av viss förvirring.
Inlägg #24: Postat: 2010-02-19 20:30:00
Jocke-sourzial
Ja det blev ett a för mycket. Men förvirrat? Fast GunnarL verkar ha ett jättebra räststakningporrgramm. Men det här med din "antifeminismen". Hur kom du till det beslutet, och vad innebär det för dig?
Inlägg #25: Postat: 2010-02-19 20:42:00
GunnarL
24/ Vad antifeminism innebär för mig? Det innebär att jag tar ett klart avstånd från extremfeminister typ FI, som endast är ute efter att smutskasta män och framställa kvinnor som offer. Det innebär att jag är emot könskvotering eller några andra metoder som skall ge fördelar på grund av könstillhörighet. Däremot kan jag tycka att feministrörelsen har gjort nytta när man påtalat klara orättvisor som funnits. Exempelvis olika lön för lika arbete. Men mitt liv och leverne går ut på att män och kvinnor är lika mycket värda och att samhället fungerar bäst om man och kvinna lever tillsammans och uppfostrar sina barn tillsammans. Möjligen vad som i dag uppfattas som gammalmodigt men jag står för den uppfattningen.
Inlägg #26: Postat: 2010-02-19 20:48:00
GunnarL
22/ Björgen och Kowalski skall väl hållas som favoriter i kväll. Och att Du inte är särskilt "norsk" när det gäller ishockey är ju ganska naturligt - det är ju inte så mycket att hänga i julgranen precis. Egentligen är det lite konstigt att Norge - som ju är en stor vintersportsnation - inte verkar bry sig om vare sig ishockey eller bandy. Det är ju sporter som sysselsätter en mängd svenska barn och ungdomar.
Inlägg #27: Postat: 2010-02-19 20:51:00
Jocke-sourzial
25 OK, tack för svaret. Jag skall ge dig några när det gäller löner. Annika Dahlkvist, hjärnforskare: "Kvinnor måste bli bättre på att löneförhandla". Dessutom gör kvinnor andra yrkesval, jobbar deltid osv. Men vet du att det är kvinnor som oftast tar han om gemensamma kosingen, och bestämmer inköpen? Plus att enligt forskning från USA så vill även feminister att manlige partnern tjänar mer! Och att kvinnor inte gärna "gifter ner sig". Så här finns att fundera över om man vill...
Inlägg #28: Postat: 2010-02-19 21:02:00
GunnarL
27/ Jag glömde en sak - nämligen det faktum att det finns två ganska nya ord i svenska språket som jag mår smått illa när jag hör. "Genusforskning" och "klimatsmart". För övrigt vet jag mycket om relationen man/kvinna - jag är näst intill expert. Men nu är det ishockey och snart är det skidåkning. Ha en bra kväll!
Inlägg #29: Postat: 2010-02-19 21:17:00
Jocke-sourzial
28 Jaha minsann. Klimatsmart är frivilligt, än så länge. Om det blir allvar gäller nog annat....Genusforskning, enkönad/feministisk vilket egentligen är problemet, kletar sig fram överallt, från dagis till universitet. Nu senast inom "folk och försvar". Här är en länk att kolla i pauser. Dags handla pizza. Ha det bra själv!
Länk: genusnytt.wordpress.com
Inlägg #30: Postat: 2010-02-19 22:58:00
Jocke-sourzial
Anna Haag tog silver i spurt! Kalla åtta! Men vissa sitter och glor på herrhockey. Och vem var det som pratade om, ...vad de nu var för nåt gammalt.
Inlägg #31: Postat: 2010-02-19 23:26:00
Leif-Arne
Helt otroligt lopp av Björgen, helt i en egen klass. Haag verkade sliten in mot mål men visade styrka. Stafetten blir något att se fram mot, Sverige Italien och Norge som favoriter. Ok match av tre kronor men inte mer, mot Finland krävs mer, samt aktiv coaching av BÅG.
Inlägg #32: Postat: 2010-02-19 23:41:00
Jocke-sourzial
Och en skandinav, ja en man alltså, slog USA i super-G!
Showing page 2 of 2: 1  2
Laddar...