Inlägg #61: Postat: 2011-04-25 12:22:00 | |
Jocke S-43 |
60, Nej du borde nog inte yttrat dig, men bara inledningen gör ju att man avstår från att läsa resten av den, plus som vanligt, den alltför långa och omständiga harangen! Och att du, precis som i min artikel ifrågasätter en rimligt sann beskrivning. Så här skrev jag bl.a. om Inger O.s artikel: "Hindret att övervinna för den som vill vittna kan vara medmänniskors personliga liknöjdhet. Och den allmäna bristen på lyhördhet inför andras mänskliga problem och allmänmänsklig problematik."
|
Inlägg #62: Postat: 2011-04-25 23:11:00 | |
Bizon |
Jocke citat//men bara inledningen gör ju att man avstår från att läsa resten av den, plus som vanligt, den alltför långa och omständiga harangen!//sc. - Hur vet du att den är oanständig om du avstått från att läsa den? Att den är rimligt sann behöver inte betyda att den ÄR sann - varken din artikel eller hennes - dina påståenden har jag åtagit mej att göra en del efterforskningar på plats om - dels därför att dom inte alls förefaller rimliga och dels därför att du påstår att dom är gamla och eventuella missförhållanden måste tas om hand och åtgärdas lite nu och då i alla verksamheter som har med människor att göra - frågan blir då om dessa missförhållanden fortfarande är aktuella,,, om dom någonsin varit - utvärderingar och verksamhetsförändringar görs säkert även på Egalia, liksom det görs inom övrig social verksamhet i landet - att dra upp gamla misstag kan man säkert lära sej något på - att göra det i personlig artikelform kan också vara bra - men bäst är det i de fall det kommer från en trovärdig person - en så subsolid natur som inger o som kan sprida vilka lögner som helst om andra debattörer utan minsta spår av sanning eller egenförebråelser är det orimligt att sätta någon tilltro till.
|
Inlägg #63: Postat: 2011-08-22 21:06:00 | |
Jan-Olof 67 |
En artikel som borde beröra varje politiker ända in i själen. Vad Sverige gjort mot barn och deras familjer är ett brott mot mänskligheten.
Tyvärr pågår det även idag med ytterst subtila metoder som ren hjärntvätt för att slå barnen mot sina föräldrar. Det mest anmärkningsvärda är att de här barnen nu till åren komna ej har fått någon kompensation eller ursäkt för hur ni behandlades. Inger din berättelse stämmer bra med egen insyn hur socialen och dess lakejer arbetar. Jag tycker det är viktigt att nämna att inom såväl barnavårdsnämnder samt dagens socialnämnder sitter folk från alla politiska läger. Den slavhandel som nu bedrivs med barn under namnet LVU där lagstiftarna har skapat gummiparagrafer som gör det helt godtyckligt hur de tillämpas, framförallt beroende på att tjänstemanna ansvaret är helt borttaget. Inger Olsson, din artikel berör ! |
Inlägg #64: Postat: 2011-08-23 05:06:00 | |
Jocke S-43 |
Och Inger Olssons artikel återfinns här, med namn och foto. Har faktiskt fått 4,3* av 60 röstande. Men inte heller den föll i god jord hos Bizon, vilken trots sin egen opposition mot övermakten i andra fall, inte verkar lita på seriösa vittnessmål från andra med samma erfarenhet och inställning.
F.ö. Det som är ett dilemma med internet, är att folk går i clinch eller missförstår varandra på ett sätt som de kanske inte skulle gjort i verkliga livet, öga mot öga? Och när det gäller facebook, så förstår jag inte varför det tillåts hälla sirap i hela internet. Det tar numera ett par minuter var gång att byta sida, "väntar på facebook" i ett!, iaf om man har ett mobilt bredband av känt märke som jag själv! |
Inlägg #65: Postat: 2011-08-23 11:51:00 | |
sunnyb |
Jag har läst om din artikel o känner samma sak igen.Det kunde varit jag eller något av mina syskon:Vi har alla liknande erfarenheter.Kanske det vore en tröst att veta att man trots allt har en mamma som vill ha en ? När man blir bortkastad av sin egen mamma o pappa känns det verkligen illa. I synnerhet när man inser att de tycker att det beror på ens egen person trotas att man var en baby.
|
Inlägg #66: Postat: 2011-08-23 21:02:00 | |
Gullan |
Jag kan bara beklaga det som du har gått igenom som ung och att du har sviter av även idag Inger. Har varit ute för ungefär samma tortyr från samhällets förmyndarskap när jag var i 14 års ålder. Tvångs abort samt efter det blev jag steril. Hörde läkaren tala om att jag var tvungen att återkomma för att sätta in en ny spiral som hon kalla den, Jag återvände inte till sjukhuset för att utföra detta men har sedan den Aborten inte haft annat än besvär och några barn fick jag aldrig. Detta var tidigt 60 tal så det bör vara ungefär vid det tiden du utsattes 60 eller 70 talet
Däremot blev jag tvungen att gå igenom en större operation i slutet på 70 talet. Att du fick lämna ditt hem som tvångsomhändertagen fick du inte höra att det var för ditt eget bästa eller att du var ett dåligt sällskap för dina syskon. Eller att dina föräldrar skulle vara så dåliga att de inte klarade av att fostra just dig men de andra syskonen var det ingen fara för? Eller att du inte fick åka och hälsa på vare sig till jul eller andra helger, för då kunde din mor eller far sätta griller i huvudet på dig, så du inte skulle arbeta eller hjälpa till på gården, som jag blev placerad på under ett antal år. Det var mina värsta år i mitt liv som har satt stora spår, efter samhällets och soc behandling Vi värnar om de små och försvarslösa ! En sak har jag förstått under alla dessa år, att just bli med barn i unga år är det största synd och brott som du kan begå och därför behandlas dessa flickor som det vore djävulens avkomma. Du får tyvärr bära den stämpeln resten av ditt liv. Samhället har rätt att begå större övergrepp på dig i lagens namn. Under den tiden som de ska förvandla dig till en medgörlig medborgare eller ett vrak av knark spritt eller rent av din egen undergång. Så när jag hör att det är bäst för dig att gå på terapi och bearbeta dina tidigare händelser som har fått dig att må så förbaskat dåligt på äldre dar. Jag bara undrar vem eller vilka ska kunna ställa klockan tillbaka och få dig att må bättre? Några tankar från en som har utsatts för samhällets hårda skola till att bli en bland de drabbade som även jag har blivit intervjuad Det tråkiga är att ingen vill tro att dessa saker händer här i vårt civiliserade samhälle utan det är bara att säga du hittar bara på och vill ha uppmärksamhet för egen del. Jag hade varit glad om jag sluppit allt helvete som blev under alla åren som slav åt samhällets vårdare. En som varit omhändertagen som barn Gulla |
Sourze [loggan] © Nättidningen Sourze, ett registrerat massmedium hos Radio- och
TV-verket. Sourze är också ett registrerat varumärke.
Databasens namn är Sourze. Ansvarig utgivare är Carl Olof Schlyter.