|
Inlägg #61: Postat: 2009-12-03 17:34:00
|
|
ingloz |
Enida, du har verkligen lagt ned mycket arbete på den här långa texten som uppenbarligen är tänkt som kritik mot en viss herr Åkesson i SD. Genom att ge hans åsikter så mycket uppmärksamhet, spelar du Åkesson och hans gelikar rakt i händerna - det är just det här dom vill. Du har väl hört talesättet att "även dålig reklam kan vara effektiv" Länk: everykindapeople.blogspot.com eller denna skräckvision: Länk: dn.se Synd att du inte bett någon korrekturläsa för stryka alla nedvärderande påståenden om värdlandet Sverige. Jag garanterar att din artikel då hade tagits på större allvar ... Du förstår, vi infödda gamla svenskar tycker inte alls som du att t.ex. "blomstertidsnoja" är ett fyndigt begrepp - annat tycker du är löjligt - ditt hjärta bultar av skräck o.s.v. Och om du nu tycker det är skrattretande att vi svenskar är som vi är så använd gärna lite mindre bokstäver när du talar om det - det vinner du massor på ... Gissar att vi får se mer av din skrivarmöda framöver. Lycka till!
|
| |
|
Inlägg #62: Postat: 2009-12-03 18:25:00
|
|
aanela |
utforskaren; Saken är den att mänmuslimska ska enligt Koranen gifta sig med en oskuld, en fin tjej. Nu när de muslimska kvinnorna/tjejer whatever måste hålla sig till bröllopsnatten, går dem till svenska kvinnor/tjejer. Ingen har sagt att dem är horor? Jag vet många svenskor som är tillsammans med utländska killar/män , som har ett stadigt förhållande i flera år. Och det är inte bara utländska som våldtar var har du faktan?! Ingen härskar över någon, du verkar ha någon form av islamofobi. Att fobi för Islam ens finns är sorgligt. Jag har samma rättigheter som en svensk. Jag får röra mig fritt,vart jag vill. Jag är inte tvugen att sitta inlåst i hemmet,inte för att många muslimska kvinnor är det men ändå. Jag förstår vart du vill komma, och jag håller me dig om att det kan vara så. Men mer frihet kan jag inte få! Mina föräldrar är inte troende direkt, inte jag heller. Jag lever efter mina egna lagar och följer mitt egna förnuft. Min religiösa roll? Tvingad till vad? Om du kunde släppa fördomarna och verkligen lära känna en muslim så skulle det varit annorlunda..
|
| |
|
Inlägg #63: Postat: 2009-12-03 19:17:00
|
|
sunny fri |
Aanela jag har bott med muslimer i kollektivet i 35 år o har muslimer i familjen men jag kan ändå se problemen som kan uppstå.Muslimska män i många länder löser sexproblemet genom en "Entimmesvigsel".Kvinnan är förstås stämplad som hora men hon behövs.
|
| |
|
Inlägg #64: Postat: 2009-12-03 19:41:00
|
|
Utforskaren |
Den som är intresserad kan ju titta 20.30 TV2 på existens som handlar att motståndet mot muslimer växer i Europa och sedan sedan 22,00 TV1 som också blir en debatt om muslimer. Att all form om upplysning när det gäller muslimer är viktigt, för dem som inte kan förstå vad som är fel och rätt och allra minst när det finns muslimer i Sverige som vill införa Sharialagarna i vårt land och inte ont anande svenskar som inte kan se att det skulle vara fel på något sätt, borde se dessa program.
|
| |
|
Inlägg #65: Postat: 2009-12-03 19:57:00
|
|
Utforskaren |
aanela det märks att du vet alldeles för lite om muslimer och därför bör du se de rekommenderade programmen i TV ikväll så får vi se hur hållbart ditt resonemang är.
Jag orkar inte göra en sammanställning om muslimer av egen erfarenhet och dito andras som bara skulle få dig att falla i gråt och det vill jag inte. Men fråga kristna Libaneser som flytt sin hemland tack vare muslimerna, deras hat mot muslimer finns inte någon gräns för och likadant när det gäller Syrianer som förbannar muslimer.
|
| |
|
Inlägg #66: Postat: 2009-12-03 22:33:00
|
|
aanela |
haha okej jag vet för lite om min egen religion, fine fine. Ja du tittar bara på dem kristna? Ser du hur palestinerna lider ? Vad säger du om alla de offren som var muslimer som dog i f.d Jugoslavien? ALLA stängde sina ögon. Det som hände i Bosnien 92 är det värsta sedan Hitlers tid, sedan förintelsen. Men brydde sig folk? NEJ för det var muslimer som var offren hade det varit kristna hade alla hjälpt till... Skulle jag börja gråta? haha tror inte det va.. du kan säga vad du vill, your words wont break me down. Judarna är det synd om,de kristna,hinduerna och buddisterna men vi muslimer vi är ju inga människor i dina ögon låt oss vara djur :
|
| |
|
Inlägg #67: Postat: 2009-12-03 22:46:00
|
|
Utforskaren |
Din religion bottnar i en politisk ideologi som dina egna framställer den. Du räknar upp vad som hände i forna Jugoslavien, ta då upp vad muslimerna har gjort mot Serberna i Kosovo, det vill du inte kännas vid? eller i Libanon osv, osv nej du den gubben gick inte. Lär dig att Koranen är en politisk ideologi som är skriven för att kväsa sitt egna folk i muslimska länder. Du borde ta del av vad dina militanta ledare är ute efter innan du ställer någon kritik.
|
| |
|
Inlägg #68: Postat: 2009-12-04 09:15:00
|
|
Janne B |
RUBRIKEN är i vart fall intressant. Vad är då det största hotet mot Sverige?
|
| |
|
Inlägg #69: Postat: 2009-12-04 09:19:00
|
|
Janne B |
MINSKAR muslimernas trosfrihet om de inte får bygga torn. Finns sådana torn i varenda muslimsk by österöver? Knappast! Svenska Frikyrkliga har klarat sig utmärkt i 200 år utan kyrktorn a la Sv Kyrkan. De har klarat sig utan Tuppar på torn!
|
| |
|
Inlägg #70: Postat: 2009-12-04 09:26:00
|
|
Janne B |
VARFÖR byggde fornkyrkan tusentals kyrktorn på socknens högsta punkt från 1100 talet och framåt. Varför var det så himla angeläget med kyrkklockor även i de fattigaste socknar. Jo Fornkyrkan ville proklamera sin seger över Hedendomen och herrar Tor,Oden och Frej. Hedendomen brände nog ner många kyrkor, så snart började man bygga dem av metertjocka murar i stället för av trä -stavkyrkor. /Muslimerna vill nu flytta fram sina positioner genom Minareter som syns i hela landskapsbilden! Svårare än så är det inte. Till det kan man säga JA eller NEJ med öppna sinnen!
|
| |
|
Inlägg #71: Postat: 2009-12-04 10:40:00
|
|
Utforskaren |
Janne det finns en åldrig förklaring på varför det skulle byggas kyrktorn. Gudarna som kom i sina raketer, det sågs av människorna på den tiden som något häpnadsväckande och märkvärdigt givetvis, när gudar kom i sådana farkoster, byggde man kyrktorn som liknar raketer för att hedra gudarna. Idag är raketer vardagsmat som inte någon lär bli häpen över och inte minst för att vi kan se dessa raketattrapper dagligen vidhängande kyrkorummet. Tänk dig nu att muslimer inte kommit längre i utvecklingen att de prompt måste ha sina raketliknande minareter. Titta på indiska tempel som har kupoler som efterliknar flygande virmanor som gudarna färdades i, även katolska kyrkan har kupoler som liknar dåtidens flygande tefat.
|
| |
|
Inlägg #72: Postat: 2009-12-04 10:40:00
|
|
Utforskaren |
Janne det finns en åldrig förklaring på varför det skulle byggas kyrktorn. Gudarna som kom i sina raketer, det sågs av människorna på den tiden som något häpnadsväckande och märkvärdigt givetvis, när gudar kom i sådana farkoster, byggde man kyrktorn som liknar raketer för att hedra gudarna. Idag är raketer vardagsmat som inte någon lär bli häpen över och inte minst för att vi kan se dessa raketattrapper dagligen vidhängande kyrkorummet. Tänk dig nu att muslimer inte kommit längre i utvecklingen att de prompt måste ha sina raketliknande minareter. Titta på indiska tempel som har kupoler som efterliknar flygande virmanor som gudarna färdades i, även katolska kyrkan har kupoler som liknar dåtidens flygande tefat.
|
| |
|
Inlägg #73: Postat: 2009-12-04 10:45:00
|
|
peter_pan |
Janne #69, trosfrihet bör kunna bidra till folk glömmer konflikter och osämja. ;o
|
| |
|
Inlägg #74: Postat: 2009-12-04 12:20:00
|
|
Janne B |
JA PETER PAN Trosfrihet är bästa medlet mot krig och för Fred. Men hur stor inskränkning är ett tornförbud.?? Nära noll anser jag för att ingen försöker väl ändra på det som muslimerna tror på. Förändringar i religiösa uppfattningar sker inifrån genom nya gemensamma upplevelser osv. MINST tio frikyrkor revs i Stockholm från 1945 - 1990 för de kom i vägen för alla slags stadsplaner. var det en förföljelse av den kristna Frikyrkan. Knappast. Men konstigt nog revs inte en enda Svenskkyrka. Tänk vad det kan slumpa sig.
|
| |
|
Inlägg #75: Postat: 2009-12-04 12:21:00
|
|
Janne B |
Utforskan 71 måste nog läggas till den senaste historiska forskningen.
|
| |
|
Inlägg #76: Postat: 2009-12-04 13:00:00
|
|
Utforskaren |
Janne länken adress är migrationsverket.se som redovisat en mer ingående uppställning.
|
| |
|
Inlägg #77: Postat: 2009-12-04 13:03:00
|
|
Janne B |
Då ska jag kika på den om inte exakt nu...
|
| |
|
Inlägg #78: Postat: 2009-12-04 13:09:00
|
|
Utforskaren |
Min forskning, kopplingen mellan gudstron och utomjordiska gudar som är upphovet till bibeln och nästan all religion är ganska realistisk trots allt. De lärda filosoferna i dagens läge har nog ganska rätt i vad de formulerar fram eller skall vi tolka deras visdom som nonsens? Om du får välja vem eller vilka som är mest trovärdiga präster och prilater eller våra gamla filosofer vilka väljer du. Filosofi är för mig att tolka vad största sanningen finns någonstans i folkmun eller i kyrkan, bortsett filosofernas förmenande.
|
| |
|
Inlägg #79: Postat: 2009-12-04 13:16:00
|
|
Utforskaren |
|
| |
|
Inlägg #80: Postat: 2009-12-04 13:17:00
|
|
Janne B |
Enligt min mening så står inte präster närmare Gud än vad vi andra gör. De har ingen gräddfil mot himmelriket. Om Påven menar att han är Jesu Kristi ställföreträdare på jorden - så är det ett sjukt anspråk.// Men det finns filosofer med allt för stora anspråk också.
|
| |