Valt inlägg:
282 Många av våra västerländska kyrkor bedrev en "frälsning" i Afrika med morot o piska för 200 år sedan o framåt.Läs boken "Ingen Toback -Inget Halleluja" Det lutheranska Sveige deltog i slavförsäljningen o eftersom så många dog under resan så får man väl beteckan det som folkmord? Vi hade 100 årskriget mellan katolska Franskrike o England som brytit med påven. På Irland slogs de redan på Maria Stuarts o Elisbeth den förstas tid o där har sprängts bomber på båda sidor.När vi var där runt millenuiumskiftet hade det just varit en stor sprängning i London Derry så vi fick ha hela staden för oss själva.Längre tillbaka när dottern var barn var vi 2 i London när de sprängde ett turisthotell men många döda o pizzerian vi ätit på dagen innan flög i luften innan vi hann in dagen efter.Det var en bilbomb utanför som var minerad.De vid fönsterborden dog genast.Värst var det när bomblarmet gick när vi var allra längst ned i Madame tussauds vaxkabinett.Det var flera tyska turistbussar där så det så det blev totalkaos när alla skulle evakueras längst en medeltida trappa som var lik en stege i sten. Tyskarana trampade ner alla i sin väg:jag fick kasta opp dottern i skallen på några i trappan för att få upp henne.Väl ute såg jag en taxi o vi hoppade in o skrek -Kör vart som helst.Men den gången var det falsklarm men jag glömmer aldrig den där paniken i männisornas ögon o hur de slog ned varadra vid den trånga nödutgången. O allt detta var ett religionskrig.
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?