Valt inlägg:
Ett vettigt inlägg i debatten: Hur väljer man klokast mellan kolera o pest? O hur mycket kan man besluta för någon annan?
Min Käre är av princip emot alla vaccinationer men jag övertalde honom att ta sin spruta mot influensan.Ett gammmalt beprövat vaccin.Han är ju en superriskgrupp: astma o dåliga lungor av en utläkt TBC samt grav Kol.Flera men av strokar o över 85 år.Han delar hus med 3 småbarn varav 2 går på dagis o 4 andra som yrkesarbetar,åker busar o tunnelbana o sånt varenda dag.Jag är hemma hos honom o nu går jag inte ens på teater för att inte få med mig smitta men jag är ibland tvungen att vistas på det farligaste stället av alla: Vårdcentralen.O nästa vecka fyller sonen år o där med möter han 3 andra barnbarn som går i var sin skola.Men om jag övertalar honom o han blir sjuk eller dör av vaccinet:kan jag leva med det? För det är rimligen svaga personer som han som lider mest av eventuella biverkningar?
Ett meddelande kommer att skickas till ansvarig som besultar om inlägget skall tas bort, av vilken anledning vill du rapportera det här inlägget?