Hälften kvinnor till börsbolagens styrelser

Den här tråden diskuterar artikeln Hälften kvinnor till börsbolagens styrelser.
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #61: Postat: 2008-10-11 19:45:00
Jocke S
"Folk gaddar ihop sig"? F.n va du ljuger! Det är du och Janne just nu! Håll dig till saken. Jag är medvetn om att jag skrivit mycket de senast dagarna. Men är det någon höna att fjädra så här om? Och som sagt, så mycket strunt som kommer från vissa andra håll! Vad är det för fel på nr 1 var frågan. Det handlar om sak, inte om person ljushuvud!
Inlägg #62: Postat: 2008-10-11 19:52:00
Jocke S
Men det har du och den lilla kvartetten som har använt sourze till att angripa varandra och andra, aldrig begripit! Kanske därför det är tomt? Detta är kritik! Själv har jag försökt debattera med er samtliga.
Inlägg #63: Postat: 2008-10-11 22:09:00
Janne B
Om detta var en diskussionsklubb där man möttes runt ett bord - så skulle någon fördela ordet på ett rimligt sätt. Här måste var och en i ställer behärska sitt ordflöde och medvetet släppa fram andra, uppmuntra andra.
Inlägg #64: Postat: 2008-10-11 22:16:00
Janne B
I en diskussion ska ingen försöka bli störst,bäst och vackrast. Inte ens antyda att han kan mer än andra eller är klokare än andra. Den gode lyssnaren och läsaren är ofta också den bäste skrivaren - sedan han rensat bort omtuggningar. / I ett tal så minns som regel lyssnaren inledningen och en kraftfull avslutning. Men va katten snacka hon om i 15 minuter däremellan?
Inlägg #65: Postat: 2008-10-11 23:04:00
GunnarL
Jag skall i denna sena timme bekänna att jag tycker synd om Jocke S! Alla - inklusive jag själv - är ju dumma mot honom!
Inlägg #66: Postat: 2008-10-12 00:28:00
GunnarL
Sen kan man ju alltid diskutera om det möjligen är självförvållat...?
Inlägg #67: Postat: 2008-10-12 00:40:00
GunnarL
Och sen undrar jag fullt seriöst Jocke: Vad är ett totemdjur? Du skrev ju att Du länge varit en bengalisk tiger - men vad innebär det egentligen?
Inlägg #68: Postat: 2008-10-12 08:48:00
Janne B
GunnarL 23.04 Kan det finnas ett värre öde än att vara förföljd av hela det gamla gubbgänget? Jag föredrar vanliga tomtar som tiger! Men som skriver bra!
Inlägg #69: Postat: 2008-10-12 11:04:00
Kent Katt
Jag är ihop med en tjej som heter Carolina Maria Olsson. Jag är hallick och hon är min hora. En gång föreslog jag henne att jag som hennes sutenör i stället för 60 skulle ta 40 av det hon tjänade. Då förklarade hon för mig att hon aldrig mer skulle kunna se upp till mig. Jag talade med en läkare om detta häromdagen och han sa att det rör sig om en genetisk defekt som nästan alla kvinnor har och att vi män borde prisa Gud för den och det är klart jag gör.
Inlägg #70: Postat: 2008-10-12 17:07:00
Per W
13/GunnarL, SVT:s gamla groda om att 60 kvinnor är "mest jämställt" har Jocke S fixerats sig vid och dragit fram ett otal för många ggr. Kan han inte släppa det? Det var väl en enskild journalists korkade slutsats och inte ett myndighetsbeslut. Han kan väl anmäla för radionämnden. Det kan väl passa en rättshaverist?
Inlägg #71: Postat: 2008-10-12 17:56:00
Jocke S
70 Alltså, är det GunnarL du vill skall besluta om detta? Eller vill du ha ett svar från mig som uppmärksammmat detta? Då med risk för att jag "fixerar mig vid" en gång till? Detta knappast mer än andra här! Sådan är ofta gången på ett nätforum.
Inlägg #72: Postat: 2008-10-12 18:02:00
GunnarL
70/ Jo då Per W. Anledningen till att jag tog upp detta uttalande var att jag tyckte det var väldigt dumt och jag hade faktiskt inte sett det tidigare - jag följer nämligen inte Jockes inlägg så noga. Men visst kan de flesta av oss glömma en enskild journalistisk groda och inte tjata om det i oändlighet. Så visst - jag skall inte nämna det igen. Dessutom blev jag ju mer eller mindre utskälld av Jocke för det jag skrev så var logiken hos den mannen finns vet jag inte.
Inlägg #73: Postat: 2008-10-12 18:28:00
Jocke S
72 "Logik: att dra korrekta slutsatser från givna påståenden." Således ungefär tvärtom i jämförelse med ovannämnda..."inte sett det tidigare" - "inte tjata om det i oändlighet" Själv läste jag logik i Lund.
Länk: sv.wikipedia.org
Inlägg #74: Postat: 2008-10-12 18:35:00
Jocke S
70 Sedan kan man ju fråga sig var det logiska ligger i att vara emot eller inte för kvotering, men ändå kritisera ett inlägg där kontentan är just kritik mot kvotering! Eller att dra upp en fråga igen som man själv anser är uttjatad! Men det är väl inte där skon klämmer, utan någon helt annastans... Eller hur PerW? Eller ville du veta något om anmälan eller ej till radionämnd? Då är det väl bättre att fråga mig direkt!
Inlägg #75: Postat: 2008-10-13 12:29:00
Per W
Skon klämmer inte i att du kristiserar feminism och kvotering utan att du luftar förakt och gamla mossiga värderingar mot kvinnor i allmänhet t ex "vart tog det gamla talesättet om att bakom varje framgångsrik man står en kvinna", "kvinnor gifter inte gärna ner sig", "de vill helst bli försörjda" etc.
Du underminerar din egen argumentation när du inte kan dölja gamla unkna könsfördomar. F ö skiter jag i om du anmält till radionämnden, men det skulle inte förvåna mig.
Inlägg #76: Postat: 2008-10-13 12:32:00
Per W
72/ Men kanske 60-40 i kvinnors favör kanske var mest jämställt i det här fallet? Det är ju mer jämställt än t ex 70-30 åt "andra hållet".
Jockes citat är ju ryckt ur sitt sammanhang.
Inlägg #77: Postat: 2008-10-13 12:53:00
Jocke S
75-76 Om du läser min artikel, "SVT och jämställdhetsmatematiken" eller åtminstone gluttar igenom den så får du svar på dina frågor! T.ex även om förrförra valet och detta: Cítat aktuellt "Mest jämställda parti blev C med 54 kvinnor, S och MP fick 50". Jag länkar till den i nr 10 så definitivt är ingenting "ryckt ur sitt sammanhang"! De där citaten har ju inte jag hittat på. "Gifta ner sig" socialt är ju inte mer uppseendeväckande än det etablerade "lägre klasser" t.ex. Om detta finns också en länk till amerikansk forskning.
Jag kan för min del knappast tänka mig något mer av "unken könsfördom" eller mer nedvärderande än överdrivet fjäskande för kvinnor såsom sker, vilket en hel del kvinnor också inser i ett flertal artiklar av kvinnor på sourze bl.a. Och du, som ändå är emot kvotering, varför riktar du dig inte till artikelförfattaren i stället? Nej du PerW, tåget har gått från centralstation och du är ute och "Volare"!
Inlägg #78: Postat: 2008-10-13 13:06:00
Per W
Jag flyger hellre än jag är ute och cyklar.
Inlägg #79: Postat: 2008-10-13 13:07:00
Per W
Länkar till vilken "forskning" som helst finns "en masse" på nätet.
Inlägg #80: Postat: 2008-10-13 13:46:00
Jocke S
Visst, det här är ändå universitetsforskning. En annan forskning som går emot och dementerar det omynighetsförklarande av kvinnor som riksdag m.fl hänger sig åt av populistiska skäl, är det fullkomligt enögda "mäns våld mot kvinnor". Professorn i pedagogik vid Gävle högskola har tillsammans med en kvinnlig doktorand gått igenom ett stort antal utländska forskningsresultat, som visar vad en obefintlig svensk forskning därmed inte ens kan föneka! entydigt att våld mellan könen födelar sig ugefär lika, "jämställt" om man så vill...Men här i Sverige försöker man hjärntvätta ett helt folk, vilket bara skadar all sann debatt OCH förhållandet mellan könen! Tala om "unkna könsfördomar." Och logik, varför frågar du GunnarL, när du inte är intresserad, fast något annorlunda uttryckt.....
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...