Inlägg #1: Postat: 2010-01-04 16:43:00
|
ingloz |
Ja, Pia, det är sånt här som jag också blir så förbaskad på. Visst är det medvetet av tidningsmurvlarna - de får en klapp på huvudet av chefsredaktören när de kommit på en bra vinkling som lockar oss till lösnummerköp.
|
|
Inlägg #2: Postat: 2010-01-04 23:44:00
|
Pia K |
Ja, det har ju absolut inget med artisteri att göra. Ddet handlar om att förlöjliga och förstöra bara. Jag skulle inte sagt något om de privat fått böta. Då hade man kunat respekterat den myndigheten.
Vissa saker kan man hålla tyst om, om man respekterar offentliga personer. Förmodar att du tycker samma?
|
|
Inlägg #3: Postat: 2010-01-04 23:50:00
|
Pia K |
liadant som man nu spär på Björn Ranelids elände. Det kunde G.W. Persson
bjuda på , tycker jag. Att säga att någon är sjuk i huvet offentligt,är inte heller bra, enligt mig. Ranelids bekymmer tar aldrig slut. Men- det var iofs onödigt av honom att ta upp historien. Hellre kunde de strykt honom från programmet, tycker jag.Det hade jag gjort.
|
|
Inlägg #4: Postat: 2010-01-04 23:57:00
|
Janne B |
..sjuk i huvet....och vad gjorde du nu då??? Ranelid verkar må bra - orkar vara med lite överallt. Ja må han leva.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2010-01-05 00:34:00
|
Pia K |
#4 Det var inte Ranelid som sa "sjuk i huvudet" det var L.W. Persson som sa det om Ranelid. Jag menar bara att Ranelid spädde på sina problem, när han gick ut i tv och gjorde upp med en del personer, bl.a. Linda Skugge. Det blev knappast inte bättre för Ranelid. Nu får han lida lite till. Han borde ha legat lågt och varit den person han vill vara i tv. Knappast inte kul att höra någon skälla i ett underhållningsprogram. Det skulle jag satt stopp för, menade jag.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2010-01-05 10:13:00
|
Janne B |
Pia K / Då förstår jag dig bättre...Jag har precis lyssnat på Ring P1. Som ofta handlar om att folk tycker att vissa saker är för mycket uppmärksammade - som vargjakt, sex osv
|
|
Inlägg #7: Postat: 2010-01-05 10:31:00
|
Utforskaren |
Janne, Björn Ranelid är en personlighet utöver det vanliga så att både du och jag ligger i lä där och just hans personlighet retar sig nog folk på, ja du vet det där om jantelagen. Jag har haft en viss beundran för GW Person men nu har han fallit en bit i mina ögon. Linda Skugge en mytoman mer behövs inte säga. I sak så handlar det om avundsjuka som för mig är löjligt, jag är glad över fantastiska människor för sitt kunnande och unnar dem verkligen all framgång.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2010-01-05 10:53:00
|
Janne B |
Må han fortsätta att jaga runt i sin Jaguar annars hinner han inte till alla sina framträdanden. Märkte du avundsjukan där? Undrar om det finns en "Jan-lag" också,. /Skugge är en mytokvinna!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2010-01-05 10:59:00
|
Utforskaren |
Janne, ja en sexmyto dessutom. Har du haft äran och lyssnat till något av hans framträdanden?
|
|
Inlägg #10: Postat: 2010-01-05 11:06:00
|
Utforskaren |
Jag har aldrig fått klarhet i varför en människa kan bli mytoman, mer än att det skulle vara en självhävdelse som jag inte tror är hela sanningen. Likaså är det med kleptomani som är en sjukdom vilket inte mytomani är eller rättare sagt något medfött, kleptomani är en medfödd begåvning vad man nu ska ha den till?
|
|
Inlägg #11: Postat: 2010-01-05 11:08:00
|
ingloz |
# 5 / Pia K, jag reagerade precis som du på Leif G W Persson. Honom har jag gillat skarpt förut, men nu öppnade han mina ögon. Några av Linda Skugges krönikor har jag läst och uppfattat att hon är medvetet provokativ, då får man ingen uppfattning om hur hon egentligen är som person. Förföljelsen av Björn Ranelid har gått så långt att det hade varit märkligt om han inte tagit upp det själv. Tidningsreportrarna hade ändå gjort det efteråt, och det var det han visste. De älskar att skriva om sådant som mobbning.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2010-01-05 11:30:00
|
ingloz |
#7 / Utforskaren, du har helt rätt, tycker jag och många med mej. Alla vuxen-mobbade har fått ett ansikte genom BR. Den som mobbas skäms och vill gömma sej för den mobbande omvärlden, därför behövs en sådan stark personlighet som både vågar och vill stå på barrikaderna och som vägrar att vara offer. BR har från första början fått lysande kritik för sina böcker. Det har vissa svagare talanger inte tålt, när de sedan nosade upp spåret att han blev mobbad som barn blev fortsatt mobbning deras sätt att försöka kväsa hans begåvning. Djävulskt utstuderat, är vad det är.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2010-01-05 11:38:00
|
Utforskaren |
Janne jag läste någonstans att bibelstuderande blir alltmer kritiska till bibelns innehåll när de märker att det förekommer filosofiska plagiat i den som de säger ingick i dåtidens maktspel, för bibeln är en bok för maktinnehavare likt muslimernas koranen som är en påfallande politisk ideologi. Bibeln har också mycket av den varan, med orden "Gud har sagt" enligt Jesus ord när han predikade för folket och lägg märke till hur maktens ande svävar genom bibeln. Guds tio budord som var fler än så, är vad varje demokratisk samhälle eftersträvar, märkligt nog finns de tio budorden med i koranen, det märkliga är att muslimerna förnekar demokratin och än värre det logiska tänkandet, den logik som inte existerar för det har inte Muhammed skrivit ett ord om, tack vare att gud har inte sagt till om den existensenett och ska man vara riktigt kritisk vem är gud? Människans hjärnspöke? som ställer till förträt, som man kan ta del av under historiens gång. När jag ändå har muslimer på tråden så känns det inte bra att vi har en uppsjö av moskèer i Sverige och många tillkommer nu vartefter och det är vi skattebetalare som får stå för den största delen av kostnaden och då är regimen så hygglig och sänker pensionen för oss, så att pengarna ska räcka till dessa moskèbyggen också jämte allt annat som går till förskingringens ändamål. Det är väl dags att låna upp ytterligar miljarder för att hålla invandringen görande och låtande igång. Tänk bara bortkastade 60 miljarder på integration som de flesta invandrare inte vill vara med om och än mindre att låta sig bli assimilerad som vore det enda raka för att skapa ett tryggt samhälle, alltså att få känna ansvar i gemenskap, men det gör inte vi svenskar längre, vi har sagt ifrån oss allt ansvar och sätter vår tillit till att storkapitalet ska ordna upp allt åt oss med stöd av våra folkvalda.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2010-01-05 13:04:00
|
Janne B |
Jag läste också någonting,någonstans, någongång...och blev helt förvirrad, varför jag inte kan redogöra för det här.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2010-01-05 13:09:00
|
Janne B |
Du gör ett litetet,litet försök att taöla om kostnaden för invandringen. När kommer ditt första seriösa försök att beskriva vad vi vunnit på invandringen. All bokföring har ju debet och kredit - utom hos dig! Min kompis från kamerun kommer hit välutbildad och studerar och har skitjobb i två år. Varefter han blir kamrer vid ett storföretag här. Han började betala skatt redan efter några månader. Tänk vad landet har tjänat på honom. Börjar du haja?
|
|
Inlägg #16: Postat: 2010-01-05 13:59:00
|
Utforskaren |
#15 Janne att räkna enstakaka fall och sedan påstå att vi tjänar på invandringen är typiskt likadant som politiker gör, alltså man framhäver ensidigt det positiva och sopar allt annat under mattan, den sk mörkningen av sanningen som gör politikerna till ett släkte som tror att de kan lura folket hur som helst, det finns faktiskt rakryggade människor i samhället som tar reda på i minsta detalj när det gäller för och nackdelar. Att de närmast sörjande till omvärldens folk och samtidigt struntar i oss själva vi tog emot 102.000 personer förra året och av dem var hälften från Somalias flyktingläger som regeringen har åtagit sig att tömma. Janne när tror du dessa invandrare börjar att jobba i Sverige? Så ditt surr om att vi tjänar på invandringen är en ren lögnpropaganda.
|
|
Inlägg #17: Postat: 2010-01-05 14:28:00
|
Leif-Arne |
"vi tog emot 102.000 personer förra året och av dem var hälften från Somalias flyktingläger" 1/2 av 102000 är 51000. Var finns den siffran belagd? Har du någon länk eller kommer du svammla om all utom just var du hämtat den siffran.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2010-01-05 14:33:00
|
Leif-Arne |
För det första finns nog ännu ingen statistik för 2009 "förra året" Vad gäller 2007 så bestod invandringen från Somalia av 2781 personer SCB Upp till bevís, var kommer dina uppgifter från?
|
|
Inlägg #19: Postat: 2010-01-05 14:34:00
|
Leif-Arne |
#18 Fel av mig, 3781 skall det vara.
|
|
Inlägg #20: Postat: 2010-01-05 14:38:00
|
Pia K |
Tror ni att somalierna hade bilbälten när de passerade vårt lands gränser??
|
|