|
Inlägg #21: Postat: 2009-11-30 20:49:00
|
|
Lars Nilsson |
Underhållande är nu att läsa alla svenska världsförbättrares ilska över det fullt demokratiska valet i Schweiz avseende minareterna. Det som tidgare ansågs vara höjden av demokratikonstitution för alla till vänster som vill ha folkomröstningar om allt kräver nu att landets konstitution skall ändras och bojkott inledas se bla Newsmill. Påminner om när EU år 2000 tog det drastiska steget att politiskt bojkotta Österrike. Det var naturligtvis i och för sig dömt att misslyckas. Anledningen var att den nu avlidne invandrarfientlige Jörg Haider tagit plats i regeringen med 27 procent av rösterna bakom sig. Valet var ju fullt demokratiskt genomfört så EU fick snöpligen backa efter ett halvår. Samma utveckling på gång nu?
|
| |
|
Inlägg #22: Postat: 2009-11-30 20:52:00
|
|
Lars Nilsson |
Vem blir först med föreslå ett byte av befolkningen i Schweiz? Dom gör ju inte som vi vill!
|
| |
|
Inlägg #23: Postat: 2009-11-30 20:58:00
|
|
Janne B |
Det finns tre sorters minareter som jag fattat det. De som är helt tysta.
De som har en muntlig utropare. De som har högtalare som går flera timmar om dygnet. / Denna tredje högljudda minaret avstår jag gärna från. / Lokala myndigheter kan givetvis avgöra hur minareten får brukas. / Jag tror att det finns lokala bestämmelser om kyrkklockors bruk i vissa av våra tätorter...Helt rimligt ...
|
| |
|
Inlägg #24: Postat: 2009-11-30 21:01:00
|
|
Janne B |
Mycket intressant att de olika befoljningsgrupperna röstat mycket lika. Stad och land- Tysktalande o fransmän. Hög o lågutbildade osv./ Regeringen borde ha kraft att godkänna tysta minareter...
|
| |
|
Inlägg #25: Postat: 2009-11-30 21:03:00
|
|
Jocke/sourzial |
Nej bojkotten blev ju onödig i och med du hade skrivit din anti-, inte vänster men öster-rikiska artikeln här. Hur man ska kunna förbjuda en viss byggnadsstil, eller helt enkelt torn, återstår ju att se. Moskeer funkar ju utan "minareter" som är själva mötesplatsen! Och i de två kantoner där de inte röstade emot, demokratiskt det med? Men allvarligt talat, man kan knappast ågärda extremism, varken med "tornförbud" eller för den delen med en murbygge. Som i Israel.
|
| |
|
Inlägg #26: Postat: 2009-11-30 21:07:00
|
|
Jocke/sourzial |
Å andra sidan verkar tiden inne att EU m.fl,. markerar på något vis: Att nu får ni ta tag inom religionen med de här problemen med extremism, inom vissa delar av Islam. Samtidigt som väst bör inse vad som utgör grogrund för extremism, nu som tidigare.
|
| |
|
Inlägg #27: Postat: 2009-11-30 21:16:00
|
|
Lars Nilsson |
Apropå svenska muslimer och vad dessa anser läs följande av M Omar, som verkar ha fullt tillträde till alla landets kultursidor. Den här är dock från Newsmill. Länk: newsmill.se Det finns fem till i liknande stil på samma site. Dessutom finns det gott om företrädare för div muslimska föreningar som föreslagit sharialagar i Sverige. Sveriges muslimska förbunds ordförande Mahmoud Aldebe föreslog det 2006, och han är inte ensam. Typiskt är dock att när dessa herrar, som av kanske av förståliga skäl inte trodde det här var något kontroversiellt, förvånade, möter visst motstånd gör man en pudel. Den är ungefär lika trovärdig som när Lars Ohly, till följd av dåliga opinionssiffror, högtidligen förklarar, att han visst inte är kommunist.
|
| |
|
Inlägg #28: Postat: 2009-11-30 21:28:00
|
|
Jocke/sourzial |
Kollade länken. Ja visst är de trist, jag instämmer!
|
| |
|
Inlägg #29: Postat: 2009-11-30 21:51:00
|
|
Utforskaren |
lars N. jag hittade den här siten ute på nätet som säger en hel del, att det finns en motståndskraft som muslimerna lär få känna utav med tiden. Länk: stoppaislam.se
|
| |
|
Inlägg #30: Postat: 2009-12-01 00:00:00
|
|
Lars Nilsson |
D.Erixon skriver idag apropå att det är förbjudet i Sverige med halal- och kosherslakt, vilket är tillåtet i de flesta västländer:"..anser uppenbarligen det politiskt korrekta Sverige styrd av djurrättsaktivismen att relionsfriheten gör halt vid vilket sorts kött man får tillreda genom slakt. Det tycker jag är en större inskränkning i religionsfriheten än minaretförbud. Mat är ändå en del av den personliga religionsutövningen. Så de ur svenskt etablissemang som nu gör utfall mot schweizarna kanske ska fundera en stund över vem det är som är mest “inskränkt” innan man dömer…?"
|
| |
|
Inlägg #31: Postat: 2009-12-01 01:25:00
|
|
VolvoVillaValium |
#20 LJohn - Jag förtydligade eftersom du kritiserade mitt användande av wikipedia som källa när det var baserat på en undersökning gjord av Eurostat och sen länkade till en video på YouTube som var nästan helt utan källhänvisningar, och de som fanns och kunde kollas upp hade förvrängts rejält från de verkliga källorna.
#29 Utforskaren - Hur definierar du det som ett tecken på motståndskraft? Två Sverigedemokrater som startar en pengainsamling och får ihop 10000 kronor på en månad? Det är ju inte direkt ett tecken på att en majoritet av svenska folket gett sig på att stödja den kampanjen, jobbar jag lite mer övertid än vanligt på fabriken skulle jag kunna stötta en fond med 10000 per månad, så vad säger att det här inte bara är ett tiotal personer som är väldigt övertygade om att islam kommer förstöra för oss alla?
|
| |
|
Inlägg #32: Postat: 2009-12-01 03:05:00
|
|
Utforskaren |
Volvo VV, en vacker dag kanske du också kommer till insikt vad muslimer kan bli till ett hot mot oss, än så länge står många av dem för gruppväldtäkter som de i domstol skyller ifrån sig att vi inte har bordeller i Sverige och då måste man väldta tjejer, men de är ju ändå horor i deras ögon. Om du till äventyrs försvarar deras mentalitet så är det bara att beklaga dig.
|
| |
|
Inlägg #33: Postat: 2009-12-01 06:20:00
|
|
Samsara |
De flesta av oss är väl så kloka att vi förstår att högerextremister är brottsbenägna, Våldtäkt Länk: expo.se http://www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_156474.svd Ännu mer våld Länk: dn.se
|
| |
|
Inlägg #34: Postat: 2009-12-01 08:52:00
|
|
Karin Holmberg |
#8 Mycket bra skrivet.
Att SD nått sån framgång nu, beror just på att alla andra pk-politiker tycker att vi ska tiga oss igenom problemen med invandringen och kulturkrockar. Vi ska helt enkelt inte diskutera överhuvudtaget.
Eftersom det behövs diskuteras, så tar folk tag i det enda partiet som kan tänkas vilja föra en debatt.
|
| |
|
Inlägg #35: Postat: 2009-12-01 10:36:00
|
|
peter_pan |
"Om det är något som är ett hot mot Sverige, så är alla trångsynta och fördomsfulla människor som inte kan begränsa sitt hat." Dit räknar jag i allra högsta grad islamisterna och deras sympatisörer. Man gör alla muslimer en otjänst genom att vara eftergiven och undfallande mot islamister och deras retorik. Ta upp hela problematiken så ska ni se att det inte finns någon jordmån för SDs tillväxt.
|
| |
|
Inlägg #36: Postat: 2009-12-01 10:45:00
|
|
Jocke/sourzial |
Asså, hur skall man välja här då, för att inte bli politisiskt anorecktisk asså? Å få nån på sourze på sig för att man tar upp problemet fem gånger? Djurrättaktivist, islamist, miljöfascist, klimathysteriker, konspirationist, vänstermaffian, främlingsfientlig, Mona Sahlin, Fi:s partiet, nybombsliberal... Vilket är bäst? Jag tror jag ger upp!
|
| |
|
Inlägg #37: Postat: 2009-12-01 10:54:00
|
|
Jocke/sourzial |
35 Visst, det tog jag upp i går 26. Men inte skall det ske genom någon slags förening som kör "kampen mot islam", eller "Muhammedbilder" för den delen, som jag tvivlar på att ens Åkesson skulle stödja offentligt. Men så här blir det väl genom politikers flathet?
|
| |
|
Inlägg #38: Postat: 2009-12-01 12:25:00
|
|
Janne B |
I radions P1 läser man "Huset bredvid Mosken" en bok i ca 30 avsnitt. Den handlar om vardagslivet efter islams revolution i Iran. Det är en verkligt förskräcklig berättelse som är skriven på nederländska men nu uppläst på svenska. Det handlar om en relativt öppen stat som på några veckor blev helt totalitär. På en månad dödade "Allahs Domstol" i stort sett alla ledande person som stött föregående regim. Dagens avsnitt handlade om att det var ytterst svårt att finna en gravplats för de avrättade. Ingen vågade ha en begravd"fiende" i sin mark.Ett helt folk fylldes av skräck för islamisterna. Sänd i P1 kl 12 varje dag.
|
| |
|
Inlägg #39: Postat: 2009-12-01 12:43:00
|
|
Utforskaren |
Jocke, jag tror att du tänker fel, Sverige är ett protestantiskt land som har fungerat tidvis, men så är det inte längre vi har fått in människor som är fanatiska i sin tro på en gammal rövarhövding som de gjort helig. Ponera att Hitler hade vunnit slaget om folks själar och du och de flesta andra hade haft honom som profet att tillbedja? Förstår du kopplingen mellan islam och nazism som har sina parallella likheter. Det finns dem som jobbat i muslimska länder och deras bild om landets styre påminner starkt om nazism. Detta är en av de främsta anledningar till att jag tycker illa om den muslimska världen som är ett hot mot västvärlden punkt och slut.
|
| |
|
Inlägg #40: Postat: 2009-12-01 12:43:00
|
|
Utforskaren |
Jocke, jag tror att du tänker fel, Sverige är ett protestantiskt land som har fungerat tidvis, men så är det inte längre vi har fått in människor som är fanatiska i sin tro på en gammal rövarhövding som de gjort helig. Ponera att Hitler hade vunnit slaget om folks själar och du och de flesta andra hade haft honom som profet att tillbedja? Förstår du kopplingen mellan islam och nazism som har sina parallella likheter. Det finns dem som jobbat i muslimska länder och deras bild om landets styre påminner starkt om nazism. Detta är en av de främsta anledningar till att jag tycker illa om den muslimska världen som är ett hot mot västvärlden punkt och slut.
|
| |