Valt inlägg:
Pia. Ja längre har vi inte kommit!Påståenden som att det var i historisk tid som de kristna prackade sin tro på andra är inte sant.längre har vi inte kommit!
Jag läste expressens sida 4 i dag.Marianne Ahrneen kvinna som bekant har varit runt vårt klot några varvskriver:Haitierna religion hotas av pastorer.Ön invaderas nu av representanter från den kristan högern som vill utrota voudoukulturen! Hon avslutar:Främst men inte enbart från USA. De är starkt missionerande och mycket penningstinna. Jag säger inte att de står i katastrofens mitt med en rissäck i ena handen och ett krav på omvändelse i den andra. Det är subtilare än så. Men de väller in. De återuppbygger med den ena handen och raserar med den andra. Det är alldeles tydligt att utrotandet av voudoun, Haitis bultande hjärta, är ett långsiktigt mål. Och när det väl har skett kommer det inte längre att finnas ett fattigt land med en överdådig inre rikedom. Då kommer det bara att finnas ett mycket fattigt land
http://www.expressen.se/debatt/1.1849715/haitiernas-religion-hotas-av-pastorer
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?