Inlägg #21: Postat: 2007-01-21 01:27:00
|
Jan E |
Fascinerande! Undrar just vilka böjelser deltagarna i denna ”diskussion” får utlopp för? Flykt från ett ännu mer torftigt liv än kommentarerna ger utryck för gissar jag. Nån slags sysselsättningsterapi, ty nåt annat kan det knappast vara fråga om av debattnivån att döma. Gunnar, jag trodde du var en mogen man?
|
|
Inlägg #22: Postat: 2007-01-21 01:41:00
|
CMO |
Oh, oobee doo
Jag vill va som du Jan E
Jag vill gå som du
jag vill se ut som du
Det förstår du nuu-u-u
Vill inte längra apa mig
Oh, oobee doo
Vill lära mig bli en mogen man som du -u-u
Oh, oobee doo be doo
|
|
Inlägg #23: Postat: 2007-01-21 11:50:00
|
Franklin |
När fjanten från Timbro som ett tag försökte se ut som Legolas i sagan om ringen var moderator under Svenska Handelskammarens 100-årsfirande i New York fick han förmodligen en ordentlig chock när en av de mycket meriterade och kunniga professorerna som föreläste HYLLADE den skandinaviska modellen med höga skatter.
|
|
Inlägg #24: Postat: 2007-01-21 11:50:00
|
Franklin |
I ett stort antal jämförelser låg Sverige och norden i den absoluta toppen när det gällde ekonomisk tillväxt, rättvis fördelning av tillgångar, sysselsättningsgrad, kvalitet på sjukvård, utbildningsgrad och så vidare.
|
|
Inlägg #25: Postat: 2007-01-21 11:51:00
|
Franklin |
Under föreläsningen sa han flera gånger att vi inte skulle lyssna på dom som förespråkade sänkta skatter eftersom det skulle leda till stora FÖRSÄMRINGAR. Men trots att FAKTA finns att tillgå, svart på vitt, försöker ändå vissa få oss att gå på myten om att sänkta skatter skulle vara något bra. Jag undrar ärligt talat vad dessa individer har för agenda? Mer makt och pengar till sig själva är förmodligen svaret. Eller också är de bara fullständiga jubelidioter, som CMO.
|
|
Inlägg #26: Postat: 2007-01-21 11:54:00
|
Franklin |
Men det är klart. Låt oss försämra för den stora massan. Skär ner på vår välfärd och trygghet. Sparka arbetslösa och sjuka rakt i käften. Omfördela pengarna till de som redan har. Frånta medborgarna kontrollen över samhällets vitala organ. Frigör, privatisera och sälj ut. Låt oss kliva rakt ner i kapitalismens stora trut. Ta hissen rätt ner i helvetet. Det är uppenbarligen tidens melodi. Den hjärndöda Timbrohögern har segrat.
|
|
Inlägg #27: Postat: 2007-01-21 16:48:00
|
GunnarL |
21/ Jan E, jag är fullständigt övertygad om att jag är betydligt mer mogen än Du och också lever ett mindre torftigt liv! Håll Dig till prostitutionsbloggarna och lägg Dig inte i en diskussion som rör ekonomi och politik mellan distingerade gentlemän!
|
|
Inlägg #28: Postat: 2007-01-21 16:49:00
|
GunnarL |
22/ Tjusigt CMO - och jag fattar ironin!
|
|
Inlägg #29: Postat: 2007-01-21 22:13:00
|
Jan E |
Visst Gunnar, i helgen har jag ägnat mig åt så torftiga sysselsättningar som teaterbesök, powerwalking runt Djurgården, bio, middag hos vänner samt spelat blues till kl 3 på natten. Jättetorftigt. Medan du idkat intellektuell gyttjebrottning på Sourze. Lyllo ;- Och du Gunnar, kan inte du upplysa mig om vad en prostitutionsblogg är?
|
|
Inlägg #30: Postat: 2007-01-22 05:49:00
|
CMO |
79/ Dina vänner och bekanta har vår medkänsla. För du är väl lika dryg och odräglig irl får man förmoda...?
|
|
Inlägg #31: Postat: 2007-01-22 17:25:00
|
Jan E |
30/ Jag lovar att framföra ert deltagande! Men om du ursäktar så ställde jag en fråga till Gunnar.
|
|
Inlägg #32: Postat: 2007-01-22 18:13:00
|
CMO |
31/ Oh la la..pardonnez moi!
|
|
Inlägg #33: Postat: 2007-01-22 18:28:00
|
GunnarL |
29/ Jaså Du Jan E, Du har varit på teatern och dessutom sysslat med POWERWALKING ! - det var inte illa! Tjusigt värre faktiskt! Själv har jag nöjt mig med att ta långa promenader inte alls lika tjusigt som POWERWALKING, tittat på TV och älskat med min hustru högkvalitativt. Gyttjan på Sourze var ju i alla fall inte djupare än att Du lyckades sticka in trynet här också då och då!
|
|
Inlägg #34: Postat: 2007-01-22 18:31:00
|
GunnarL |
f/ Jag har ingen aning om vad en prostitutionsblogg är - jag trodde att Du var expert på sådant. Enligt Sunny är Du ju ute på nätet och har synpunkter på horornas verksamhet. Själv tycker jag att ett sådant beteende tyder på ett omoget och torftigt känsloliv - men jag kanske har fel. Jag sysslar ju inte med POWERWALKING utan går bara vanliga promenader med eller utan stavar, vilket naturligtvis är betydligt torftigare och mer omoget!
|
|
Inlägg #35: Postat: 2007-01-22 19:53:00
|
Jan E |
”Enligt S----”, det är just det som är problemet Gunnar. Du vidarebefordrar en lögn och därmed drar du ner dig i gyttjan nåt alldeles oerhört. Inser du inte det? Att du hoppar på mig för mina åsikter är helt OK, men att du som den värsta sladderkärring medverkar till att sprida illasinnat skvaller är bedrövligt.
|
|
Inlägg #36: Postat: 2007-01-22 20:59:00
|
GunnarL |
35/ Jan E, jag har varit närvarande på Sourze i två år nu och säga vad man vill om Sunny, så har jag aldrig uppfattat henne, vare sig som lögnaktig eller sladdrig. Så jag tror betydligt mer på henne än vad jag tror på Dig! Anledningen till hela det här meningsutbytet är att Du i en för Dig normalt arrogant och självbelåten stil stack in trynet och började förolämpa mig! Den som gör det får nog räkna med lite mothugg! Så Du har ingen anledning att känna Dig kränkt!
|
|
Inlägg #37: Postat: 2007-01-22 21:03:00
|
GunnarL |
f/ Däremot så tycker jag att jag har rätt att vara förbannad! Så vad mig anbelangar kan Du helt enkelt fara åt helvete eller kan Du ju gå ut och gå lite POWERWALK! Det låter ju så tjusigt! Själv har jag nöjt mig med en promenad i kväll också....
|
|
Inlägg #38: Postat: 2007-01-22 21:40:00
|
Janne B |
36 GunnarL/ Vi har samma uppfattning om Sunny. Ärligare och rakare människa är svår att hitta.Hon lämnar ut sig kanske för mkt ibland. Människor som svikit henne tar hon emot igen. Sådant orkar inte alltid jag, Hon har unika erfarenheter om samhällets olika sidor. Hon ställer upp och stöttar folk tills hon själv är alldeles utpumpad. Säger Jan f.d. diakon mm
|
|
Inlägg #39: Postat: 2007-01-22 21:44:00
|
Mats TCM |
Och jag har till och med träffat henne! Oh snart en gång till! Hon är jävla schysst! Gula saker fick jag också!
|
|
Inlägg #40: Postat: 2007-01-22 21:57:00
|
Mats TCM |
38 Jaså, jag trodde diakoner kristna alltid förlät. Gjorde inte Jesus det?
|
|