Inlägg #41: Postat: 2007-01-22 22:10:00
|
peter_ |
38. Janne, du verkar vara av bra virke du med. Jag har sett ert tålamod prövas långt bortom min bristningsgräns av meningslösa provokationer. Ni har valt att vara tålmodiga. Starkt jobbat.
|
|
Inlägg #42: Postat: 2007-01-22 22:18:00
|
Mats TCM |
41 Peter! Jag upplever mig själv som en av de få som inte skriver om Linda Rosing och sånt dret. Jag har skrivit mycket om hemlöshet t.ex men ingen bryr sig. Var får du meningslösa provokationer ifrån? Jag har lagt ut en mängd vetenskapliga synpunkter referenser på hur fattigdom & hemlöshet skall motverkas. Ingen svarade! Ibland så verkar det krävas provokationer på detta forum för att någon skall svara!
|
|
Inlägg #43: Postat: 2007-01-22 22:21:00
|
Mats TCM |
Jag lämnade ut mig själv precis som Sunny brukar göra, hur jag som tonåring försökte ta mitt liv genom att svältas mig till döds. Hela denna historia hur en 16-åring försöker dö av svält kallades för pladder av någon. Jag försökte bara redogöra för någonting väldigt tragiskt. Men visst, Linda Rosing är väl intressantare. Och sexigare med!
|
|
Inlägg #44: Postat: 2007-01-22 22:32:00
|
Sunny |
Tack Pojkar! Ni är snälla. Men jag är så trött nu.Tja ett ställe Jan E har hedrat med sin närvaro är vännen Blogge B. Jan har uttryckt medkänsla med horan Isabella som fick sin blogg avstängd när någon anmält henne: Horor ska ju inte blogga.
Den är öppen igen .Undrar vem som anmälde???
|
|
Inlägg #45: Postat: 2007-01-22 22:34:00
|
Janne B |
Mats /Du har djupt sårat en rad personer här de senaste månaderna. Har du inte förstått detta av dig själv så går det inte heller att förklara. Vi orkar inte svara på dina tirader därför att vi inte litar på dig. // Nej kristna, diakoner etc ska inte förlåta allt. Förlåtelse är en lång process. Peter har sett denna sanning.
|
|
Inlägg #46: Postat: 2007-01-22 22:35:00
|
Sunny |
Mats: Man kan visst skriva om nästan vad som helst av sina erfarenheter. Men en sak tycker jag inte om o det är när någon försöker att lägga över sitt ansvar på andra.
Begår du självmord är det ditt ansvar o ditt beslut. Att skriva som du att "hade bara någon på Sourze varit snällare så hade M inte behövt ta sitt liv "är detsammaa som grov utpressning.
|
|
Inlägg #47: Postat: 2007-01-22 22:38:00
|
Janne B |
43 Mats/ Nej du har inga likheter med Sunny då du skriver. Hon är insiktsfull.
|
|
Inlägg #48: Postat: 2007-01-22 22:39:00
|
Sunny |
Inga pengar är ju inblandade men ata försöka spela på folks känslor är lika illa ur moralask synpunkt. I synnerhet när det drabbar de som vill en väl.Du måste ju rimligen kunna inse att du sårar o att din avsikt är att såra;: varför annars fejka sin egen död så att vi ska vara ledsna?Eler känna skuld?
Du är inte utvecklingsstörd utan kan begripa detta.
|
|
Inlägg #49: Postat: 2007-01-22 22:42:00
|
Mats TCM |
Sunny! Jag har på ett öppet och ärligt sätt redogjort för mina känslor. Personligen så ifrågasätter jag varför så många skriver om Linda Rosing här, när det skrivs om henne i alla andra medier. Jag är en mycket enkel människa som bokstavligt talat lever mycket ute på gator och torg och som lever på 5 kronor om dagen. Om jag i mitt liv någongång upplevt kärlek så hade jag inte skrivit alla "tirader".
|
|
Inlägg #50: Postat: 2007-01-22 22:45:00
|
Sunny |
Jag har alltid tagit eget ansvar för mina handlingar i livet efter 14.
Att förlåta är en process där den som felat verkligen känner djup ånger.Om inte denna föresättning finns så behöver man absolut inte förlåta någon någonting.Inte som kristen.Jesus förlåter den som ångrar o bättrar sig.Hans storhet på korset där han säger "Fader förlåt dem ty de vet inte vad de gör" undestryker just detta. Att där människan inte kan förlåta kan han det eftersom han är Guds son enligt skriften.
|
|
Inlägg #51: Postat: 2007-01-22 22:46:00
|
Jan E |
Gunnar och Janne, så bara för att ni gillar Sunny så utgår ni från att hon har rätt i sina påhopp på mig? Är det så ni resonerar? När Sunny anklagar mig för att kränka prostituerade på eskortsidor så måste hon bara ha rätt? Jag gillade också Sunny förut, innan hon började ljuga om mig. Jag kräver att bli trodd när jag säger att jag aldrig någonsin lämnat en enda kommentar på en eskortsida!
|
|
Inlägg #52: Postat: 2007-01-22 22:46:00
|
Jan E |
f/ Och på vilket sätt har jag förolämpat dig Gunnar? Min inledande kommentar 21, är den en kränkning? Tycker du att den är mer kränkande n i ditt svar 27? Det är du och ingen annan som har satt igång denna idiotiska diskussion. Jag har bara försvarat mig. Det är möjligen dumt, men det är svårt att stillatigande se en massa lögner spridas.
|
|
Inlägg #53: Postat: 2007-01-22 22:47:00
|
peter_ |
42. Jodå, du har skrivit en del bra saker och jag tvivlar inte på att du har mycket bra att säga och kan säga det bra. Dock har du hållit på med en del annat också, som Janne och Sunny beskriver ovan, och det kommer nog att påverka ditt anseende ett tag. Det går att reparera om du vill.
|
|
Inlägg #54: Postat: 2007-01-22 22:47:00
|
Mats TCM |
Jag har t.ex hjälpt en tjej ut ur prostitution. Vad får jag för det? Ingenting! Jag vill inte ha något heller. Jag hjälper hemlösa så gott det går, trots att jag själv lever i misär. Jag tillhör INTE den skara människor som reser mig upp när en hemlös sätter sig bredvid i tunnelbanan. Många människor skrattar när de ser en hemlös & utslagen människa. Det gör inte jag. Jag är nog den enda här inne som faktiskt är ute och praktiskt hjälper fattigt folk!
|
|
Inlägg #55: Postat: 2007-01-22 22:50:00
|
Sunny |
Jan E. Måste jag nu börja lägga ut dina repliker igen? Sluta tramsa: jag kan till o med lägga ut vad flickorna skriver om dig sinsemellan ifall du nu vill det men det är jag nog för snäll för?Inser du verkligen inte att dina inlägg på en sida snabbt gåpr vidare till samtliga sidor med en varning?I så fall är du naivare än jag trodde om dig?
|
|
Inlägg #56: Postat: 2007-01-22 22:52:00
|
Mats TCM |
53 Det är möjligt att kvaliten på mina kommentarer är av skiftande art. Det kan jag gå med på. Ofta är det dagsformen som ger ett sådant utfall, huruvida det blir bra eller bara skräp. 50 Sunny! Du kanske är en ovanligt stark människa, vad vet jag. Men nu är det ju funtat på det viset att alla inte riktigt kan ta ansvar alltid. Därför så har vi instiftat något som heter välfärd. Jag gillar välfärd för jag vill att människor skall ha det bra i situationer då de inte förmår ta sitt eget ansvar.
|
|
Inlägg #57: Postat: 2007-01-22 22:54:00
|
Sunny |
O snälla Jan E: Försök att få in i din skalle att det INTE var JAG som hittade dig på de där sidorna o att det var Flickorna DÄR som gett dig omdömmet "äcklet." Inte jag. När jag fick titta igenom persongalleriet i en dator i Malmö på min resa fanns du där. Listad av flera flickor. En var så terrad att hon inte orkade gå ut.
Att du var Jan E härifrån var ju en slump: världen är liten o den världen är tajt.
|
|
Inlägg #58: Postat: 2007-01-22 22:56:00
|
Jan E |
55/ Gör det Sunny, jag har begärt det hela tiden! Jag vill se bevisen.
|
|
Inlägg #60: Postat: 2007-01-22 22:58:00
|
Jan E |
Anledningen till att hennes blogg stängdes ner tillfälligt var att en tjej som kallar sig Jonna hade anmält den. Detta skriver Isabella utförligt om. Men det hindrar alltså inte Sunny från att insinuera att det var jag! Du får faktiskt skärpa dig Sunny!
|
|
Inlägg #59: Postat: 2007-01-22 22:58:00
|
Jan E |
f/ Och så har du blandat ihop Blogge Bloggelito med Louise Persson. Hos Louise skrev jag så här apropå Isabellas blogg som blev stängd: ”Även om jag finner Isabellas verksamhet tveksam av många skäl så är jag bestört över att hennes blogg blivit nedsläckt. Hon har naturligtvis all rätt att propagera för sitt yrke så länge hon inte kränker någon. Sen måste jag också erkänna att hon har en av de layoutmässigt snyggaste bloggarna”. Är det att kränka prostituerade Sunny?
|
|