Valt inlägg:
Jag kan bara beklaga det som du har gått igenom som ung och att du har sviter av även idag Inger. Har varit ute för ungefär samma tortyr från samhällets förmyndarskap när jag var i 14 års ålder. Tvångs abort samt efter det blev jag steril. Hörde läkaren tala om att jag var tvungen att återkomma för att sätta in en ny spiral som hon kalla den, Jag återvände inte till sjukhuset för att utföra detta men har sedan den Aborten inte haft annat än besvär och några barn fick jag aldrig. Detta var tidigt 60 tal så det bör vara ungefär vid det tiden du utsattes 60 eller 70 talet
Däremot blev jag tvungen att gå igenom en större operation i slutet på 70 talet.
Att du fick lämna ditt hem som tvångsomhändertagen fick du inte höra att det var för ditt eget bästa eller att du var ett dåligt sällskap för dina syskon. Eller att dina föräldrar skulle vara så dåliga att de inte klarade av att fostra just dig men de andra syskonen var det ingen fara för? Eller att du inte fick åka och hälsa på vare sig till jul eller andra helger, för då kunde din mor eller far sätta griller i huvudet på dig, så du inte skulle arbeta eller hjälpa till på gården, som jag blev placerad på under ett antal år. Det var mina värsta år i mitt liv som har satt stora spår, efter samhällets och soc behandling
Vi värnar om de små och försvarslösa !
En sak har jag förstått under alla dessa år, att just bli med barn i unga år är det största synd och brott som du kan begå och därför behandlas dessa flickor som det vore djävulens avkomma. Du får tyvärr bära den stämpeln resten av ditt liv. Samhället har rätt att begå större övergrepp på dig i lagens namn. Under den tiden som de ska förvandla dig till en medgörlig medborgare eller ett vrak av knark spritt eller rent av din egen undergång. Så när jag hör att det är bäst för dig att gå på terapi och bearbeta dina tidigare händelser som har fått dig att må så förbaskat dåligt på äldre dar.
Jag bara undrar vem eller vilka ska kunna ställa klockan tillbaka och få dig att må bättre?
Några tankar från en som har utsatts för samhällets hårda skola
till att bli en bland de drabbade som även jag har blivit intervjuad
Det tråkiga är att ingen vill tro att dessa saker händer här i vårt civiliserade samhälle utan det är bara att säga du hittar bara på och vill ha uppmärksamhet för egen del.
Jag hade varit glad om jag sluppit allt helvete som blev under alla åren som slav åt samhällets vårdare.
En som varit omhändertagen som barn
Gullan
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?