Inlägg #41: Postat: 2009-10-03 13:10:00
|
Jocke - halvloggad |
Maskhål är ju lite intressanta, men ingen vet. Med sådana hål skulle vi i princip överbrygga ljusets hastighet, det skulle innebära tidsresor och att vi kunde åka tillbaka och hälsa på oss själva som barn eller våra förfäder. Scizzofrent minst sagt... Från forskning och framsteg:
Länk: fof.se
|
|
Inlägg #42: Postat: 2009-10-03 13:23:00
|
Nuet |
Ormhål är vad jag har sett i svensk översättning från englska, men benämningen Maskhål har jag också sett. Intressant länk Jocke/ till sidan Forskning & Framsteg. Stephen Hawking har kanske funderingar på detta eftersom han inte tycker om att kunna resa tillbaka i tiden.. Om t ex de som vill ha kontakt med oss kanske är flera år före oss i utveckling så finns kanske också möjligheten att resa oerhört snabbt i maskhålen som då är gjorda större och säkrare. Channie West som häromdagen var hos Robert Aschberg på TV8, påstår att hon har rest mycket ända sedan barndomen med UFO:n och utomjordingar till andra planeter som har hämtat och lämnat henne här på Jorden. Hon har också förresten skrivit en tjock bok som heter: "En utomjordings dagbok".
|
|
Inlägg #43: Postat: 2009-10-03 13:25:00
|
Nuet |
Ps ..Ändring: ..flera år.. skulle i stället vara ..flera tusen år.. Ds
|
|
Inlägg #44: Postat: 2009-10-03 13:39:00
|
JannesBlogg? |
UNTO - detta tycker jag var en bra formulering// I vår bökiga värld är det lätt att fängslas av konspirationsteorier när de ”fasta punkterna” i tillvaron har blivit för många och övermäktiga så att man har svårt att hitta sin egen.// Man kan också vända på resonemanget och säga att många människor har inga fasta punkter alls och har då svårt att orientera sig. Ja detta är ju en slags GPS- liknelse....
|
|
Inlägg #45: Postat: 2009-10-03 14:02:00
|
Nuet |
Det händer numera varje år att sädescirklarna under sommarmånaderna kommer till på ett mer och mer fantastiskt avancerat sätt, men ändå skrivs det mycket lite i massmedia om detta. Detta känns verkligen underligt när det i alla fall är så påtagligt. I stället hänvisas detta till de hemsidor där skämtare har gjort sådana längre tillbaka.. och sedan är det bara tyst.. utan att ta hänsyn till verkliga fakta. Men myndigheter och militären håller ändå väldigt noga reda på vad som händer, enligt vissa avhoppade militärer, bl a i England.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2009-10-03 14:09:00
|
peter_ |
Wow, du är något stort på spåren! Är allt detta enligt säkra källor, vetenskapligt bevisat och förutspått i boken om den tolfte planeten??? Och världens regeringar håller tyst för att inte förlora makten? Med dessa sensationella uppgifter måste man överväga om 11 sep kanske icensattes för att ta uppmärksamheten ifrån sädescirklarna. Är ArHo informerad?
|
|
Inlägg #47: Postat: 2009-10-03 14:11:00
|
Jocke - halvloggad |
Det intressanta är ju inte sädesfälten i sig, utan den teoretiska omöjligheten. Samma med alla planer på t.ex. Marsresor. Ger det spinnoffefekter så kanske, eller om det genomförs internationellt kanske det är värt kostnaderna, för global enighet. Men längre än till Mars kommer vi knappast. Och riskerna måste vara betydande.
"En utomjording"... Hos Aschberg, var annars? Han som har program där man vill lära män amma..."Sädescirkeln" är sluten!
|
|
Inlägg #48: Postat: 2009-10-03 14:33:00
|
peter_ |
Sedan jag skaffade HD-tv och fler sportkanaler så har det börja dyka upp mystiska cirklar på soffbordet på morgnarna?!? Tar de sig in via tvn? HD-tvn? Jag har i vissa fall även cirklar under ögonen och en sprängande huvudvärk. Har jag uitsatts för experiment? Kanske förnedrande undersökningar när jag varit medvetslös?
|
|
Inlägg #49: Postat: 2009-10-03 14:40:00
|
Jocke - halvloggad |
Frågar du mig Peter? Har du Aschberg, se då upp är mitt råd!
|
|
Inlägg #50: Postat: 2009-10-03 14:47:00
|
peter_ |
Jaså är det Aschberg aom är i farten! Ja den mannen, vad kan han inte hitta på?
|
|
Inlägg #51: Postat: 2009-10-03 17:02:00
|
Nuet |
Fler spexiga kommentarer.. Nu har den Norska hemsidan Norsk Kornsirkelgruppe, som är mycket aktiv och som har många reportage från cirklarna fått fram både nya och äldre bilder från olika sädescirklar ovanifrån, men också som visar de olika flätade mönstren i marknivå. Se länken: Länk: kornsirkler.org Klicka på vänstra spalten och rubrik Inni kornsirklene. Där finns många olika figurer som man kan klicka vidare på för att se de exakta flätorna som inte är gjorda av människohand.
|
|
Inlägg #52: Postat: 2009-10-03 17:20:00
|
ArHo igen |
.Det finns norrlännigar som aldrig vågar lita på sitt eget omdöme och då kan man inte som många gör, påstå att de är efterblivna. Det har lagts ner mycket forskning om norrlänningens komplex som bottnar i att de generellt har en dålig omdömesförmåga beroende på deras sena uppfatningsförmåga. Det vi fattar och förstår direkt, tar sin tid för norrlänningen, några veckor eller så. Nu ska inte någon tro att norrlänningen är sämre slags människor för det, trots sitt handikapp.
|
|
Inlägg #53: Postat: 2009-10-03 17:31:00
|
Jocke - halvloggad |
Inget fel på den konstnärliga fantasin, så mycket kan man väl tillstå.
|
|
Inlägg #54: Postat: 2009-10-03 17:32:00
|
ArHo igen |
Nuet du måste ha överséende med Peter för han är norrlänning han försöker alltid skämta bort saker och ting som han inte förstår något utav. I hans lilla värld är han begränsad för att tänka stort.
|
|
Inlägg #55: Postat: 2009-10-03 17:34:00
|
Jocke - halvloggad |
52 Kan du ge några länkar till den där myckna forskningen? Är det därför det inte finns några sädescirklar i Norrland eller hur kommer norrlänningen in menar du?
|
|
Inlägg #56: Postat: 2009-10-03 17:57:00
|
ArHo igen |
Tjena Jocke, jag brukar läsa först och främst vad du skriver när jag kollar om något kul är skrivet, jag såg något om ArHo som Peter-eter gör sig lustig över och nu har givit ett svar han kan få glädjas över. Tack vare det så skrev jag ned lite om vissa norrlännigar som är lite tröga i roten och inte alla tack och lov. Så Jocke ta för vad det är som en liten brasklapp riktad till Peter.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2009-10-03 18:01:00
|
peter_ |
#54. Nja ArHo, jag är en linlugg född i Ljusdal på Luciamorgonen. Snacka om ljushuvud, va? De senaste 27 åren har jag bott på Södermalm i Stockholm. Därmed inte sagt att man inte kan vara trög i skallen. Du ArHo är väl rent av fööd på söder?
|
|
Inlägg #58: Postat: 2009-10-03 18:14:00
|
ArHo igen |
Jocke läste ditt inlägg om solar och planeter, eftersom rymdforskningen är en specialitet för mig att läsa om och mycket märkliga resultat kommer man fram till som kittlar ens fantasi. Det kan aldrig vara fel att ta del av något som vi alla tillhör, kalla oss gärna för universums barn, så jag är ett strå vassare än du Jocke som endast håller dig till något så banalt att kalla sig världsmedborgare. Du kanske kommer ihåg hur vi trätade om det för några år sedan, instinktivt så håller jag mig till att vara rymdens barn, där möjligheterna finns för intelligent liv som kanske ligger en miljon år före oss i teknisk utveckling. Om så vore fallet så har de med största sannolikhet lärt sig att färdas mellan planeterna på nolltid. Så inte skall man förskräckas av de stora avstånden och envist tro att inte mänskligheten om några tusen år också kan färdas med minst ljusets hastighet. allt sagt till dem som inte tror på IFO.
|
|
Inlägg #59: Postat: 2009-10-03 18:18:00
|
Nuet |
Jocke/, m fl, kolla ovan där jag har satt länkar till olika mycket bra hemsidor om sädescirklar. Här är en svensk länk som har mycket information om bilder och vidare länkar: Länk: cropcirclesweden.org
|
|
Inlägg #60: Postat: 2009-10-03 18:33:00
|
ArHo igen |
Tack för ditt svar Peter nu sluter vi fred igen som vi har gjrt föryt, ina dumma kommentarer med vidhängande misstankar. jag ser mig som vilken svenssos som helst med de fel och brister vi har. Jag har börjat ett nytt liv och vill ta hela världen i min famn och dig ger jag min karda och så får det vara udda med jämt, väl sett ArHo
|
|