Rapportera inlägg

Valt inlägg:

Janne: Arvssynd tror väl ingen på? I så fall kan vi ju leva på o dumpa synderna på de som lever sist:Jag tror inte att bibeln tolkas rätt här. Det står att fädernas missgärningar ska följa barnen in till 3:e o 4:e led.Det har vi uttytt så att de ska straffas för fädernas synder.Vilket vore en helt omänsklig religion. Nej jag tror att den som skrev ner de där orden visste vad han talade om.Han försöker peka på att konsekvenserna av våra handlingar följer med det övriga arvet.Vår Son är skitarg på mig därför att vi köpte tillbaka hans del i huset här när han gjorde konkurs.Hade vi inte gjort det hade kronofogden tagit huset.Men hans syster har sin del kvar vilket sonen tycker är orättvist.-Ska jag straffas för mina misstag för så länge sedan,skriker han åt mig.Nej det är inget straff:det är konsekvensen av hans handling då.Allt vi gör får konsekvenser o ibland så långt framåt i tiden att vi är borta.Jag lämnade en liten flicka i flytväst men ändå ute i trädgården o gick in i köket o satte på potatisen.Trivialt.Men när jag kom ut igen var flickan borta o nästan genast hittade vi henne drunknad.Detta har fått enorma konsekvenser för hela våra liv o nu när dottern har egna barn är hon väldigt rädd att de ska lämnas ensamma ens nära en vatttenpöl.Mitt misstag påverkar således mina barnbarn fast deras föräldrar aldrig träffat sin syster eftersom hon dog innan de föddes.O jag är säker på att dessa barnbarn ,när de får egna barn,kommer att säga någon gång:akta er för vattnet barn:mormor hade en flicka som drunkande.Det är så jag tolkar det andra kallar arvssynd.Sparar man inga pengar blir ens barn kanske utan mat:det är en konsekvens av mitt felval i livet.

Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?