|
Inlägg #101: Postat: 2009-08-02 14:23:00
|
|
Jocke S-43 |
Men kollade Jannegubben min länk som visar att muslimer anser sig ha sina skäl att skilja på män och kvinnor? "Den som inte kan behärska sina känslor bör inte vara med." Man kan tycka det är fel och otidsenligt ur vår synpunkt, men bör kanske inse att de inte nödvändigtvis ser det som "diskriminering", utan i vissa fall som en form av "överbeskydd". Och även här i vårt land skiljer vi ju i olika sammanhang på könen: Det ena är patriarkaliskt och förtryckande, det andra tvärtom och tillåts därför offentligt hetsa mot det förra! Har Jannegubben märkt det någon gång?
Men som sagt, den som har svårigheter att behärska sina känslor, får inte vara med. Kan vara något att tänka på även på sourze...
|
| |
|
Inlägg #102: Postat: 2009-08-02 18:54:00
|
|
Kent Kisse |
Någon här som tror att CMO och GunnarL är samma person?
|
| |
|
Inlägg #103: Postat: 2009-08-02 18:59:00
|
|
Kent Kisse |
Sourze är som en sandlåda där vissa suttit sedan den fylldes med sand. Jannegubben och några andra åldringar här inne tittar alltid misstänksamt så fort någon främling kommer vandrande mot dem med hink och spade. Då och då slår de med hjälp av Morsan också kallad Redaktörn ihjäl någon och gräver ned denne i sanden. Men allt som oftast återuppstår den nedgrävde och cirkusen är i gång igen. Någon skvätter litet sand i ögat på Jannegubben och det ropas på Morsan igen. Det går runt, det går runt, och det är bara strunt.
|
| |
|
Inlägg #104: Postat: 2009-08-02 19:07:00
|
|
Kent Kisse |
Sourze - de otryggas och kränktas rike.
|
| |
|
Inlägg #105: Postat: 2009-08-02 19:10:00
|
|
Leif-Arne |
Denna förkärlek för metadebatt måste bero på ett akut överskott av tid och ett underskott av mer substantiella idéer och tyckanden.
|
| |
|
Inlägg #106: Postat: 2009-08-02 19:16:00
|
|
Utforskaren |
#105 Kent Kisse du är obetalbar med ditt inlägg, inte undra på att du är en omtyckt person av de flesta på Sourze. Saken är den du kan skriva giftigt utan att vara elak, det är en finess som heter duga, som är få förunnat.
|
| |
|
Inlägg #107: Postat: 2009-08-02 19:44:00
|
|
Kent Kisse |
Ja, Utforskaren, och om man inte gillar vad någon skriver så är det ju bara att strunta i det. Men det är ju alltid lättare att skylla det egna dåliga humöret på andra i stället för att ta i tu med varför de _egentligen_ aldrig mår bra.
|
| |
|
Inlägg #108: Postat: 2009-08-02 21:54:00
|
|
Jannegubben |
103 KK / Nej det är det inte God natt
|
| |
|
Inlägg #109: Postat: 2009-08-02 22:53:00
|
|
Kent Kisse |
God natt, god katt, Jannegubben.
|
| |
|
Inlägg #110: Postat: 2009-08-02 23:01:00
|
|
Utforskaren |
Kvällen är lugn inte en katt verkar vaken, men vem vet, det kanske dyker upp någon som vill vaggas till sömn, man har sin förvarning att så blir fallet.
|
| |
|
Inlägg #111: Postat: 2009-08-03 00:40:00
|
|
GunnarL igen |
96/ Jaså Arho - "det skall du bli man för". Vilken man skall du vara då? Skall du vara Owe Johansson, Sture Gunnarsson, Utforskaren, Moppedisten, Publikus eller helt enkelt Arho? Vet du över huvud taget hur många människor du är eller är förvirringen total? Inser du att du ibland pratar med dig själv?
|
| |
|
Inlägg #112: Postat: 2009-08-03 00:45:00
|
|
GunnarL igen |
101/ Är inte signaturen Jocke S-43 ett namn som tyder på att man vill vara anonym? Eller är det möjligen ett misslyckat dopnamn? Jag har funderat på det där med "-43" på slutet.
Med hänsyn till kvaliteten på kommentarerna så gissar jag på hattnumret!
|
| |
|
Inlägg #113: Postat: 2009-08-03 01:22:00
|
|
ArHo igen |
GunnarL du har tydligen svårt för att fatta vad du håller på med, snart kommer du att göra dig totalt omöjlig på Sourze och endast CMO kan du söka stöd hos. Det är någonting i görningen som skall få dig att bita i det sura äpplet. Man måste ifrågasätta dig, för ditt bèteende är inte normalt. Igår var det flera som visade sitt ogillande över dig som person och av det bör du dra en slutsats av att du gjort bort dig för all framtid men du fortsätter och ältar något som inte angår dig hur skribenter är som personer. Att kalla någon för idiot vänds mot dig som får folk att undra över, om du har ett klent förstånd. Du är helt enkelt paranoid som ser spöken på ljusa dagen.
|
| |
|
Inlägg #114: Postat: 2009-08-03 03:55:00
|
|
Kent Kisse |
GunnarL, har du drabbats av svininfluensan? Är det därför du beter dig så svinigt?
|
| |
|
Inlägg #115: Postat: 2009-08-03 09:26:00
|
|
Jannegubben |
Jag känner ett starkt behov av långvarig semester från detta Forum!
|
| |
|
Inlägg #116: Postat: 2009-08-03 09:41:00
|
|
Utforskaren |
Man ser vissa som är otroligt behängda med att vara nyfikna bl.a. GunnarL. ja, han fantiserar om en massa namn och alla är de AhRo. En relevant fråga i sammanhanget är det nödvändigt att få veta vem det är bakom en signatur? Vad jag förstår är det väl inte någon av oss som umgås privat och träffas på stan? är det så GunnarL vill ha det Som jag kan läsa mig till så ser jag honom som en osympatisk människa som jag inte ens vill ha i min farstu. Att vara så angelägen att skita ner oss på Sourze genom hans sätt att lägga sig i saker och ting som inte angår honom, får man ta som en bedrövelse att det finns även den sortens människor. Det är som min gamla mor alltid säger, nyfikna bönder är det värsta hon vet, som hon grundar sin uppfattning på, att de far med skvaller av ren illvilja för att skada någon i de flesta fall och få är undantagen. Kan vi inte vara överens om, att vi enbart ifrågasätter "varandras åsikter" när det behövs, utan att försöka förgöra den person som framställt dem.
|
| |
|
Inlägg #117: Postat: 2009-08-03 10:53:00
|
|
Jocke S-43 |
113 Kvaliten på kommentarerna, hö hö...! Nåväl, till sakfrågan om du inte misstycker vilket du nog gör. I likhet med de flesta andra som flitigt skriver här använder jag signatur, hela Sverige behöver då inte se objektet för eventuella och faktiska personangrepp som sker här i forumet. Och i likhet också med alla andra finns något undantag! använder jag mitt fullständiga ovanliga namn i artiklarna. Jag kan då både utnyttja friheten att lufta mina åsikter ev. och kunskaper här, men dessutom dessutom att stå för dessa. Oavsett om jag heter Andersson eller Ludendorf. Men vad hade du för personlig invändning mot detta?
|
| |
|
Inlägg #118: Postat: 2009-08-03 10:57:00
|
|
Jocke S-43 |
Sedan var ju detta inlägg 101, riktat till Jannegubben, eller Janne ej inloggad? Här byts visst nick i ett! men han tar visst minisemester lite när det passar! Och just nu blev jag stucken av en mygga, första gången och mitt i stan! Kanske är jag lite för skarp i min strävan efter egen och andras ärlighet...
|
| |
|
Inlägg #119: Postat: 2009-08-03 14:31:00
|
|
Kent Kisse |
Nu är det bäst att du passar dig, GunnarL. Något är i görningen och äpplet är surt. Men äpplen och svin går ju bra ihop. Och snart är det jul igen.
|
| |
|
Inlägg #120: Postat: 2009-08-03 18:59:00
|
|
Sunny |
Utforskaren:Jo jag har mött flera Sourze kamrater i Rl som man säger.Det beror nog på att jag bor så till.Många passerar Stockholm o jag har ju gästrum.
|
| |