Dagboksskrivande rekommenderas

Den här tråden diskuterar artikeln Dagboksskrivande rekommenderas.
Showing page 1 of 2: 1  2
Inlägg #1: Postat: 2009-05-26 16:47:00
Lars Nilsson
Dagboksskrivande är bra. Själv skriver jag dagbok bara på mina resor. Det har jag gjort under närmare 30 år och jag har rest en del och ångrar bara att jag inte gjorde det tidigare med. Något jag tidigt observerade var att dagböckerna är viktigare än foton från platser jag besökt. Läser jag mina dagböcker och jag skriver inga långa avhandlingar får jag omedelbart ett sorts fotografiskt minne av platsen, människor och händelser särskilt om det finns fläckar i boken så nu har jag, mer eller mindre, slutat att fota på resor.
Inlägg #2: Postat: 2009-05-26 21:23:00
GunnarL
Det sägs att man inte skall ångra det man gjort - och det är en devis som jag instämmer i! Däremot kan man mycket väl ångra det man inte gjort - och det gör jag. Inte så att jag tänker på det varje dag, men jag ångrar att jag inte skrivit dagbok. Den hade varit synnerligen läsvärd både för mig själv och mina efterkommande. För övrigt tycker jag att Lennart Karlsson skriver både bra, roliga och tänkvärda artiklar! Det vore välkommet om han även började skriva kommentarer. Det skulle utgöra en välgörande kontrast till Arhos oupphörliga svamlande under olika signaturer.
Inlägg #3: Postat: 2009-05-26 21:49:00
ArHo fråga
Var inne för att kolla efter någon reaktion på mitt inlägg tidigare idag och upptäcker att inte någon har gett en enda kommenmtar. Men vad upp täcker jag? Pösmunken Gunnar som är självgodheten personifierad på Sourze kör sitt gamla skåpmat med förakt: Typiskt en av Leif-Arnes stollar som han omtalar mellan varven, den dumdryga Smålänningen som skriver i en annan sedonym och inte heter Gunnar, för att inte stöta på patrull bland folk på bygden där han lallar omkring.
Inlägg #4: Postat: 2009-05-26 22:08:00
GunnarL, ej inloggad
Du är enbart tröttsam och inte ett skit rolig! Faktum är att alla är lika trötta på dig och det bästa vore om du försvann från Sourze! Jag tror ingen skulle sakna dig - de som eventuellt skulle göra det kan ju höra av sig så får vi se.
Inlägg #5: Postat: 2009-05-26 23:29:00
Im sorry ej inloggad
Gunnar om det är någon som folk är trött på så är det du. Att försöka mästra andra människor säger en hel del om dig! Kom ned från dina höga hästar och bète dig, som folk kräver av dig, ligg lågt och sluta upp med din kritik till höger och vänster! Arho är som han är och fick jag välja umgänge så valde jag honom långt före dig. Arho har det du saknar, tillräckligt med förstånd för att inte hacka på folk i tid och otid. Stå på dig Arho.
Inlägg #6: Postat: 2009-05-27 10:53:00
Sture Lundh
Det vore väl också märkvärdigt om det inte kunde ta slut någon gång med dessa personangrepp. Har pratat med Arne som tycker då, att Gunnar är pinsam genom sin skitviktiga attityd som även jag kan hålla med om som också flertalet störs utav misstänker jag.
Inlägg #7: Postat: 2009-05-27 10:53:00
Sture Lundh
Har vi som skriver en livsviktig uppgift att fylla, för i så fall borde vi skriva böcker och allmänna inlagor i massmedia och ställa upp på intervjuer om man har den inställningen att vara oumbärlig som summering av vårt ego. Finns det några direkta bevis på, att det som skrivs på Sourze ger ett eko ute i samhället som gör att vi känner oss inflytelserika och är att räkna med? Personligen skriver jag bara för att det är en kul att ventilera åsikter, sen om någon anammar vad jag tycker och tänker eller inte, störs jag inte utav. Att alltid vilja ha rätt är en sak men att kräva detsamma, är något helt annat, som ger upprinnelsen till personangrepp i giftiga ordalag och sedan är cirkusen igång. Arne blev införstådd i det här och lovade mig att ta detta i beaktande som kanske ger honom en viss upprättelse i förlängningen, om han nu tänker hävda sin plats här med sitt skrivande och eventuellt anpassa sig till genomsnittet av hyggligt folk som skriver lite mer rumsrent det återstår att se.
Inlägg #8: Postat: 2009-05-27 11:01:00
Leif-Arne
Alla är en, utom kungen, för kungen är två, Arho åxå.
Inlägg #9: Postat: 2009-05-27 11:10:00
ArHo ja,ja
Sture du behöver inte försvara mig, visst jag förstår din mening men jag kan snacka för mig själv. Förresten var är du någonstans! ring mig.
Inlägg #10: Postat: 2009-05-27 13:38:00
Prof. Grönsak
Hej! Mitt institut överser för närvarande en studie över knäppgökar på internet. Vi skulle vara tacksamma om medlemmarna på Sourze kunde bidra med fallstudier? Till att börja med vore det intressant att veta det totala antalet alter egon användaren ArHo/Sture Lundh/Im sorry/Byfånen har? Tack för ert samarbete!
Inlägg #11: Postat: 2009-05-27 13:43:00
CMO
Han har ett alter-ego för varje hjärncell.
Inlägg #12: Postat: 2009-05-27 14:03:00
Proffsanalytiker
Prof. Grönsak du har ruttnat med din ålder som grönsaker brukar göra eller skall vi säga att du är vissen i roten som vanligt.
Inlägg #13: Postat: 2009-05-27 17:06:00
Dr. Fruktsallad
Hej, min distinkte kollega prof. Grönsak berättade för mig om er oerhört intressanta diskussion. Jag ser att ytterligare en ArHo-klon uppenbarat sig! Han känns igen på uteblivna komman. En enkel sak för en grönsak. Då är vi alltså uppe i fem än så länge?
Inlägg #14: Postat: 2009-05-27 17:28:00
Proffsanalytiker
Dr. Fruktsallad är ett kommatecken hela han, komma här och tro att han är friskare än sin föregående titel, nej det luktar surkart i fruktsalladen.
Inlägg #15: Postat: 2009-05-27 18:02:00
CMO
Det är tråkigt att en enda undersysselsatt idiot som "ArHo" kan sabotera för så många.
Inlägg #16: Postat: 2009-05-27 19:31:00
Im sorry
Ha,ha mina polare driver med dig CMO, varför tar du åt dig så förbannat? Det är väl bra dumt att starta ett världskrig och sedan förlora det CMO. När jag läst Lasses Proffsanalytiker inlägg mot dig visste jag att han skojade, men du fattade inte det och blir förbannad på Arne eller Arho som polarn kallar sig, då blev det ännu mer humor av dina inlägg som slutade med att du tappade all självbehärkning. Jag vet inte om man skall skratta över din blunder CMO, men jag småler, det får räcka.
Inlägg #17: Postat: 2009-05-27 20:26:00
CMO
Bra att du och dina låtsaskompisar har kul ArHo. Ni är också de enda.
Inlägg #18: Postat: 2009-05-27 20:26:00
GunnarL
15/ Synnerligen tråkigt CMO. Dagens kommentarer har i huvudsak bestått i att ArHo pratar med sig själv under olika pseudonymer. Tråkigare kan det knappast bli! Och vem tror att Lars Nilsson har skrivit kommentaren "Bitel får jag knulla dig"? Nej, redaktionen får nog ta sig en funderare på tingens ordning - annars är all seriositet på den här sidan ett minne blott!
Inlägg #19: Postat: 2009-05-27 21:46:00
Im sorry
Varje gång du skriver mot bättre vetande Gunnar blir det oseriöst eller hur?
Inlägg #20: Postat: 2009-05-28 09:17:00
ArHo ej inloggad
De tre provokatörerna CMO,GUNNAR och LEIF-ARNE som tror sig äga Sourze och därutav tar de sig friheten att degradera folk med ett ständigt skitsnackande och de som blir utsatta för denna mobbning skall tiga och ta emot, utan att få försvara sig. Ni tre borde lära er vad demokrati är för något, vet ni om att det finns något som heter åsiktsfrihet som rekomenderas att användas rumsrent. Men ni tre samhällsfrånvända tror att ni kan vräka ur er vad som helst då tror ni jävligt fel! CMO är ju helsjuk, hur fan är han funtad den dåren som tigger stryk och ropar på hjälp när han sätts på pottan, då skyndar storlissmaren Gunnar till försvar, den falska typen man skall passa sig för.forts.
Showing page 1 of 2: 1  2
Laddar...