Kurragömma på IKEA i Göteborg!

Den här tråden diskuterar artikeln Kurragömma på IKEA i Göteborg!.
Inlägg #1: Postat: 2010-01-23 17:17:00
Kim
Grymt kul! Asmycket folk, eller ja flera hundra kanske 500 pers och att vi slog Stockholm e ju fan huvudsaken. Mera sån!
Inlägg #2: Postat: 2010-01-23 17:33:00
Peter Zoom
Låter faktiskt riktigt roligt!
Inlägg #3: Postat: 2010-01-23 17:44:00
Bente
Haha ja Dagens jiiiipo, brutalt knökfullt och ja det var kul, speciellt att se minerna på de ovetande kunderna som stod undrande och kolla när vi kröp in i skåp under sängar och mattor.. Tog några bilder ska se om det går att få in här utan att göra en till artikel.
Inlägg #4: Postat: 2010-01-23 17:50:00
tedwik
Fy fasiken att jag missade det, var uppbokad i annat och grämer mig att jag inte kunde vara där!
Inlägg #5: Postat: 2010-01-23 17:57:00
GunnarL
Vansinnigt barnsligt! Men så länge man inte ställer till några problem för sin omgivning är det väl helt OK och dessutom roligt.
Inlägg #6: Postat: 2010-01-23 18:16:00
Bente
Ja Gunnar det var utomordentligt härligt barnsligt, tänk om du varit med var skulle du ha gömt dig då?
En underbar spänning spred sig redan på bussen den blev smockfull redan vid centralen på nästa hållplats fick de vänta på bussen efter. En äldre dam med snygg hatt sa till en annan med lika elegant basker att aj vart ska dom alla människor, inte ska väl alla till Ikea... Bussen var mest fylld med glada ungdomar med roliga kreationer på huvudet. Tjejen bredvid mig ler finurligt och anförtror mig att hon redan har hunnit lista ut sitt gömställe.
Vi var många jag håller med Kim säkert 500 pers. och det gick faktisk väldigt bra. Skoj för alla både inblandade och tittare tror jag många skratt, inget stök och bråk alls, fast vi hörde ju nån gång att Ikea var lite oroliga för sin inredning i sina upprop. Säkert bra ändå att det inte var nästa helg, lönehelg, hade nog blivit aningen trångt...
Inlägg #7: Postat: 2010-01-23 18:51:00
Bente
GRATTIS! Ny Chans i morgon, för dig som inte hann till Bäckebol, blir Kållered i morgon kl. 17:00 Det ser ut att vara drygt 50 anmälda som säkra till detta evenemang hittills.

Kläder: Rosa/orange armbindel eller pannband. Fixa ett eget av en bit rosa/orange tyg och ta med! :

Med buss 760 och 765 tar du dig från Heden, Järntorget och Linneplatsen raka vägen ut till IKEA Kållered.

Kungsbackapendeln går från Göteborgs centralstation till Kållereds station på 15 minuter. Byt till buss 760/765 eller gå sista biten ca 10 min.
Det här evenemanget beräknas starta kl. 17:00 den 24 januari 2010 på Kållered Köpstad.
Ha så skoj!
Inlägg #8: Postat: 2010-01-23 20:45:00
ingloz
ha ha vad kul! Ja, det behövs sannerligen lite nya infall - det här har ju alla förutsättningar att bli ett schysst jippo om alla följer instruktionerna. Ser fram mot rapporteringen :
Inlägg #9: Postat: 2010-01-23 20:56:00
Jens Hendar
Det var verkligen roligt, och jag hoppas att det blev som ni tänkt er. Förutom några små missöden så blev det lyckat. Tack till alla som kom!
/Jens
Inlägg #10: Postat: 2010-01-23 21:57:00
GunnarL
6/ Bente, Jag siktar på att vara i Kållered i morgon. Om Du ser en stor utbulnad på någon matta, anar någon som ligger på tvären i en dubbelsäng eller hör något mystiskt ljud från någon städskrubb så är det jag! Annars finns jag på översta hyllan i kylskåpet - förutsatt att Ingvar Kamprad lagt dit lite mat. Men hela idén är faktiskt jätterolig.
Inlägg #11: Postat: 2010-10-03 09:52:00
Spiken
Besökte ikea en timma före och frågade personalen var det var okej att gömma sig. Badkar och garderob var godkända alternativ. När sedan startskottet gått, såg jag till att ta mig till ett badkar samtidigt som det ropades ut att ungdomar invaderade huset för att leka. När jag hade lagt mig där dröjde det inte länge förän ett antal personer kom och kollade om det var ledigt, vilket det då inte var. När det hade lugnat ner sig hörde man i högtalaren upprörda röster om att det inte var okej att vare sig förstöra inredning eller klättra i bokhyllor. Sen ropades det ut att det var kod 99 som gällde, var det nu var. Sen hördes själva chefen prata om att vi skulle lugna ner oss. Själv låg jag där i mitt badkar och väntade på att bli hittad, vilket jag blev ganska snabbt. Fick tag i en kompis och och började gå därifrån. Vanliga besökare tittade ganska konstigt på oss. När jag förstod att min flygmössa och "Ikea- hide and seek"-lapp väckte irritation, åkte grejerna snabbt ner i fickan.

Spiken.
Laddar...