| Inlägg #1: Postat: 2010-02-18 11:09:00 | |
|
paedrigh |
Väl rutet! Dagens journalistik är ett skämt och luktar detsamma, tycks det mig. Det roliga är att ett återkommande argument för att inte slopa tv-licensen till förmån för skattefinansiering är just att det skulle riskera objektiviteten. Ha ha ha.
|
| Inlägg #2: Postat: 2010-02-18 11:56:00 | |
|
Jocke-sourzial |
Feminismen och den upphaussade men enkönade s.k. "jämställdheten" tog död på journalistiken. Tyvärr blandar du in en helt annan fråga här, nämligen IPCC och klimatet. Det är ändå klimatforskare som ligger bakom den organisationen, och en del enkilda misstag eller TV:s vinkling i frågan har föga med den vetenskapliga men komplicerade sakfrågan att göra!
Politik och förhållandet mellan könen är en helt annan sak, där både andra mer subjektiva värderingar samt suspekta politiska poänger ligger bakom. Den total enkönade vinklade debatten och misslyckade politiken vi har i Sverige sedan 30 år, visar prov på hela skalan av smutsig politk, med ett antal lögner och diskriminering i namn av kamp mot - diskriminering! Häpnadsväckande att folket ännu sväljer detta och lögnerna från alla dess skandalomsusade, manshatande aktörer och medlöpare! Här min artikel om odemokratiska SVT, om valet till vår riksdag och om falsk matematik. Genom politiker och media. Länk: sourze.se |
| Inlägg #3: Postat: 2010-02-18 12:02:00 | |
|
Jocke-sourzial |
Och här min artikel om SVD, som redan för ett par år sedan nådde falsettnivån i feministmegafonen, nu idag tillsammans med M. Så att både Schyman och Fi och AB snart blir omkullsprungna i de förras fjäskiver! Läs och baxna, på jounalistisk lekskolenivå! Där "otidsenliga könsroller skall motverkas" enligt statliga direktiv! Länk: sourze.se
|
| Inlägg #4: Postat: 2010-02-18 12:19:00 | |
|
Lasse i Gatan |
#3/ Ingen fara Jocke journalister går på kurs, här är en som visas denna länk:Länk: thoralfalfsson.webblogg.se
|
| Inlägg #5: Postat: 2010-02-18 15:50:00 | |
|
Thomas L. Aabo |
Bra artikel!
|
| Inlägg #6: Postat: 2010-02-18 16:48:00 | |
|
Dick Wase |
Jocke! Angående IPCC så är sakfrågan ovidkommande i sammanhanget, eftersom det handlar om hur Agenda handskas med den s k "kritiska" journalistiken. Oavsett ståndpunkt framstår upplägget som att kritiken av IPCC bara är en kuliss. Sven Axelsson ges det mesta utrymmet, han får både inleda och avsluta, Hedenmo hänger inte på den kritik som Tauersköld Crusell framför hon framstår mest som en gisslan för att folk ska tro att man menar något med "frågan", alltså är syftet inte att ifrågasätta IPCC. D v s undermålig "kritisk" journalistik.
|
| Inlägg #7: Postat: 2010-02-18 17:49:00 | |
|
Kate M |
Bra artikel.Det krävs nog en vinkling av debatten för att allmänheten ska "uppröras" och den vinklingen blir även sanningen för allmänheten. Och nu ska alla män som valt att "importera" sin livskamrat känna sig som dåliga och sjukt snuskiga män. Det gjordes en liknade vinkling i fallet med sveriges Griskötts producenter. Det visade sig att ett flertal av dessa sk bilder på vanvårdade djur faktiskt inte ens var tagna i Sverige, och att djurrättsaktivisterna bröt mot ett flertal lagar viftades bort. Vi vet nu att grisköttsproducenter är djurplågare, eller iallafall tror en större del av sveriges befolkning det efter medias smutskastning och spridning av icke sanningsenlig information.
|
| Inlägg #8: Postat: 2010-02-18 20:41:00 | |
|
Jocke-sourzial |
6 Jo visst, kan förstå det delvis, men tycker ändå att artikeln därmed lider av viss hälta. Men bra ändå! Lång helt riktig utläggning om ett politiskt problem som vi dragits med i årtionden, och som i mycket kanske är orsaken till dagens usla journalistik. Och sedan kort, som i en parentes detta med IPCC, som är en helt annan och "nyare" fråga, knepig ur mer vetenskplig synvinkel. Kvaliten på skeptikerna har väl inte varit den bästa i något fall kanske...
Ja i det förra ämnet får jag väl uteluta både dig och mig själv, host... Hoppa du vill läsa mina båda artiklar, som belyser hur själva sakfrågorna behandlats skandalöst ur demokratisk och logisk synvinkel, i SVT och SVD! |
| Inlägg #9: Postat: 2010-02-19 01:23:00 | |
|
Utforskaren |
Diktaturen Malta som en pojke förklarade detta land och som han rymt från ett fängelse och tagit sig tll Sverige där han hållt sig gömd men våra myndigheterna har hittat homom och tog hand om honom som fick förklara sig inför den ovalda myndigheten migrationsverket då han säger att han hellre dör än återvänder till Malta. Denna storys berättades på sydnytt SVT 24.
|
| Inlägg #10: Postat: 2010-02-20 12:28:00 | |
|
Dick Wase |
Mycket bra artiklar Jocke. Kan inte göra annat än instämma.
|
| Inlägg #11: Postat: 2010-02-20 16:41:00 | |
|
Sunny fri |
Dick:En ovanligt bra artikel! Du har så rätt på alla punkter att kommentarer är onödiga. Men bara två saker.1Varför skulle någon syssla med våld o tvång trafficing när det finns en kö av fattiga kvinnor som ingenting hellre vill än att få prostituera sig i norra Europa där de får bäst betalt? Den som inte tror mig ska åka bil till Prag via Dresden. På den Tjeckiska sidan av gränsen står de:mil efter mil är här nere 1000 tals flickor o kvinnor som prostituerar sig vid vägkanten året runt nästan nakna.När man når den lilla staden Teplic finner man att den är omgjord till en gigantisk bordell.Kvinnorna är ifrån olika länder o i olika åldrar.Många är romer som inte tolereras i vissa östländer o som har det eländigt i södra Europa.Stannar man o pratar med dem ett tag så ställer de alla samma fråga:kan du inte hjälpa mig till Sverige? Eller Norge eller Danmark? Känner du inga av mina landsmän där du bor?
På den fina strippklubben i Warszawa nära det lyxiga hotellet dansade en rad unga vackra kvinnor. Jag bjöd en av dem till mitt bord för att samtala och hon berättade att alla på klubben drömde om att komma norrut.Så varför hota någon? Punkt 2 Sven Axel Månsson har 0 trovärdighet i det här sammanhanget.Han var en gång medlem i Sexualpolitisk Front där vi arbetade för de prostituerades rättigheter:I själva verkat byggde både han o den ynklige forskaren Stig Larsson sina kariärer på det material vi gav dem insyn i och tillgång till i djupaste förtroende men som de senare förvrängde totalt. Jag skrev om detta på Sourze Länk: sourze.se |
| Inlägg #12: Postat: 2010-02-20 17:59:00 | |
|
Utforskaren |
Kritisera inte allas vår Mona Sahlin Länk: docs.google.com
|
| Inlägg #13: Postat: 2010-02-20 18:24:00 | |
|
Utforskaren |
Jag har nämnt Robert Aschbergs EXPO utan att någon har höjt på ögonbrynet. Expo som är ett farligt vapen för de politiskt korrekta borde nog ta del av deras förtjusande verksamhet som flertalet här borde rodna inför som gör antydningar om SD främlingsfientlighet och rasism av dumma människor. Länk: radioislam.org
|
| Inlägg #14: Postat: 2010-02-21 11:17:00 | |
|
Dick Wase |
Du har helt rätt Sunny. Det finns också undersökningar från t ex Nepal som visar att det är helt obehövligt att tvinga unga kvinnor till prostitution på bordellerna, eftersom det är så många som står i kö för att få arbeta där. Och det är inte så konstigt; i t ex en undersökning som dessutom i sitt uppsåt är verkligt fördömande gentemot prostitution och sexköp från tolv av Indiens delstater under ledning av Sankar Sen: A report on Trafficking in women and children in India 2002-2003. NHRC, ISS, UNIFEM. Länk: nhrc.nic.in fann man att genomsnittsinkomsten för en prostituerad låg på 11 600 rupier i månaden, medan det i andra okvalificerade yrken bara var en tiondel som kom upp ens i 1000 rupier/mån, och hälften erhöll inte någon lön alls. Dessutom måste man ovilligt rapportera att frekvensen på dem som traffickerats eller som själva flydde prostitutionen inte låg högre än runt fem-sex procent. En siffra som återkommer i flera undersökningar av trafficking, som hos Boonchalaksi & Guest’s Prostitution in Thailand. Institute for Population and Social Research. Bangkok 1994 och Busza, Castle & Diarra Trafficking and Health. I British Medical Journal 2004, pp 1369-1371. Och detta trots att Sen och hans team verkligen intensivt gick in för att finna "slavar" och "traffickingoffer". Att inkomsterna som prostituerad vida överstiger inkomsterna inom vanliga yrken visas bl a av Levitt & Venkatsch’s studie av prostituerade i Chicago An Empirical Analysis of Street-Level Prostitution. Chicago 2007. Länk: economics.uchicago.edu I genomsnitt tjänade en prostituerad fyra gånger så mycket som en arbeterska inom andra okvalificerade yrken! Phongpaichit From Peasant Girls to Bangkok Masseuses. Geneva 1982 kom för thailändska förhållanden fram till att en prostituerad tjänar ungefär 25 gånger så mycket pengar som en kvinna inom andra okvalificerade yrken. Ändå kommer västerlänningarna dit, hötter med fingret och säger: ”aja, baja, inte bra jobb, sluta nu så jag inte behöver må dåligt av vetskapen om att du prostituerar dig. Förbli fattig istället, det är mycket bättre för mig”! Och precis samma sak säger de till de kvinnor som kommer till Europa och vill försöka förbättra sin situation. Fortsättning i nästa kommentar...
|
| Inlägg #15: Postat: 2010-02-21 11:18:00 | |
|
Dick Wase |
...Den s k ”omsorgen” om prostituerade från de ”goda” västerländska medelklassaktivisterna har inte ett dugg med godhet att göra, som du ju vet av egen erfarenhet Sunny. Däremot, som vi sett från t ex de arbeten som skrivits om ”det vita slaveriet” på 1800-talet, Dag Stenvoll’s studie From Russia with Love? Newspaper Coverage of Cross-Border Prostitution in Northern Norway 1990-2001, in: The Euopean Journal of Women’s Studies, vol 92 2002, pp 143-162 av attityderna kring ryska prostituerade i Nordnorge, och Gülçür & Ýlkkaracan’s studie The ”Natasha” Experience: Migrant sex workers from the former Soviet Union and Eastern Europé in Turkey, in:Women’s Studies International Forum, vol 254 2002, pp 411-421 av s k “nataschor” i Turkiet, så handlar det väldigt, väldigt mycket om kvinnlig egoism. Man vill helt enkelt inte ha den ovälkomna konkurrensen från andra kvinnor. Männen ska finnas där för att lägga sina pengar på enbart ”rätt” kvinnor i England under 1800-talet var detta särskilt akut, eftersom bara 40 procent av medelklasskvinnorna blev gifta; män valde helt enkelt oftare att underhålla älskarinnor från underklassen, eller gå till prostituerade, än att betala dyrt för äktenskap där tidens puritanska moralism sade att ”riktiga” kvinnor inte hade sexuella känslor – klart som fan att medelklasskvinnorna måste bekämpa prostitutionen. Intressant nog var det också detta fenomen som gjorde att kristendomen blev en kvinnoreligion i antikens Rom. Denna religion sa ju att männen måste sluta att hålla älskarinnor, eller gå till prostituerade vilket i stort sett alla män gjorde, helt legalt, vilket alltså skulle betyda att de pengar mannen la på andra kvinnor skulle tillfalla hustrun istället om kristendomen segrade.
Tack för länken till din artikel om Månsson. Den har jag missat, även fast Du och jag tidigare kommunicerat om detta. |
| Inlägg #16: Postat: 2010-02-21 12:02:00 | |
|
Dick Wase |
Rättelse: Jag hade läst artikeln Sunny. Kom bara inte ihåg det innan jag gått in på den.
|
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.