|
Inlägg #161: Postat: 2009-12-29 18:43:00
|
|
ingloz |
# 157/ hahaha Blåklinten är ju redan upptagen - och Blåmes är en jättefin fågel, men sista halvan i ordet är kanske inte så lyckad. Eller? :
|
| |
|
Inlägg #162: Postat: 2009-12-29 18:52:00
|
|
ingloz |
# 157/ Nej, Janne B, ska man välja en symbol så måste den verkligen säga något, som Untos ros, t.ex. En ros är väl bland det vackraste man kan se. Men, den har TAGGAR! Unto har en välvässad penna så rosen är perfekt.
|
| |
|
Inlägg #163: Postat: 2009-12-29 19:36:00
|
|
ingloz |
# 159/ Janne B, det där var väl ändå en märklig fråga. Där säger du bl.a. att "... lite för många satsar på Sverige" Det är ju precis vad både Utforskaren och jag anser. I synnerhet jag som faktiskt har praktisk erfarenhet av det det blivit FÖR många som invandrat till Sverige.
|
| |
|
Inlägg #164: Postat: 2009-12-29 20:02:00
|
|
GunnarL |
Nu har Arho/Utforskaren/Lasse i Gatan/Cyklisten/Moppedisten m.fl. signaturer hållt käft i drygt två timmar. Befriande!
|
| |
|
Inlägg #165: Postat: 2009-12-29 20:05:00
|
|
Utforskaren |
Janne du ställde en fråga om att hålla med, det enda jag kan hålla med om, att så länge man inte kan acceptera följdriktiga förklaringar om orsak och verkan, kommer despyten aldrig att ta slut när det gäller vår invandringspolitik som har gått i stå, med hur bra allting skulle bli, tyvärr har jag inte märkt utav det som är bra.
|
| |
|
Inlägg #166: Postat: 2009-12-29 20:07:00
|
|
GunnarL |
Jaha, det var ju för bra för att vara sant.
|
| |
|
Inlägg #167: Postat: 2009-12-29 20:40:00
|
|
Utforskaren |
#164 obyggdens son har sagt sitt och vill att vi alla skall hålla käft. Länge leve demokratin trots att vissa vill ta död på den.
|
| |
|
Inlägg #168: Postat: 2009-12-29 20:40:00
|
|
Utforskaren |
#164 obyggdens son har sagt sitt och vill att vi alla skall hålla käft. Länge leve demokratin trots att vissa vill ta död på den.
|
| |
|
Inlägg #169: Postat: 2009-12-29 21:51:00
|
|
ingloz |
#164/ Jag, dvs m.fl. ville att du, GunnarL, skulle få en chans. Duktigt att du tog den, även om det inte blev något sagt.
|
| |
|
Inlägg #170: Postat: 2009-12-29 23:48:00
|
|
ingloz |
#164/Otroligt att du GunnarL blev så faccinerad av vad som hände kring, som du säger, "en ganska medioker artikel om vad någon arab tyckte om vikingarna för 1000 år sen och vilka kulturella slutsatser vi skall dra av detta!" att du helt handlingsförlamad missade att ge Ida Gabrielsson en klok kommentar till hennes viktiga krönika till vänster för att istället, med tidtagarur och all, följa vårt meningslösa pladder :-
|
| |
|
Inlägg #171: Postat: 2009-12-30 01:16:00
|
|
Utforskaren |
#164 Ingloz, vi har tagit upp frågan att inte diskutera personer bakom kommentarerna men GunnarL har inte förstått det ännu, allt för att fä en gemytlig stämning på forumet. Men tyvärr Gunnar tycks vara mer inställd på att kritisera individen bakom orden och inte det som skrivs av åsikter.
|
| |
|
Inlägg #172: Postat: 2009-12-30 07:55:00
|
|
Utforskaren |
Ingloz Genom min vana trogen att snoka reda på bloggar och hemsidor så hittar man information som speglar den verklighet vi lever i, den här länken innehåller en artikel som alla borde läsa för att skapa sig en uppfattning om vad EU har i sitt sköte för oss i Sverige som ska ingå i den totalitära staten EU som Lissabonfördraget handlar om i förtäckta ordalag, det här är som att läsa boken Orwells 1984. och delar av dess innehåll som har blivit en realitet i dagens Sverige Länk: reaktion.nu
|
| |
|
Inlägg #173: Postat: 2009-12-30 13:42:00
|
|
ingloz |
# 172/ Reaktion.nu beskriver mycket av det som är mina egna tankar och erfarenheter, men om de vill att alla ska orka läsa deras budskap så borde de anstränga sej för att skriva kort och enkelt, och som de själva säger: "Det duger dock inte att bara regera på sakernas tillstånd, utan strävan måste vara att samtidigt leverera konstruktiva alternativ till det som kritiseras"
|
| |
|
Inlägg #174: Postat: 2009-12-30 18:31:00
|
|
Utforskaren |
#173 Ingloz, det finns allternativa lösningar men det kan bli svårt att lansera när så många inte förstår annat än vad de 7 levererar, som de mer eller mindre tvingar på oss och den här artikeln är väl ett led i att få folket att förstå att vi inte lever inte i något rosenrött skimmer utan snarare i en blåröd röra av yttringar.
|
| |
|
Inlägg #175: Postat: 2009-12-30 19:13:00
|
|
GunnarL |
För några år sedan så debatterade jag ganska flitigt med en kille som skrev under pseudonymen CMO. Han hänvisade ständigt till olika länkar - ungefär som Utforskaren gör nu vilket jag brukade ifrågasätta. En annan kille som jag också debatterat med är peter_. Han brukade också alltid efterlysa "en länk". Därmed tror jag att det finns en övertro på "nätets" kunskapsmassa. Naturligtvis är inget sant bara för att det står i en "länk"! Jag har alltid hävdat att man skall TÄNKA SJÄLV Obs. versalerna! På nätet kan man hitta precis vilken skit som helst, och en länk är ju bara vad en annan människa skrivit! Tänk själv! skrev jag. Och de länkar som Arho hänvisar till är förvisso läsbara men knappast klokare för det.
|
| |
|
Inlägg #176: Postat: 2009-12-30 20:33:00
|
|
ingloz |
# 175/ Ja, GunnarL, vi dränks numera i information dygnet runt och det mesta rinner bara av som vatten eller går in genom det ena och ut genom det andra till ingen nytta, men när man stöter på något som stämmer med det som man TÄNKER SJÄLV då hajar man till. Och det är min bestämda åsikt att det är bättre att lufta sina ideer än att sitta tigande i sin vrå och älta funderingar i ensamhet. Självklart är det mesta på nätet ren skit, men där kan ändå finnas en vinkling som stimulerar och leder in på nya spår. Det påminner MYCKET om hur man jobbar med brainstorming i ett team där alla öser ur sej sina tankar, allt, vad skit som helst tills magkänslan signalerar att någon kläckt ur sej nåt användbart som är värt att putsa vidare på.
|
| |
|
Inlägg #177: Postat: 2009-12-30 21:00:00
|
|
GunnarL |
Jodå ingloz, det är nog riktigt. Men tilltron till vad man läser i en "länk" får ju aldrig ta överhand över det egna förståndet. Tilltron till "det tryckta ordet" måste alltid vara kritisk. Speciellt i en tid när det trycks så oändligt mycket skit!
|
| |
|
Inlägg #178: Postat: 2009-12-30 21:01:00
|
|
Utforskaren |
#176 Ingloz du hittade helt rätt med din mening-Det påminner MYCKET om hur man jobbar med brainstorming i ett team där alla öser ur sej sina tankar, allt, vad skit som helst tills magkänslan signalerar att någon kläckt ur sej nåt användbart som är värt att putsa vidare på- Varför kunde vi inte vara öppna och ärliga mot varandra och tala ut om vår värdegrund för att undvika vilda gissningar. Kanske är det som Gunnar syftar på" att alla borde tala i klarspråk men då borde ha själv föregå med gott exempel och inte kritisera personen bakom skriften. Jag är less över att det blir förmycket rundsnack om något ämne som försvinner en tid och sen kommer nästa vända av rundsnack och dör ut med ett jaså. Om vi kunde koncentrera oss på varje ämne bör få ett avslut som vi något sånär kan vara överens om så vore mycket vunnet, om inte annat för att undvika missförstånd och anklagelser. Gunnar menar säkert väl men uttrycker sig fel för att man ska kunna acceptera hans åsikter.
|
| |
|
Inlägg #179: Postat: 2009-12-30 22:02:00
|
|
Snorkfröken |
175 Det finns förstås, som de flesta känner till, mängder med seriösa länkar, från forskning, statistik osv, samma uppgifter som i alla andra officiella sammanhang. Kan man "tänka själv", vilket möjligen inte är alla förunnat, bör det gå att sålla agnarna från vetet. Dvs. om man är någorlunda intresserad och seriös själv!
|
| |
|
Inlägg #180: Postat: 2009-12-30 22:13:00
|
|
ingloz |
#178/ Jadå, Utforskaren, jag har deltagit i åtskilliga brainstormings. Men vad tusan menar du med öppen o ärlig!?! Det ska du ha klart för dej att är det någon som talar klarspråk, så är det jag. Värdegrund? Kom inte och påstå att jag smyger med någon värdegrund. Tvärtom har jag väldigt beredvilligt berättat vem jag är och vad jag gått igenom. Så fy skäms, säger jag! Och det var jag som blev fruktansvärt trött på allt rundsnack, men bemötte ändå de inlägg som dök upp, men som sagt, det allra mest förvånande var när GunnarL till sist pep om att det var skönt att det blev tyst. Tyst!?! - det var du o jag med ett par ovidkommande instick av Janne B som hade skavt i öronen hans.
|
| |