Islam allt mer intolerant

Den här tråden diskuterar artikeln Islam allt mer intolerant.
Showing page 16 of 17: 6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Inlägg #301: Postat: 2010-01-18 18:51:00
Janne B
utf 18.15 Inte bor jag på landet jag bor city of Herrljunga!
Inlägg #302: Postat: 2010-01-18 18:52:00
Janne B
avicvenna / Då förstår jag bättre vad du menar - ja lite ligger det nog i det!
Inlägg #303: Postat: 2010-01-18 18:59:00
Janne B
Avicenna Redaktionen har nu placerat dig i det centrala röda Forumet. Tag nu chansen och förklara ännu tydligare...om det passar dig.
Inlägg #304: Postat: 2010-01-18 19:48:00
avicenna
Dagens Socialdemokrater predikar normlöshet och kärnfamiljens död för att verka populistiska istället för att jobba för landets bästa.Politiker ska vara goda förebilder och ska inte hjärntvätta folk till att tycka perversa saker för att plocka poäng.DE bryr sig bara om makten och håller folket i styr genom att få de att tycka samma sak genom medialikriktning av åsikter och kallar det demokrati.DEt är en färdig båt och du skall välja en kapten och det spelar ingen roll vilken du väljer eftersom alla samma sakerAlla politiker säger sak som de hade läst samma bok.Jag vill inte ha den här båten eller dess vettlösa kaptener.DEn här båten kommer att sjunka om det inte kommer radikala åtgärder för annars kommer jag att hoppa ombord.
Inlägg #305: Postat: 2010-01-18 21:21:00
sunny fri
282 Många av våra västerländska kyrkor bedrev en "frälsning" i Afrika med morot o piska för 200 år sedan o framåt.Läs boken "Ingen Toback -Inget Halleluja" Det lutheranska Sveige deltog i slavförsäljningen o eftersom så många dog under resan så får man väl beteckan det som folkmord? Vi hade 100 årskriget mellan katolska Franskrike o England som brytit med påven. På Irland slogs de redan på Maria Stuarts o Elisbeth den förstas tid o där har sprängts bomber på båda sidor.När vi var där runt millenuiumskiftet hade det just varit en stor sprängning i London Derry så vi fick ha hela staden för oss själva.Längre tillbaka när dottern var barn var vi 2 i London när de sprängde ett turisthotell men många döda o pizzerian vi ätit på dagen innan flög i luften innan vi hann in dagen efter.Det var en bilbomb utanför som var minerad.De vid fönsterborden dog genast.Värst var det när bomblarmet gick när vi var allra längst ned i Madame tussauds vaxkabinett.Det var flera tyska turistbussar där så det så det blev totalkaos när alla skulle evakueras längst en medeltida trappa som var lik en stege i sten. Tyskarana trampade ner alla i sin väg:jag fick kasta opp dottern i skallen på några i trappan för att få upp henne.Väl ute såg jag en taxi o vi hoppade in o skrek -Kör vart som helst.Men den gången var det falsklarm men jag glömmer aldrig den där paniken i männisornas ögon o hur de slog ned varadra vid den trånga nödutgången. O allt detta var ett religionskrig.
Inlägg #306: Postat: 2010-01-18 21:30:00
GunnarL
305/ Sunny, "No tobacco - no hallelujah" är en ganska rolig bok som jag också läst någon gång för längesen. Är det Eric Lundqvist? Å andra sidan tror jag inte att Du skulle må alltför illa av att titta på den moderna kristendomen i stället för att gräva ner Dig i oförätter som inträffade för flera hundra eller tusen år sen.
Inlägg #307: Postat: 2010-01-18 22:28:00
Janne B
Själv har jag väldigt få anmärkningar mot i kyrkorna i dag undantagandes Katolska kyrkan.Humanismen och kristendomen har gjort en positiv korsbefruktning. KLARA KYRKA har öppnat sina portar denna kalla vinter för utesovarna - då de vanliga härbergena inte räckt till. Mer diskret har det skett i många kyrkor denna vinter. / Var tid får ta sin skuld. Jag tror inte på arvsynd opch sådant.
Inlägg #308: Postat: 2010-01-18 23:57:00
sunny fri
Gunnar L: Du glömmer att jag är gift med en Efraems budbärare o att det därför alltid förs debatter kring religion samt läses nya böcker i ämnet här i huset:Men jag blir alltid lite irriterad över de som pratar om olika religioner o är totalt historielösa.Vi har och har haft medboende från de de flesta religioner här längre eller kortare tid.Som vi disskuterar med.
Men Åke Green o Knutby finns här NU!Den kristna högern i USA vill lära barnen i skolorna att jorden är 6000 år gammal.I dag! Sånt är farligt.Men de fanatiska muslimer som vill strart Jihad är farliga för att de har så många som backar upp dem!Politiskt ,ekonomiskt.Det hjälper inte att det stora fletalet muslimer är sansade för det behövs inte så stor arme till att begå terror handlingar.
Inlägg #309: Postat: 2010-01-19 00:01:00
sunny fri
Janne: Du låter nästan imponerad av vad Klara kyrka gjort? Jag trodde att det var det kristendommen skulle göra:ta hand om dessa våra minsta?
Men Betania i Stockholm har ju utspisat de fattiga.Det vet jag ju eftersom sonen o hans hela familj hade en arbetsdag där.
Inlägg #310: Postat: 2010-01-19 00:22:00
sunny fri
Janne: Arvssynd tror väl ingen på? I så fall kan vi ju leva på o dumpa synderna på de som lever sist:Jag tror inte att bibeln tolkas rätt här.
Det står att fädernas missgärningar ska följa barnen in till 3:e o 4:e led.Det har vi uttytt så att de ska straffas för fädernas synder.Vilket vore en helt omänsklig religion. Nej jag tror att den som skrev ner de där orden visste vad han talade om.Han försöker peka på att konsekvenserna av våra handlingar följer med det övriga arvet.Vår Son är skitarg på mig därför att vi köpte tillbaka hans del i huset här när han gjorde konkurs.Hade vi inte gjort det hade kronofogden tagit huset.Men hans syster har sin del kvar vilket sonen tycker är orättvist.-Ska jag straffas för mina misstag för så länge sedan,skriker han åt mig.Nej det är inget straff:det är konsekvensen av hans handling då.Allt vi gör får konsekvenser o ibland så långt framåt i tiden att vi är borta.Jag lämnade en liten flicka i flytväst men ändå ute i trädgården o gick in i köket o satte på potatisen.Trivialt.Men när jag kom ut igen var flickan borta o nästan genast hittade vi henne drunknad.Detta har fått enorma konsekvenser för hela våra liv o nu när dottern har egna barn är hon väldigt rädd att de ska lämnas ensamma ens nära en vatttenpöl.Mitt misstag påverkar således mina barnbarn fast deras föräldrar aldrig träffat sin syster eftersom hon dog innan de föddes.O jag är säker på att dessa barnbarn ,när de får egna barn,kommer att säga någon gång:akta er för vattnet barn:mormor hade en flicka som drunkande.Det är så jag tolkar det andra kallar arvssynd.Sparar man inga pengar blir ens barn kanske utan mat:det är en konsekvens av mitt felval i livet.
Inlägg #311: Postat: 2010-01-19 00:24:00
sunny fri
Gunnar:Det var så länge sedan jag läste den att jag inte minns författaren.Men någonstans i mina olika hembibliotek finns den så jag ska titta efter i morgon.
Inlägg #312: Postat: 2010-01-19 09:41:00
Janne B
Sunny 00.01Varenda kristen församling borde givetvis ha en omfattande social verksamhet men så är det ju inte. Så ibland blir jag förvånad över självklarheter. / KLARA borde givetvis ha öppnat 1 november och inte först nu...!NI som är medlemmar av Sv Kyrkan får ändra på detta.
Inlägg #313: Postat: 2010-01-19 13:50:00
Pia K
Sökte till Klara kyrka för några år sedan, för att vara med på gatan och hjälpa till. Kravet var att man måste då förkunna evangeliet, så jag gick inte med.
Inlägg #314: Postat: 2010-01-19 21:34:00
sunny fri
Pia. Ja längre har vi inte kommit!Påståenden som att det var i historisk tid som de kristna prackade sin tro på andra är inte sant.längre har vi inte kommit!
Jag läste expressens sida 4 i dag.Marianne Ahrneen kvinna som bekant har varit runt vårt klot några varvskriver:Haitierna religion hotas av pastorer.Ön invaderas nu av representanter från den kristan högern som vill utrota voudoukulturen! Hon avslutar:Främst men inte enbart från USA. De är starkt missionerande och mycket penningstinna. Jag säger inte att de står i katastrofens mitt med en rissäck i ena handen och ett krav på omvändelse i den andra. Det är subtilare än så. Men de väller in. De återuppbygger med den ena handen och raserar med den andra. Det är alldeles tydligt att utrotandet av voudoun, Haitis bultande hjärta, är ett långsiktigt mål. Och när det väl har skett kommer det inte längre att finnas ett fattigt land med en överdådig inre rikedom. Då kommer det bara att finnas ett mycket fattigt land
Länk: expressen.se
Inlägg #315: Postat: 2010-01-19 21:37:00
sunny fri
Livets ord har oxå sänt dit folk.Men just nu handlar det om akut hjälp för de flesta.Frälsningsarmen har t ex ett litet hjälpcentra.Men om den kristna högern skulle kunna skulle den svepa bort varje annan religion på jorden. Det är vi som måste stå emot.
Inlägg #316: Postat: 2010-01-19 21:38:00
sunny fri
312 Ja Janne: det är kyrkans medlemmar som får ändra på det.
Inlägg #317: Postat: 2012-01-11 15:45:00
CMO
Här är en intressant artikel om islams negativa utveckling och speciellt om problemet med vetenskapens ställning när allt som sker är Allahs vilja, och inte en följd av naturlagar.

Länk: thenewatlantis.com

En kastad sten faller till marken pga Allahs vilja, inte pga gravitationen.
Inlägg #318: Postat: 2012-01-11 17:11:00
Jan Brunnegård
EN viktig fråga dör aldrig - i Sourze!
Inlägg #319: Postat: 2012-01-11 17:22:00
CMO
Nej, men de dränks ofta av trams.
Inlägg #320: Postat: 2012-01-11 17:31:00
Jan Brunnegård
Ska man alls läsa media så måste man ha stor förmåga att sortera bort trams o välja små guldkorn i stället...// En kvalificerad teologisk tidning "Tro och Liv" läggs ner denna vecka efter 75 år.För präster o pastorer läser allt mindre klagar redaktören. Säger detta ngt om tidsandan kanske.
Showing page 16 of 17: 6  7  8  9  10  11  12  13  14  15  16  17
Laddar...