Sädescirklar - människohand eller UFO:n?

Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #21: Postat: 2009-10-02 19:42:00
Nuet
Det finns många personer som inte tror på det här -utan att ta del av verkliga fakta. Fyndigt "Diplomaten".. men du är tyvärr inte ensam om det.. Kanske är det rädsla som styr det.?
Inlägg #22: Postat: 2009-10-02 20:27:00
Utforskaren
Nuet får jag lägga till, det finns strutsar som kör huvudet i sanden, för då behöver man inte ställas mot väggen och avkrävas belägg för sina bortförklaringar, eller som bara besvaras med dumma kommentarer som stru.. Diplomaten besvarade ditt inlägg Nuet
Inlägg #23: Postat: 2009-10-02 20:52:00
JannesBlogg?
Strutsar kör inte huvudet i sanden för att bli blinda utan för att försöka hitta ngt ätbart i sanden...
Inlägg #24: Postat: 2009-10-02 21:03:00
Utforskaren
Det vet jag väl men samtidigt ger det samma effekt som jag beskrev.
Inlägg #25: Postat: 2009-10-02 21:29:00
Jocke - halvloggad
Strutsen sticker inte huvudet i sanden. Om man inte därmed avser att hannen lockar till sig ett antal honor för att lägga ägg i hans bo. Sedan tar hand om jobbet, med ruvning. Det kanske han inte tänkt sig när det begav sig framför boet...?
Inlägg #26: Postat: 2009-10-02 21:39:00
Utforskaren
Appropå djurs betéende, vad tänker hunden och även katten på, när han vet att den ska få gå ut, vips rusar de till matskålen. Det här kan synas hos människor också, om inte direkt att äta men att börja göra saker och ting som sinkar, vem har inte märkt sådant hos vår älsklingshustru mången gång, när man har bråttom och ska iväg någonstans som är tidsanpassat.
Inlägg #27: Postat: 2009-10-03 01:24:00
Sunny Ologgad
Pojkar: för c.a 20 år sedan träddde ju den bonde som gjort de där cirklarna fram o visade hur han gjorde.Men vem vet ifall ni var födda då eller om ni slet ert hår i skolan??
Inlägg #28: Postat: 2009-10-03 01:26:00
Sunny Ologgad
När jag varit vid Loch Ness I Scottland har jag fått veta att man visst kan få en bra skymt av Nessie:det stackars sjöodjuret. Man behöver bara dricka en liter wisky på fastande mage när man vankar på morgonen.
Inlägg #29: Postat: 2009-10-03 08:51:00
Nuet
I jämförelse med Loch Ness är de komplicerade sädescirklarna som numera uppkommer över hela världen ett absolut faktum, om att de inte är gjorda av människohand: många iakttagelser av ständigt olika personers berättelser över hela världen visar på detta! Aktiv forskning ger också absolut fakta om detta. Se länkarna till viktiga hemsidor som jag gav ovan!
Inlägg #30: Postat: 2009-10-03 08:51:00
JannesBlogg?
Jag var så hemskt eländigt förkyld en lång blöt höst.Då kom en bosnier till mig och erbjöd mig skottsk hostmedicin ur en platt flaska. Jag fick hela flaskan och tog en rejäl sked första dagen. Oh vad det värmde i bröstkorgen. Andra dagen två skeder. Treje dagen tre skedar osv. Jag blev omedelbart fri från min sega förkylning och har sedan bara haft småförkylningar. Men blir jag sjuk igen så får jag väl åka till Loch Ness!
Inlägg #31: Postat: 2009-10-03 08:55:00
JannesBlogg?
OM det är så att alldeles vanliga välutbildade människor jorden runt ideligen ser sädescirklar - varför står det då inte dagligen om det i media världen över? Leder PUTIN en konspiration för att lura oss?
Inlägg #32: Postat: 2009-10-03 08:57:00
JannesBlogg?
HELA VÄRLDEN skriver Nuet/ Det finns inte sädesfält över hela världen!Men på Västgötaslätten finns det miltals av dom!
Inlägg #33: Postat: 2009-10-03 09:01:00
Nuet
De mest komplicerade cirklarna uppkommer mest i Wiltshare i södra England varje sommar. Där finns det också möten mellan forskare och vanliga intresserade som reser dit. Massmedia och myndigheter försöker däremot att nonchalera vad som framkommer för att tydligen inte skapa rädsla eller panik. Om de bara skulle acceptera faktum så skulle säkert också deras maktposition förskjutas.
Inlägg #34: Postat: 2009-10-03 09:46:00
peter_
I somras lämnade jag en gädda på gården över natten. På morgonen var den borta!!! Vilken medlem av mänskligheten äter gädda? Enligt säkra källor hade inga djur varit framme. Återstår.....!
Inlägg #35: Postat: 2009-10-03 10:21:00
Nuet
Det finns tydligen många skojfriska här på nätet, Peter/! Katter eller något annat rovdjur skulle säkert inte rata en fisk som ligger där. Jag skriver om SÄDESCIRKLAR, Johannesblogg/ och inte sädesfält. Sädescirklar har också uppkommit i rapsfält, gräsfält, majsfält, skog, is, med mera. Men de som syns tydligast är i sädesfält. Här i Sverige och i övriga Norden har också sädescirklar kommit till plötsligt, ofta i närheten av mycket gamla minnen på enskilda ställen som gravar vid sädesfält.
Inlägg #36: Postat: 2009-10-03 10:38:00
Jocke - halvloggad
Hur vet man att det är "plötsligt"? Folk står ju inte och vaktar fält på natten t.ex. I så fall borde de ha sett när jobbet gjordes. Visst kan det finna högståendne liv på andra platser i universum, så jättemärkligt är ju inte livets uppkomst enligt vetenkapliga rön. Men att det går att resa mellan dessa plaser är väl en omöjlighet, även om det skulle ske med ljusets hastighet? Hur lång tid skulle det ta bara från närmsta solsystem? Alltså måste det ha skett här. Eller med intergalaktisk telekinesi? Heter det väl? Det är på den nivån man måste resonera anser jag. Eller vilka verktyg som kan annars ha använts, oavsett vem som gjort jobbet.
Inlägg #37: Postat: 2009-10-03 11:53:00
Unto S
#27/ Hej Sunny! Säderfältscirklarna är ett av de många ämnen som har givit upphov till konspirationsteorier. Trots att många personer har erkänt och visat hur cirklarna görs finns det människor som hävdar att cirklarna har skapats av övernaturliga krafter eller utomjordiska besökare. Spelfilmen ”Signs” lär handla om fenomenet, och fantasifulla idéer hur cirklarna har kommit till. I vår bökiga värld är det lätt att fängslas av konspirationsteorier när de ”fasta punkterna” i tillvaron har blivit för många och övermäktiga så att man har svårt att hitta sin egen.
Inlägg #38: Postat: 2009-10-03 12:27:00
Jocke - halvloggad
Sädesfältscirklar är väl någon slags kommunikationsväg?
Fungerar tydligen även om man inte tror på dem... Ungefär som med hundar ibland? Även om man inte gillar dem...Men att det är utomjordiskt, nä det får man väl inte hoppas på ändå!
Inlägg #39: Postat: 2009-10-03 12:41:00
Nuet
Vad jag menar med plötsligt är att det går snabbt när en komplicerad sädescirkel jag säger så eftersom det heter Crop Circle på engelska och t ex Kornsirkel på norska, det heter också sädesfältcirkel men är längre och syftar inte på den engelska stavningen kommer till. Det finns många personer som sovit över intill fält i t ex Wiltshare och i Holland kunnat se. I Holland var det ett fenomen med ett skarpt sken i form av en ljuspelare när en forskare från USA BLT låg över hos en familj, i ett hus intill ett fält där det uppkommit tidigare också. Forskaren såg det själv och blev väldigt skakad. Detta har skett i Holland många gånger! Iakttagare i Wiltshare har sett små metalliska bollar fara omkring över ett sädesfält när cirkeln skapades. I fråga om resor i rymden har en forskare kommit på att det finns s k ormhål i rymden där man kan resa enormt fort. En rysk forskare har gjort experiment med DNA och kommit fram till att det går att påverka t ex strån med laserstrålning.
Inlägg #40: Postat: 2009-10-03 12:59:00
Jocke - halvloggad
"Maskhål" heter det väl? Vår närmsta stjärna Proxima Centauri ligger 4,2 ljusår bort. Oavsett vem som har gjort cirklarna så bevisar de ju själva att de går att göra med någon slags teknik av en intelleligent varelse. Som vi själva. Men vad jag vet tror ingen astronom här att vi kan resa till andra stjärnor, eller någon hit. Maskhål eller ej.
Länk: en.wikipedia.org
Showing page 2 of 4: 1  2  3  4
Laddar...