|
Inlägg #1: Postat: 2009-05-07 11:55:00
|
|
marcus.borg |
Ett tamt försök att ytterliggare förvirra folk. Lös igenom rapporten skriven av Niels Harrit och andra forskare så får du tunga bevis på att flera ton sprängämnen användes för att spränga WTC1, WTC2 och WTC7 i luften.
|
| |
|
Inlägg #2: Postat: 2009-05-07 14:18:00
|
|
Banestyrelsen_ |
For den som inte orkat "lösa igenom" Harrit et als "rapport" sa gar deras "tunga bevis" ut pa att "possibly contaminated" prover fran tornen "kanske" innehaller spar av nagot som "paminner" dem om en sorts nanotermit de "hoppas" kunna identifiera i framtiden. Ju fler av "truth"-rorelsens "tunga bevis" jag laser desto mindre anledning far jag att tro att 911 var nagot annat an en vanlig terroristattack. Jag misstanker istallet att Marcus Borg m fl *sjalva* ar ruttna USA-lakejer som far betalt for att sprida konspirationsteorier pa internet i syfte att fa folk att frukta USA som en skrupellos och manipulativ supermakt vars elit orkestrerar allt, nar dess regering i sjalva verket inte ens kan fejka bevis som binder Saddam Hussein till Al Qaeda eller halla presidentens och hans spirituella radgivares sexliv hemligt.
|
| |
|
Inlägg #3: Postat: 2009-05-07 15:12:00
|
|
Fredrik Rosvall |
B, i och med ditt inlägg framgår det tydligt att du inte läst artikeln ifråga.
|
| |
|
Inlägg #4: Postat: 2009-05-07 15:15:00
|
|
marcus.borg |
Banestyrelsen, kan du inte komma med något bättre än att försöka förtala mig. Om du vill leva i en låtsas-värld där du litar blint på massmedia så är det ditt val, det de säger om Niels Harrits rapport stämmer dock inte, de hittade nano-thermite, både reagerad och oreagerad.
|
| |
|
Inlägg #5: Postat: 2009-05-07 15:40:00
|
|
Thomas L. Aabo |
Bra artikel, bry dig inte om påhoppen. "Likfullt snurrar hon"!
|
| |
|
Inlägg #6: Postat: 2009-05-07 23:32:00
|
|
Lars Nilsson |
Som sagt, bry Dig inte om alla knäppgökars kritik. Sådana intellektuella dvärgar dyker alltid upp.
|
| |
|
Inlägg #7: Postat: 2009-05-08 00:33:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Daniel Backström, din artikel brister på ett flertal grundläggande punkter och sätt: Att du blandar in andra så kallade konspirationsteorier talar faktiskt lika mycket mot ditt fall som för det och får din artikel att framstå som oseriös. Attackerna den 11 september måste bedömas enskilt och varken mordet på Palme eller sprängningen av Estonia har i sig något att göra med den vetenskapliga argumentation som definitivt bestrider den officiella konspirationsteorin kring attackerna den 11 september. Och då syftar jag alltså inte på det stora antal medarbetare i den amerikanska underrättelsetjänsten som trätt fram och å det bestämdaste förkastat fantasin om Osama bin Laden och hans 19 kapare.
|
| |
|
Inlägg #8: Postat: 2009-05-08 00:33:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Med silkesvante plockar du och förvränger de enstaka argument som i bästa fall kan LÅTA trovärdiga för den som inte är tillräckligt insatt i händelsernas beskaffenhet. Du undviker då att ta upp det faktum att oberoende internationella forskare konstaterat rester av högteknologiska sprängämnen i stoftet från byggnaderna. Du redogör inte heller för hur material kunde slungas vågrätt rakt ut i luften eller för hur byggnaderna i stort sett pulveriserades, i förhållande till den intill oigenkännlighet kritiserade teorin om en så kallad "pannkakskollaps" som du ställer dig bakom. Du nämner inte heller hur det smälta järnet fortsatte att glöda i fem veckor under rasmassorna eller de hundratals vittnesuppgifterna om explosioner på olika våningsplan i byggnaderna, till och med innan flyplanen träffade!
|
| |
|
Inlägg #9: Postat: 2009-05-08 00:34:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Jag skulle rekommendera alla att se dokumentärfilmen Zero - An Investigation into 9/11 som visats i Europaparlamentet på initiativ av bland andra Giulietto Chiesa, Andreas von Bülow och David Ray Griffin.
|
| |
|
Inlägg #10: Postat: 2009-05-08 00:41:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Filosofiprofessor David Ray Griffin, som bland annat skrivit Motsägelser om 11 september som i Sverige har getts ut på Alhambra Förlag, föreläser faktiskt i Stockholm nu på måndag den 11 maj. Griffin, som har skrivit flera böcker i ämnet, är en av de första och främsta ifrågasättarna av den officiella konspirationsteorin. Varför inte passa på att ta med några av de svåra övergripande frågorna och ställa dem till honom?
|
| |
|
Inlägg #11: Postat: 2009-05-08 00:44:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Lars Nilsson, om du syftar på mig så hoppas jag att du får tillfälle att säga samma sak ansikte mot ansikte.
|
| |
|
Inlägg #12: Postat: 2009-05-08 07:15:00
|
|
Banestyrelsen_ |
34. Vore ni riktiga skeptiker istallet for knastrumpeter hade ni undrat varfor Harrit & Co inte seriost overvager nagra andra forklaringar an nanotermit for det rod-orangea materialet trots den mangd material byggnaderna inneholl. Andra kemister har papekat att t ex rostskyddsfargen pa stalbjalkarna och materialet som anvandes for ljud- och varmeisolering i byggnaderna inneholl samma grundamneskomposition och uppvisar samma egenskaper som den pastatt "indikerade" nanotermiten i Harrits studie. Det ar iofs foga forvanande att Harrits rapport - som publicerades i skitjournalen Open Chemical Physics Journal utan att chefredaktoren informerades som foljd avgick hon i protest - ignorerar andra forklaringar an sprangning eftersom minst tre av forfattarna, inklusive Harrit sjalv, oppet gett stod till div konspirationsteorier som vilat pa controlled demolition-forutsatsen aratal innan denna studie gjordes. Inte ens med er imponerande fantasi kan sadana forskare kallas "oberoende".
|
| |
|
Inlägg #13: Postat: 2009-05-08 07:21:00
|
|
peter_ |
Jadu Daniel, det är nog ganska hopplöst att försöka övertyga dessa som hänger sig åt diverse konspirationsteorier av den här arten. Men det är bra att någon då och då rekapitulerar händelsen så att inte intet ont anande människor låter sig förföras av blandningen av halvsanningar, påhitt och vilda spekulationer. Det är en svaghet hos många att har de en gång accepterat en sak så biter inte fakta. Om ens övertygelse inte bygger på rationell grund så är det svårt att argumentera med den personen. Sedan verkar det numera finnas gott om personer som vill exploatera denna svaghet hos folk.
|
| |
|
Inlägg #14: Postat: 2009-05-08 07:46:00
|
|
peter_ |
Tyvärr, har väl bristande respekt för fakta, respekt för brist på fakta och ödmjukhet inför sanning fått en viss akademisk legitimitet genom den sk postmodernistiska vetenskapssynen. En tankestruktur och möjlighet att slippa anpassa sig till verkligheten för alla som vurmar för något på irrationell grund. Tyvärr verkar vår journalistkår vara en av dess främsta bärare. Jag skulle rent av tro att det ingår i deras utbildning. Respekten för olika synsätt verkar läggas fram på så sätt att en del missförstår det och uppfattar att alla har lika rätt, på något sätt. En allvarlig konsekvens blir att en del journalister ägnar sig mer åt delta i politisk opinionsbildning än att kritisera makthavare och ge en oberoende rapportering till oss medborgare av vad som händer här i världen. Även individer som ägnar sig åt fantastiska konspirationsteorier får ju givetvis en möjlighet att slippa bemöta omgivningens ifrågasättande.
|
| |
|
Inlägg #15: Postat: 2009-05-08 09:05:00
|
|
baxtrom |
Nära att artikeln publicerades kl 09.11! Hade väl blivit ett liv om det också i så fall..
|
| |
|
Inlägg #16: Postat: 2009-05-08 09:09:00
|
|
peter_ |
Ja j-klar! Haha! Synd!
|
| |
|
Inlägg #17: Postat: 2009-05-08 09:32:00
|
|
Kellerman |
Flera experter inom området har motsatta uppgifter och kunskaper om tvillingtornen än vad artikelförfattaren har!
Tvillingtornens kolapps är de första i historien, det har aldrig hänt tidigare? Konstruktionen måste var minerad!
Alldeles för mycket talar mot att det var 19 påstådda al qaida terrorister som gjorde detta? Finns dom? De är inte ens efterlysta av FBI!
Tyvärr så finns det mer som är ouppklarat än vad vi vet!
|
| |
|
Inlägg #18: Postat: 2009-05-08 09:43:00
|
|
Leif-Arne |
En reflektion från en med ytterst begränsade kunskaper i hållfasthetslära. Förutsatt att man inte även förnekar att ett antal flygplan flög in i byggnader 9-11, vad skulle syfte vara att ytterligare förstärka attentaten genom att minera byggnaderna? Skulle inte ett fulltankat flygplan som kraschar in i en skyskapa ge tillräcklig förödelse i sig, även om huset stod kvar så skulle ändå förödelsen bli gigantisk. Fullständigt meninslöst och ologiskt, varför minera ett hus när man ändå avser flyga in i det och orsaka död och förstörelse. - "Nja ett par hundra döda pga. brand räcker nog inte, vi måste nog minera också för att få till det där kriget mot Irak och Afganistan". Hur bizarrt är inte det, på en skala 1 till 100
|
| |
|
Inlägg #19: Postat: 2009-05-08 09:45:00
|
|
peter_ |
Ja, det stämmer nog att det är första gången i historien som två sådana skyskrapor kollpasar efter att ett passagerarjetplan, fulltankat med flygbränsle, flugit in i dom i 8-900 km/tim. Menar du att FBI borde efterlysa de terrorister vilkas kvarlevor inte hittats? Nej, tack för mig1
|
| |
|
Inlägg #20: Postat: 2009-05-08 10:02:00
|
|
Fredrik Rosvall |
Jag tänker inte kasta pärlor för svin utan sparar mina argument för viktigare sammanhang se dock mina inlägg ovan som framhåller oemotsägliga uppgifter. Att ni sprider lögner om Niels Harrit och tror att man använder explosiva medel i målarfärg eller som isolering får helt enkelt visa vilken nivå ni befinner er på.
|
| |