En stor stat gör oss fattiga!

Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Inlägg #101: Postat: 2007-01-23 15:44:00
Jan E
Vad är det som du är rädd för att lämna ut? Kommentarer på öppna bloggar där vem som helst kan diskutera? Det är din skyldighet att tala om på vilka sidor jag påstås att ha trakasserat prostituerade! Jag tänker inte mejla dig. Du har framfört dina anklagelser HÄR och då får du banne mig också presentera bevisen här så att alla kan läsa! Om du har fått mejl från bekanta som klagat på mina kommentarer hos Louise P så kan du ju publicera mejlen här men utelämna namnen. Varför gör du inte det?
Inlägg #102: Postat: 2007-01-23 15:44:00
Jan E
Och Sunny, när det gäller frågor om prostitution och sexarbete så har jag min fullständiga grundlagsskyddade rätt att tycka att sådan verksamhet är tveksam och du har precis samma rätt att ha motsatt uppfattning. Jag diskuterar frågorna eftersom de är intressanta samhällsfenomen, jag är intresserad av hur folk i ”branschen” resonerar, ingenting annat.
Inlägg #103: Postat: 2007-01-23 15:45:00
Jan E
Du ska inte alls anförtro dig åt mig, du ska inte alls avslöja några hemligheter, jag vill inte ha ”insyn i branschen”. Det enda jag kräver är bevis om att jag ”trakasserar prostituerade på eskortsidor”. Du bör också om du har nån skam i kroppen redogöra för hur du kommit fram till att ett för mig fullständigt obekant ip-nr kan sättas i samband med just mig. Sätt igång.
Inlägg #104: Postat: 2007-01-23 15:45:00
Jan E
97/ Precis, häxprocess är rätt ord!
Inlägg #105: Postat: 2007-01-23 15:46:00
CMO
98/ swedeincnyyahoo.com skriv om du vill
Inlägg #106: Postat: 2007-01-23 15:54:00
Jan E
Janne B, om du skulle bli oskyldigt utpekad som en person som anonymt kränker andra människor på nätet, skulle du då bara rycka på axlarna? Du kanske tycker att det är smällar man får ta? Jag gillar dig Janne, men du har en jobbig brist – du är konflikthämmad. Denna debatt avslutas när rättvisa har skipats. Om Sunny ber mig om ursäkt så lovar jag att symboliskt ta henne i hand. Jag kan också lova att väga mina ord på guldvåg i kommande debatter i ämnet, eftersom ämnet är så laddat.
Inlägg #107: Postat: 2007-01-23 17:05:00
Sunny
Jan E: Jag satte mig faktiskt här för att skriva hur ledsen jag är ifall du tar detta som en häxprocess o berätta att du har ett majl att vänta dig men ändrade mig när jag såg dina nya alster. Du är inte ledsen.Du vill inte ens lämna en adress dit jag kunde majlat brevet jag skrivit till dig.
Jag gör helt rätt som inte uppger mina källor till dig för allt du är ute efter är att kränka o skada.
Inlägg #108: Postat: 2007-01-23 17:08:00
Sunny
Det enda jag nu är uppriktigt ledsen över är att jag tog upp detta här.
Med hänsyn till de andra som skriver här.Från min sida är debatten slut här nu.
Vill du ha annat svar får du liksom CMO lämna en adress.
Inlägg #109: Postat: 2007-01-23 17:20:00
Janne B
106 Jan e/ Jag konflikthämmad. Ja alldeles säkert för jag har aldrig sett att långt utdragna konflikter någonsin slutat bra. Konflikter är naturliga men måste avrundas på ett tidigt stadium innan svåra skador uppstår. I yngre dagar slog jag folk blodiga vid behov...
Inlägg #110: Postat: 2007-01-23 17:31:00
Jan E
Sunny, du måste förstå att det inte hjälper om jag via ett privat mejl från dig får veta att du farit med osanning. Ingen här som har kunnat läsa dina anklagelser mot mig får ju då veta det. En öppen anklagelse måste ju följas av en lika öppen dementi. Det är väl rätt logiskt, eller hur? Vad är det som får dig att tro att jag vill kränka och skada? Det vill jag absolut inte!
Inlägg #111: Postat: 2007-01-23 17:32:00
Jan E
En av hörnstenarna i vårt rättssamhälle är att den anklagade får veta vad han eller hon är anklagad för och bevis däröver. Om det inte kan uppfyllas så ska den anklagade frikännas. Det är vad jag begär av dig. Också rätt logiskt, eller hur? Annars skulle din anklagelse ligga som en surdeg över oss för jämnan och det vore inte vidare kul varken för dig eller mig.
Inlägg #112: Postat: 2007-01-23 17:35:00
Jan E
Janne, jag har sett tillräckligt med konflikter som övergår i surdegar för att kunna säga att det inte är nåt bra alternativ.
Inlägg #113: Postat: 2007-01-23 18:12:00
Sunny
101 Jag tror gärna att du vill pressa mig att lämna ut mina privatmajl här men de må vara anonyma för alla andra: den som skrivit till de här tjejerna vet ju precis vilka de är.
Ditt mail ligger här o väntar till du blir intesserad.
Inlägg #114: Postat: 2007-01-23 18:42:00
Janne B
112 jan e/ Att vara socialarbetare är att nästan dagligen jobba med konflikthantering. Bryter man inte en olycklig utveckling så kan man hitta folk upphängda eller på botten av en sjö osv. Men jag respekterar dina erfarenheter och åsikter. Fast jag inte ens vet vad du heter!
Inlägg #115: Postat: 2007-01-23 19:10:00
GunnarL
Jan E, Jag är oerhört ledsen att mitt inlägg satte igång den här sjuka debatten igen! Men bakgrunden är att Du först var inne på någon tråd och ondgjorde Dig över att "vuxna människor kan ägna tid åt att skriva så mycket dumheter....Suck!" Tyvärr hittar jag inte den kommentaren, eftersom de gjort om rutinerna på Sourze. Men något i det stilen var det.
Inlägg #116: Postat: 2007-01-23 19:13:00
GunnarL
f/ Någon dag senare får man höra att man är "omogen, lever ett torftigt liv och skriver som ren sysselsättningsterapi". Tror fan att man blir arg - speciellt som Du inte deltog i diskussionen utan bara hoppade in i syfte att provocera! Men jag ville definitivt inte att det skulle ta sig såna här sjuka proportioner.
Inlägg #117: Postat: 2007-01-23 19:15:00
GunnarL
f/ Jag har alltid haft full respekt för Dig som debattör och även om vi kan tillåta oss att vara lite elaka mot varandra i debatten så har ju det här spårat ur fullständigt. Jag beklagar än en gång - det var verkligen inte min mening!
Inlägg #118: Postat: 2007-01-23 23:39:00
Jan E
Tack Gunnar, jag önskar också att jag hade denna debatt ogjord. Jag hade först tänkt gå in och kommentera Eriks artikel men tappade sugen när jag läste alla invektiv och slängar. Och så klagade jag i stället på debattens låga nivå. Men jag skulle inte ha nämnt dig vid namn, det var inte specifikt dig jag var ute efter. Jag bara klagade rent allmänt.
Inlägg #119: Postat: 2007-01-23 23:39:00
Jan E
Och så drar du upp det här med Sunny. Som jag hade försökt glömma, men som jag naturligtvis inte hade glömt. Det låg och skavde. Suck.
Inlägg #120: Postat: 2007-01-23 23:40:00
Jan E
Och du Gunnar, powerwalking är inte så märkvärdigt som det låter, det betyder bara rejäl promenad i snabb takt. Men jag håller med om att man bör använda svenska ord.
Showing page 6 of 7: 1  2  3  4  5  6  7
Laddar...