Testpatient: Injektionen gjorde mig sjuk!

Den här tråden diskuterar artikeln Testpatient: Injektionen gjorde mig sjuk!.
Inlägg #1: Postat: 2009-09-26 05:55:00
Banestyrelsen_
Alarmistisk och verklighetsfrämmande artikel. Risken för att en farlig variant av ett ofarligt virus uppstår ökar för varje person som smittas eftersom mutationer uppstår vid replikering. Låter man smittsamma virus spridas okontrollerat ligger vi illa till om det skulle uppstå en farlig variant.
Inlägg #2: Postat: 2009-09-26 19:50:00
Sunny Ologgad
Ett vettigt inlägg i debatten: Hur väljer man klokast mellan kolera o pest? O hur mycket kan man besluta för någon annan?
Min Käre är av princip emot alla vaccinationer men jag övertalde honom att ta sin spruta mot influensan.Ett gammmalt beprövat vaccin.Han är ju en superriskgrupp: astma o dåliga lungor av en utläkt TBC samt grav Kol.Flera men av strokar o över 85 år.Han delar hus med 3 småbarn varav 2 går på dagis o 4 andra som yrkesarbetar,åker busar o tunnelbana o sånt varenda dag.Jag är hemma hos honom o nu går jag inte ens på teater för att inte få med mig smitta men jag är ibland tvungen att vistas på det farligaste stället av alla: Vårdcentralen.O nästa vecka fyller sonen år o där med möter han 3 andra barnbarn som går i var sin skola.Men om jag övertalar honom o han blir sjuk eller dör av vaccinet:kan jag leva med det? För det är rimligen svaga personer som han som lider mest av eventuella biverkningar?
Inlägg #3: Postat: 2009-09-27 10:44:00
Michael Lundahl Karnerfors
Wow.... du har hittat *en* person som *påstår* att han fick biverkningar! OMG!!!! Vaccin är ju jättefarligt! STOPPA ALL VACCINATION NU! Slut på sarkasm Patetiskt Marcus... riktigt patetiskt. Fattar du inte själv hur löjligt panisk och alarmistisk du framstår när du kommer med sådant här som "stöd" för din tes?!

Men det är klart... för någon som inte fattar skillanden mellan att andas ofilterad fotokemisk smog me dpartikelföroreningar rakt i lungorna, och att använda en klinisk testad medicinsk substans som är väsensskild i alla avseenden som går att tänka sig, skall jag kanske inte förvänta mig intellektuella stordåd. Eller vad tycker du Marcus?
Inlägg #4: Postat: 2009-09-27 17:11:00
Jocke - halvloggad
Apropå det där med Anka och förra flunsan, som väl ofta drabbade just andfåglar. Så vet man visst nu varifrån fågelinfluensan kom: Härnösand! Kul!? Här-nös-and, ifa... Vilket får en att tänka på följande: Om det inte är delvis samma personer som då avfärdade fågelinfluensan som hysteri, men som nu kallar invändningar mot vaccinering mot svininfluensan för hysteri? Jag bara nämner det, inte för att döma rätt upp och ner utan för att påvisa hur knepigt allt sådant här är, inklusive hur vi väljer våra värderingar och åsikter!
Om svinflunsan invaderar landet en masse, eller en nasse, så blir det nog via Grislehamn :-
Inlägg #5: Postat: 2009-09-28 00:31:00
Sunny Ologgad
Jocke:Det är inte så enkelt med nya medeciner o vacciner .Såsom "multisjuk" hela livet har jag fått sätta mig in i vad som kan hända om man blandar olika medeciner .Jag minns neurosedynet till gravida såsom säkert o vad det ledde till. Jag kände en kvinna som skulle vacinera sig emot Tbc.Det fungerade inte så de gjorde om det 2 gånger.Då dog hon av tbc. Själv ett medel emot ångest o oro :C.a 20 år sedan. Jag blev glad men när jag läste Fass belv jag verkligen rädd.Man kunde dö av att äta t ex mögelost medan man åt preparatet. Över 100 vanliga livsmedel som kunde vara dödliga.
En vanlig blodtrycksmedecin kan orsaka dödsfall vid getingstick. Jag äter den sedan 25 år men var lite skakig innan jag äntligen blev biten.Man måste alltid väga för o emotför många av våra vanligaste medeciner kan vara livsfarliga i hop med annat .Vanligt är att överdoser tas med alkohol:man vet inte att kombinationen kan vara dödlig.
Inlägg #6: Postat: 2009-09-28 00:37:00
Sunny Ologgad
Min hjärtdoktor o min reumatolog o min psykiater o min husläkare vet inte vad de andra skriver ut så det är mitt ansvar att se till att medecinerna inte antingen är farliga i hop eller slår ut varandra.Nu har vi bytt husläkarcentral o den nya är bra.Vi håller på att samla ihop våra olika jornaler där.Min Käre har ännu flera olika läkareså det känns tryggt för mig att ha en läkare med tillgång till familjens journaler att rådgöra med.Problemet är väl att många vårdcentraler använder s.k stafettläkare o som inte har en susning .
Inlägg #7: Postat: 2009-09-28 10:14:00
JannesBlogg?
När jag var 18 år gammal jobbade jag i omgångar på Restads Mentalsjukhus. Fylld av ambitioner köpte jag Röda Korsets ytterst omfattande Medicinsk Uppslagsbok a 120 kr.Det var pengar då.... Jag läste igenom den på en sommar men kände mig ofta tämligen sjuk av alla bilder och sjukdomsbeskrivningar.Det var en pärs men jag har nog haft nytta av boken lång tid i livet...
Inlägg #8: Postat: 2009-09-29 06:29:00
Chenraze
ML sovande i farten igen: Vaccintillverkarna har ju begärt och fått ansvarsimmunitet!

Länk: birdflu666.wordpress.com
baxter-novartis-legal-immunity-for-injury-and-death-caused-by-their-
h1n1-jab/

De kan alltså inte ställas till svars för de skador vilka vaccinet kommer att ge. Det vaccin de nu är ett biovapenvirus, innehållande levande hela designvirus, bland annat det dokumenterat dödliga ämnet squalene som tvingas på hela den sovande befolkningen under mycket hård press närmast hysteri, som de uppvaknade noterat.

Läs mer på: Länk: zarahssida.se
och sov vidare Michael ...
Inlägg #9: Postat: 2009-09-29 11:24:00
Jocke - halvloggad
Korrigering 4: De flesta här sover f.ö.... Grislehamn skall förstås vara Svinesund!
Inlägg #10: Postat: 2009-09-30 16:34:00
Stefan Whilde
Bra. Ju färre som vaccinerar sig desto bättre för den allmänna folkhälsan.
Inlägg #11: Postat: 2009-09-30 16:48:00
Jocke - halvloggad
Jag tror jag hoppar av också, från sprutan.
Inlägg #12: Postat: 2009-09-30 18:46:00
JannesBlogg?
10 Det låter på radion dag efter dag som om smittspridningen nästan upphört - har jag hajat fel. Man talar om en våg i januari febr nu...????
Inlägg #13: Postat: 2009-09-30 18:54:00
Jocke - halvloggad
Men nu har jag sett på Tv om multiresistena bakterier. Det vekrar som om de kommer att ta över. det största problemet är den enorma tillsatsen av antibiotika i djufoder.
Inlägg #14: Postat: 2009-10-01 15:44:00
Chenraze
Länk: ecuadorcentral.com
Lyssna på denna modiga kvinna, som klär av hela lögnen inpå benen!
Laddar...