Sädescirklar - människohand eller UFO:n?

Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Inlägg #1: Postat: 2009-10-01 14:41:00
JannesBlogg?
Jag menar att det är viktigt att skriva om detta fenomen men då ska man ta ytterst seriöst på sin uppgift. Hur skulle en innomjordisk teori se ut??
Inlägg #2: Postat: 2009-10-01 15:03:00
Utforskaren
När blev hypotetisk forskning så seriös att man kan ta fram hundraprocentiga bevis för olika teser, t.ex vad som är skrivet i bibeln eller om UFO, för att inte tala om allt prat om vad som händer i vårt land på gott och ont, som man tvingas läsa om i massmedia för att vi ska hänga med heter det. Är det någon som kan påstå att vi inte lever i en förljugen värld? Därför kan man skriva på Sourze om vad som helst och vi ska tro att det är sant från A till Ö. Nej, sanna mina ord, lögnen är vår tillflycktsort när vi inte tål att höra sanningen och förvägrar den.
Inlägg #3: Postat: 2009-10-01 15:03:00
Utforskaren
När blev hypotetisk forskning så seriös att man kan ta fram hundraprocentiga bevis för olika teser, t.ex vad som är skrivet i bibeln eller om UFO, för att inte tala om allt prat om vad som händer i vårt land på gott och ont, som man tvingas läsa om i massmedia för att vi ska hänga med heter det. Är det någon som kan påstå att vi inte lever i en förljugen värld? Därför kan man skriva på Sourze om vad som helst och vi ska tro att det är sant från A till Ö. Nej, sanna mina ord, lögnen är vår tillflycktsort när vi inte tål att höra sanningen och förvägrar den.
Inlägg #4: Postat: 2009-10-01 15:03:00
Utforskaren
Inlägg #5: Postat: 2009-10-01 15:36:00
Chenraze
För en sanningssökare finns Barbara Hand Clow och och hennes briljanta Mayakoden, De nio dimensionernas Alkemi och Visioner från Plejaderna som mer och mer bekräftas av icke-mainstreamvetenskapen. Här finns hållbara förklaringar på fenomenen;gå in på www.cropcircleconnector.com och läs Freddy Silva som är en av de största på att beskriva fenomenet, dessutom finns i hans böcker bilder som enbart dom aktiverar den som ger sig tiden att utforska de större sammanhangen.
Inlägg #6: Postat: 2009-10-01 21:23:00
Michael Lundahl Karnerfors
Men herre min je...

En kursare på LTH, året över mig, testade tillsammans med ett par kompisar att trampa cirklar. Inga problem... tre fulla teknologer, en planka och lite snöre senare så var deras fylle-tilltag en stor snackis. Bonde uttalar sig för pressen att Nä det *där* kunde minsan inte vara gjort av månniskohand... blaha blaha.

Snacket om "positiv energi", hummande och whatnot är nonsens. Påhitt ifrån de som väldigt gärna vill att det skall vara frågan om räliens. Önsketänkande ifrån de som tror att högre stående intelligenser inte har något bättre för sig än att doodla lustiga figurer i våra åkrar men i övrigt lyser med sin frånvaro.

Här... lite mer jordnära rapportering:
Länk: dn.se
Länk: dn.se
Inlägg #7: Postat: 2009-10-01 21:56:00
Utforskaren
#6 /Michael Lundahl Karnerfors det har gjorts vetenskapliga undersökningar på detta fenomen om sädescirklar. Ert tilltag har de också testat, men avslog den möjligheten på grund utav bevakning över många platser, trots det så fanns när morgonen grydde ett fantasktigt tjusigt mönster på den sädesåker som var bevakad. När du kommer med en rimlig bortförklaring som inte någon annan lyckats med, är du välkommen att berätta det här på Sourze. Lycka till.
Inlägg #8: Postat: 2009-10-01 22:57:00
Michael Lundahl Karnerfors
Utforskaren: I h-vete heller att det har gjorts *vetenskapliga* undersökningar av dessa saker. Eftersom vetenskapligheten skulle medföra bevis och några sådana inte presenterats - tro mig, det hade märks - är det lätt att konstatera att vetenskapligheten inte varit närvarande. Det är inte upp till mig att bevisa att det fanns andra förklaringar... det är upp till de som undersökt det hela att utesluta andra förklaringar. Annars kan det lika gärna ha varit den osynliga rosa enhörningen, russels tekanna eller det flygande spaghettimonstret som gjordet.
Inlägg #9: Postat: 2009-10-02 01:12:00
Utforskaren
#8 /Michael Lundahl Nej! inte så länge man inte kan förklara fenomenet så blir det inte någon förklaring heller det borde väl du begripa. Det är därför du borde hitta bortförklaringen eftersom du tror att allt är omöjligt som övergår ditt förstånd.
Inlägg #10: Postat: 2009-10-02 06:19:00
peter_
Det måste vara våra anfäder från den tolfte planeten som försöker säga oss något. Det är vetenskapligt bevisat enligt tillförlitliga källor. Det sägs att de suckar tungt över att vi är så korkade att meddelandet inte går fram. Via direktkontakt med ArHo så försöker de sprida lite bildning via sourze. De har tid, men tycker att det går så där.
Inlägg #11: Postat: 2009-10-02 06:27:00
Per W ologg
#8 Hej Michael, välkommen tillbaka. Om du hade varit mer närvarande på Sourze under det senaste året hade du också för länge sedan insett det meningslösa i att debattera med /Utforskaren alias ArHo.
Inlägg #12: Postat: 2009-10-02 06:40:00
Per W ologg
Det var ju några gubbar i England som för ett par år sedan erkände att det var de som hade gjort cirklarna den hösten och villigt demonstrerade för massmedia hur fort de gick att göra dem med brädor och snören. Jag trodde frågan var utagerad sen men vissa vill inte ta åt sig den simpla sanningen.
Inlägg #13: Postat: 2009-10-02 08:04:00
ArHo igen
Peter och Per ni har inte vuxit till er sedan sist det begav sig. Jag förstår att ni är avundsjuk på mig som får sådan uppmärksamhet och det roliga är att jag är jag behöver egentligen aldrig skriva här, eftersom ni har ju valt ut en eller flera ersättare för min räkning. Jag brukar be en bön för de som angriper mig i min frånvaro och ger dem syndernas förlåtelse men min Gud har tydligen tagit sin hand ifrån er och det märks att ni är ohjälpligt efter i utvecklingen. Nej, nu småpojkar ska jag iväg ner till Norrköping plikten kallar. Sköt om er och försök rannsaka er eftersom Gud har tagit sin hand ifrån er, så från det hållet får ni inget stöd. Men är det så att ni vill ha mitt stöd så ring och hör utav er någon bön ska väl hjälpa er.
Inlägg #14: Postat: 2009-10-02 08:42:00
peter_
ArHo, hur lever livet i Roslagen? Har du sett några cirklar? Jag kommer ihåg att du såg nögra svävande röda klot i sambnd med förra julfesten. Men det var visst närkontakt med julgranen efter en och annan snaps till julmiddagen, om jag inte minns fel.
Inlägg #15: Postat: 2009-10-02 17:26:00
Nuet
Sädescirklar har gjorts tidigare av skämtare med simpla metoder som en planka med snören. Numera sedan en del år tillbaka har sädescirklar uppkommit mycket snabbt och exakt med stor precision och därför finns det ingen möjlighet att för normala personer att kunna göra dessa. Se följande länkar till hemsidor med forskning:

Engelsk hemsida med forskning och många bilder>
Länk: lucypringle.co.uk

Engelsk hemsida med forskning>
Länk: vitalsignspublishing.co.uk

Forskning på sädescirklar>
Länk: cropcircleresearch.com

Holländsk hemsida med forskning och många detaljbilder på stråna, mm>
Länk: circularsite.com

Amerikansk hemsida>
Länk: bltresearch.com
Länk: iwasabducted.com

Svensk hemsida för cirklar>
Länk: home.swipnet.se

Norsk hemsida för cirklar>
Länk: kornsirkler.org
Inlägg #16: Postat: 2009-10-02 17:50:00
Utforskaren
/Nuet, alla dessa länkar har jag knappast läst, men det är en nyttig läsning för dem som måste ha hjälp med att förstå" vad saker och ting kan handla om.
Inlägg #17: Postat: 2009-10-02 19:00:00
Nuet
Det finns numera många forskare i ett antal länder som har accepterat att dessa komplicerade sädescirklar inte är gjorda av människor, efter att ha sett många olika detaljer och sammanhang när cirklarna har uppkommit. Dessa forskare reser varje år till England och Wiltshare där de kommer till mest. Länkarna är en del av många andra som påvisar vad som sker. Ändå försöker massmedia i bl a Sverige att nonchalera vad som faktiskt sker utom nu i Sourze. I Norge, Danmark, Finland, Holland, England, m fl länder kan man däremot ofta läsa om de komplicerade sädescirklarna. Många som har satt sig in i vad som verkligen sker, tror att det är utomjordingar som på detta sätt försöker att meddela sig med oss människor på ett försiktigt sätt för att inte skapa panik. Meddelande har också skickats som en "CD-ring" med ASCII-tecken som lyder med översättning: "Akta er för de grå som bringar falska gåvor och deras brutna löften.. resten får inte plats här..
Inlägg #18: Postat: 2009-10-02 19:19:00
JannesBlogg?
Vi ska nog känna oss djupt hedrade av att genier "Långt bortom rymder vida, längre än solar når..." ägnar oss uppmärksamhet.De har nog valt England för där bor det många underliga snubbar att studera o forska kring. Ta nu bara Drottningen som begärt 500 miljoner XX i lönehöjning - tänk att få studera hennes sinnestillstånd!
Inlägg #19: Postat: 2009-10-02 19:27:00
Nuet
Fortsättning..Det har varit mycket smärta som de grå utomjordingarna har åsamkat er genom ombordtagningar? men ännu finns det tid kvar att kommumicera med oss som skriver det här?. Tro på att det finns gott där ute i rymden hos goda utomjordingar?. Vi vänder oss emot bedrägerier som de grå har gjort er?. Kanalen som används för att göra sädescirklar och skriva detta meddelandet i sädescirklar stängs. Bekräfta!........ Texten skrevs på engelska med min ungefärliga översätting. Ansikten på utomjordingar har också gjorts i sädesfälten med komplicerade flätningar för att få fram en tredimensionell bild! På marknivå syns ingenting av detta. Storleken på huvudet är större än människors.
Inlägg #20: Postat: 2009-10-02 19:29:00
Diplomaten
Jag såg en "CD-ring" med ASCII-tecken på ett fält i somras med budskapet som lyder med översättning: "Akta er för sourzetroll som skriver kommentarer på svensk lågstadienivå resten får inte plats här..
Showing page 1 of 4: 1  2  3  4
Laddar...