Försvarsdebatten - ungefär som tjejboxning

Den här tråden diskuterar artikeln Försvarsdebatten - ungefär som tjejboxning.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2009-02-03 14:12:00
Leif-Arne
Tommy Ulmnäs förordar omvänd bevisbörda i en del rättsfall, är det förenligt med din ideologi?
Inlägg #22: Postat: 2009-02-03 14:16:00
Per W
Jodå, bägge böckerna finns att köpa på sajten "www.svereigebutiken.se", som drivs av Nationaldemokraterna.
Som alla har märkt tillhör ju ArHo inte heller "begåvningsreserven", precis som resten av dräggen på yttersta högerkanten.
Inlägg #23: Postat: 2009-02-03 14:48:00
Janne B
ArHo 12/ han har inga som helst sympatier med något riksdagsparti....skriver han själv. Alltså de partier som burit den svenska demokratin sedan dess födelse. Utan partierna ingen demokrati. ArHo är utanför banan!
Inlägg #24: Postat: 2009-02-03 14:59:00
Janne B
Jag har några ggr frågar ArHo vad hans organisation heter och vad hans Firma heter. Jag har aldrig sett hans svar. Liksom Per har jag inte heller sett någon begriplig beskrivning av hans ideologi. Det enda som är klart är att han starkt ogillar de europeiska demokratierna! Hans organisation ska rädda Folket från dessa.
Inlägg #25: Postat: 2009-02-03 15:47:00
ArHo
Per hör inte hemma i någon demokrati han är helt vilsekommen. När det gäller dig Janne är något helt annat om man skall dryfta vettiga och sakliga frågor. Firman ligger på sparlåga, annars heter den Prointell EK. Och min ideologi har namnet "Med folket och fosterlandet som arbetsnamn. Och den bok jag lånat på Bibloteket utgiven av Tommy Ulmnäs som blev utfryst ifrån Moderaterna för att han tog upp de frågor som Reinfeldt och co bedriver, så ligger det till. Jag läser en hel del med politiska budskap som jag lånar på bibban t.o.m. extremvänsterns smörja som Per är en representant för måste man inse, annars vore han inte så vilsen i den verklighet som råder.
Inlägg #26: Postat: 2009-02-03 15:59:00
Thomas L. Aabo
Sverige har väl alltid räknat med hjälp från Nato. Alliansfrihet och neutralitet är bara trams.
Inlägg #27: Postat: 2009-02-03 16:02:00
ArHo
#26 Thomas så sant så sant!
Inlägg #28: Postat: 2009-02-03 16:02:00
Per W
"Den verklighet som råder": Flygande tefat, Små gröna män, Värlsregering, konspirationsteorier, främlingshat, allmän förvirring.
Jag betackar mig för en så´n verklighet. F ö är jag "gråsosse" och demokrat.
Inlägg #29: Postat: 2009-02-03 16:16:00
Leif-Arne
Danmark föll på 2 dagar, eller något sådant, mitt hemland höll 3 veckor, självklart gick de med i NATO. Finland stod emot Röda armen i två krig, de valde att vara neutrala. En förutsättning för grannen i öster att acceptera Finlands neutralitet, var att Sverige inte blev ett NATO land, inte helt öppet åtminstonde. Under det kalla kriget så lade Sverig,e efter USA, Sovjet och Israel, mest per capita på försvaret. Neutraliteten och dåtidens starka svenska ocg finska försvar gav lugn i regionen.
Inlägg #30: Postat: 2009-02-03 16:25:00
ArHo
#28 Per W alltså du uttrycker dig så svenskfientligt, av den anledningen förstår du inte vad som hänser i vårt land, med bankkris med miljöfrågor som är vävd med många lögner, är det den verkligheteten du är demokrat över. Alltså du accepterar den påtagliga svenskfientligheten som inte minst sossarna står för, ta reda på Mona Sahlins alla föraktfulla uttalanden om Sverige och svenskarna innan du gnölar om främlingshat som för mig är helt obekant.
Inlägg #31: Postat: 2009-02-03 16:41:00
Janne B
"Svenskfientlighet" är ett orimligt ord uppfunnit i yttersta högern. Ingen talar om norgefientlighet hos norrmän. Ingen talar om danskfientlighet hos danskar. Den som använder sig av sådana ord har placerat sig själv på den politiska kartan.
Inlägg #32: Postat: 2009-02-03 16:44:00
Per W
Jag är bara ArHofientlig
Inlägg #33: Postat: 2009-02-03 17:56:00
GunnarL
Jag skrattar ofta hjärtligt när jag läser Arhosvenskan. Den är så otoroligt otrolig att jag undrar om den egentligen är verklig! Det har nämligen vid något enstaka tillfälle hänt att Arho "glömt bort" sin Arho-svenska och skrivit fullständigt korrekt. Är det bara jag som undrar om Arho egentligen inte är en stor humorist som sitter och har väldigt roligt genom att framställa sig som mycket dummare än han i själva verket är? Ja, det var bara en tanke - men jag undrar ändå.........
Inlägg #34: Postat: 2009-02-03 18:05:00
GunnarL
33/ Ja, där fick jag vad det gäller svenskan: Det skall vara otroligt inte otoroligt och det skall vara "om Arho egentligen är en ..." inget "inte". Håhåjaja...
Inlägg #35: Postat: 2009-02-03 18:57:00
GunnarL
För övrigt är jag förundrad över hur Finland kan ställa upp med 350.000 soldater för mindre än halva vår försvarsbudget. Visserligen åker finnarna omkring i gamla F16, medan vi har ett av världens bästa flygplan i Jas Gripen - men ändå. När jag lumpade kunde Sverige mobilisera 600.000 man, vilket i dagsläget naturligtvis vore helt idiotiskt. På den tiden hade vi ett invasionsförsvar med - i händelse av krig - mängder av folk liggande längs kusterna och finska gränsen, medan vi i dag måste vara flexibla och insatsberedda. Men med tanke på kostnaderna verkar det finnas något stort strukturellt problem. Det måste slösas något ofantligt - mycket förmodligen beroende på inköpsavtal av såväl flygplan som stridsvagnar som långt överskrider vad vi egentligen behöver. Långvarig inkompetens hos militären och ointresse och bristande kunskap hos politikerna förmodar jag!
Inlägg #36: Postat: 2009-02-03 19:02:00
GunnarL
Sen håller jag med de som skrivit om betydelsen av att alla deltog i värnpliktsförsvaret - alla gamla gubbar pratar gärna lumparminnen. Det var en fin och lärorik tid där pojkar - åtminstone de flesta - fick chansen att utvecklas till män åtminstone embryon till män. Och det enda tillfället som givits att leva i total jämlikhet. Samma kläder, samma mat, samma bostad, osv. - oavsett vad man gjorde som civil och vilken bakgrund man kom ifrån. För mig var det en tjusig tid! Fast jag kan i och för sig inse att systemet spelat ut sin roll.
Inlägg #37: Postat: 2009-02-03 19:13:00
Janne B
Det finns ju en rad s k beredskapsfilmer där man driver lätt men den svenska militären. Men de visar väldigt klart och tydligt att rika och fattiga fick dela på rätt hårda villkor i militärbaracker "på holmar och på skär" samt ute i skogarna. De som hade tagit studenten togs utt till befäl med chans att bli officerare.Men det var en massa praktiska kunskaper som fällde utslaget - de kunskaperna hade bönderna och hantverkarna. "Stropparna" kom inte långt!
Inlägg #38: Postat: 2009-02-04 01:33:00
ArHo
#32 Per W. Jag är bara ArHofientlig, intessant att du tycker det, för att det går att tolka på olika sätt. Det första jag tänker på är hur dina argument tog slut på saklig grund och då blev det ArHofientligt som förvärrat din situation, att finna sakargument. Jag har en annan teori som går ut på, att du vill närma dig CMO och det kan du aldrig, han spelar i en högre division och släpper ingen inpå livet, så hos honom kammar du noll. Om du imponerar på mig när du skriver märkliga saker som inte är med sanningen överstämmande? givetvis inte. Du borde ta en dialog med vår vän Peter som har ett rörligt intellekt som är en klar tillgång för honom att förstå vad gränserna går, hur vi bemöter varandras åsikter. Alltså jag har svårt att förlika mig med dina åsikter mellan varven, men det innebär inte att jag fördömer dig som person. CMO hade samma inställning till mig som du har, men hans eget förnuft har sagt till honom att personen ArHo är det inget större fel på utan hans åsikter. Forts.
Inlägg #39: Postat: 2009-02-04 01:43:00
ArHo
CMO är ingen dumskalle snarare tvärtom en helskärpt person, lite grinig ibland, men ändå är han accepterad av mig och andra. När du kommer i den possitionen och kan föra en saklig debatt lär du ta hem många poäng och jag skall påminna dig, när du skriver något bra som är väl genomtänkt. Peter, skrev tidigare ett mycket fint inlägg som visar att det finns en hjärna på den grabben. Och varför kan jag anse detta, jo för det är en så stor kontrast till det han har skrivit riktat mot mig, som är luddigt och osakligt, alltså han har bevisat att han är en vuxen mogen människa som kan vara korrekt när det erfodras. Som sagt lär dig av Peter.
Inlägg #40: Postat: 2009-02-04 07:42:00
peter_
Vilket inlägg syftar du på? Visst har jag drivit med dig då du med antydningar och inställsamhet har droppat nationalchauvinistiska och rasistiska antydningar. Refererat till Hitler i förbigående. Allt med en obegriplig svada vilken delvis varit ett sätt att säga saker utan att behöva stå till svars. Du har väl skärpt dig lite, men anledningen till att jag inte hållit dig i strama tyglar på sistone, när du droppat dina "sanningar" är att jag inte vill bidra till urspårade diskussioner och dessutom inte har tid. ArHo, det är du som har en hel radda saker att bevisa. din ton må vara gemytlig och sällskaplig emellanåt, men jag tror att du ruvar på nationalchauvinistiska, rasistiska idéer och ett hat som du vill rikta mot "de andra". "De andra" ska ju givetvis vara i underläge från början, vilket ju är mer än väl uppfyllt av diverse invandrargrupper.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...