|
Inlägg #41: Postat: 2009-07-31 15:59:00
|
|
Kent Kisse |
Jag kan tänka mig vad som hände när ni fick reda på det, Janne...
|
| |
|
Inlägg #42: Postat: 2009-07-31 16:07:00
|
|
Kent Kisse |
The government has decided that another press subsidy will not be granted the Associated Press because of its continuous defamation of a most distinguished feline.
|
| |
|
Inlägg #43: Postat: 2009-07-31 17:06:00
|
|
Associated Press |
The Associated Press recognizes and apologizes for its defamation of the "distinguished feline" in question. As you are apparently aware, a journalist previously on our payroll posted a derogatory comment about Garfield the Cat on his MySpace a few weeks ago, remarking that a cartoon about a cat that eats "just isnt funny" and that it is "beyond him how the f#¤ such unfunny c#&¤ could become the worlds most widely syndicated comic strip?!" While his opinionated ramblings were not nearly as embarassing to read as, say, those of notoriously stupid idiot Kent Kisse Pussy, we are deeply ashamed. It is our responsibility never to inject opinion in what we report but rather to strive toward 100 impartiality and objectivity at all times as good examples we direct you to our reports on the previously mentioned Kent Kisse. The Garfield episode was a momentary lapse in professionalism, for which you have our most sincere apologies.
|
| |
|
Inlägg #44: Postat: 2009-07-31 17:14:00
|
|
janne b ologgad |
KK 2 Gamle Janne läser inte engelska....
|
| |
|
Inlägg #45: Postat: 2009-07-31 21:12:00
|
|
Utforskaren |
|
| |
|
Inlägg #46: Postat: 2009-07-31 21:23:00
|
|
Sunny |
Utforskaren: Carl Johan Rehnbinder var vårt bröllopsvittne nu när vi gifte om oss: den käre o jag.Han är en underbar kille!!
Undrar om han inte lade ut en artikel om plyamorösa människor o vår bröllopsbild som han tog på någon av sina bloggar?
|
| |
|
Inlägg #47: Postat: 2009-07-31 21:27:00
|
|
Sunny |
Jag har aldrig upfpattat Janne som homofob.Han lever bara ett liv där den frågam inte kommer upp så ofta.O som han skriver så har vi alla kramat om bögar och lesbiska för inte frågar man efter sexuell läggning när man ger någon en kram? Själv har jag en gång varit mycket förälskad i en kvinna men det var en enda gång så jag är nog hetero?
|
| |
|
Inlägg #48: Postat: 2009-07-31 21:32:00
|
|
Sunny |
39 Man bör alltid försöka dämpa drickandet för alkohol är den enda drogen som bevisligen gör människan aggresiv.Min psykiater arbetade som ung som rättsläkare o hon säger att våldsbrotten begås i nästan 80 av fallen i samband med alkohol.När jag drev min egen strippklubb släppte jag alrig in någon berusad person.Bara de stamkunder jag kände väl o som var alkolister gjorde jag ett undantag för då visste jag hur de reagerade på aklohol.
|
| |
|
Inlägg #49: Postat: 2009-07-31 22:17:00
|
|
Utforskaren |
Rehnbinder säger; När både Rosenkorsfilosofin och Psykoanalysen talar om att människan i grunden är bisexuell, eller hermafroditisk, menar hon inte detta i ett biologiskt avseende utan i ett själsligt eller psykoloiskt, dvs. vad vi idag menar med "androgyn". Men trots denna psykiska tvekönade grund anses människan av olika anledningar ha förnekat den ena sidan - den motsatt till sitt biologiska kön - vilket innebär att hon framhäver den andra sidan. Detta innebär dock inte att det motsatta könet hos människan är utplånat utan att den finns där latent och väntar på rätt tillfälle att bli aktiverat. Allt detta pekar på att målet med både andlighet och psykoterapi är att skapa ett sammanhang där detta unio mystica kan låtas verka; att återigen förena det kvinnliga med det manliga.
|
| |
|
Inlägg #50: Postat: 2009-07-31 22:18:00
|
|
Janne B |
Ja Sunny det är min erfarenhet av alkohol också - att verkan är så oförutsägbar. Snällisar kan snabbt övergå till att bli våldsmän. Vissa tål 2 promille och andra inte ens 1 promille.Inom den en gång så stora nykterhetsrörelsen finns nog inte ett enda våldsbrott dokumenterat - utom hos dem som hängde utanför.Folk slåss inte i frikyrkorna heller. Men det kom in en man från gatan till Filadelfia i Stockholm och stack kniven i en pastor. Det var nog drygt tio år sedan.
|
| |
|
Inlägg #51: Postat: 2009-07-31 22:24:00
|
|
Utforskaren |
Janne denna embarmliga Filadelfia kyrka som lär ut Citat. är ni inte med oss är ni vår fiende, slut på citat. Detta sagt för kniven i pastorn som kanske hade sin grogrund för dessa ord?
|
| |
|
Inlägg #52: Postat: 2009-07-31 22:30:00
|
|
Janne B |
Sunny 48 / Nej jag är nog ingen homofob men jag har ingen orsak att följa de senaste modesvängarna i dessa frågor.Partier kan snabbt anpassa sig efter de senaste opinionsvindarna, men kyrkor tänker i tusenåriga perspektiv.Det är skillnad det. Judendomen,kristendomen har 4000 års erfarenhet av familjeliv samlat.Vi vet att folk genom årtusendena levt i familj och solo på väldigt många sätt. Jesus levde sannerligen inte i den "heliga familjen" utan strövade runt vissa årstider med lärjungar som tidvis bröt upp från sina familjer.Hans bästa kompisar var en man och hans två systrar som bodde ihop.GT har många exempel på släktrelationer utöver det vanliga. Sunny har skrivit om det här några gånger.
|
| |
|
Inlägg #53: Postat: 2009-07-31 22:33:00
|
|
Janne B |
Utforskaren 52 Om du läst P O Enqvists bok om Pingströrelsen/Filadelfia "Lewi" så hade du uttryckt dig annorlunda. Nuvarande föreståndaren på Filadelfia är en välutbildad pastor från Missionskyrkan.Församlingen har säkert en hemsida värd att studera.
|
| |
|
Inlägg #54: Postat: 2009-07-31 22:43:00
|
|
Utforskaren |
Janne P.O. Enqvist hör knappast till mina favoriter av författare men du har säkert rätt att med en ny ledare har man slopat mycket av sin tidigare attityd, men den fanns tidigare det kan många vittna om.
|
| |
|
Inlägg #55: Postat: 2009-07-31 22:43:00
|
|
Janne B |
Boken heter Lewis resa och den beskrivs väldigt bra på denna länk Länk: alba.nu /Boken berättar att ca 80 av församlingens medlemmar var unga arbetarkvinnor som satt och frös på sina hyresrum. Men som fick ljus,värme kaffe o bullar på Filadelfia på Rörstrandsgatan.
|
| |
|
Inlägg #56: Postat: 2009-07-31 22:46:00
|
|
Utforskaren |
Personligen uppskattar jag vad frikyrkorna gör för folk, men när de tar sig bröstoner mot icke troende ser jag det som en skam.
|
| |
|
Inlägg #57: Postat: 2009-07-31 23:01:00
|
|
Utforskaren |
Janne B har nu läst sidan du hänvisade till och hittade inte att Pingströrelsen föddes i USA och inte i Sverige som man kan få ett intryck av när man läst sidan.
|
| |
|
Inlägg #58: Postat: 2009-07-31 23:09:00
|
|
Bitel E A B |
Var det då i staden Filadelfia som pingströrelsen föddes?
|
| |
|
Inlägg #59: Postat: 2009-07-31 23:28:00
|
|
Bitel E A B |
Den som söker den finner. Pingstväckelsen kallas den andedopväckelse som började i Wales genom Evan Roberts, och därifrån spreds till Los Angeles och sedan utöver världen.
|
| |
|
Inlägg #60: Postat: 2009-07-31 23:43:00
|
|
Utforskaren |
Ursäkta mig Bitel E A B jag blev lite upptagen med en underlig människa vem han nu är som kallar sig GunnarL och säkert heter något annat, för i så fall skulle han inte skriva så embarmligt meningslöst struntprat. Kul att du hittade det där om Pingstkyrkan och då blir man lite fundersam över P.O. Enqvist vad han skrivit i sin bok hur sant det är.
|
| |