Hur ska jag övertygas att fortsätta rösta vänster?

Showing page 1 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #1: Postat: 2005-12-07 14:31:00
AlfVerner
Vänstern arbetar i motsatt riktning och vill behålla beslutskraften inom de demokratiska ramarna. DET är valet. Det tredje alternativet är att tappa tron helt och invänta the big bang, d v s avstå sin demokratiska skyldighet, till förmån för den anarki som blir följden av pyramidspelen.
Inlägg #2: Postat: 2005-12-07 15:09:00
AlfVerner
Jag ska ge dig ett konkret exempel. Ingen i Sverige ville privatisera elmarknaden, Ingen vill sitta och välja och ingen vill lyssna på marknadsdravell om "billig el".
Inlägg #3: Postat: 2005-12-07 15:11:00
AlfVerner
ÄNDÅ privatiseras elmarknaden. Priserna STIGER, vilket alla visste och psykopaterna förklarar det med att svenskarna ÄNDÅ har bland det billigaste priset i Europa...och strax kommer informationerna om bonusavtalen, som nu också blir en ny del som ska finansieras av elkunderna.
Inlägg #4: Postat: 2005-12-07 15:13:00
AlfVerner
Så kommer då Tysken och lägger bud på den svenska elen, d v s Tysken tar över och kontrollerar priserna på den svenska elen, d v s den el som våra exportföretag är så beroende av. Jag menar nu när Europa är återuppbyggt så behöver Sverige en exportfördel för att pridukterna ska kunna nå Europa...
Inlägg #5: Postat: 2005-12-07 15:15:00
AlfVerner
BILLIG EL är svaret!! Med billig el kan Sverige fortsätta spela roll, med utlandsägd el, säljs elen till högstbjudande, det vill inte svensk industri som arbetar MOT en upphandling.
Inlägg #6: Postat: 2005-12-07 15:17:00
AlfVerner
Så vad har vi fått?? El som genererar ÖVER-vinster till privatpersoner kunde tidigare delfinansiera offentlig sektor, privatkunder som är vansinniga över att tvingas lägga tid på val där avtal inte kan jämföras och en industri som darrar inför risken att marknadspriserna ska slå igenom fullt ut.
Inlägg #7: Postat: 2005-12-07 15:20:00
AlfVerner
Demokratin är satt ur spel, makten överflyttad till elbolagen och kon slaktad av die socialdemokratische partei Schweden, av Göran Persson, den enskilt största demontören av den svenska välfärdsstaten, ne politisk katastrof, en monstervåg som byggt upp sig själv genom att ta makten från alla småvågorna runt omkring.
Inlägg #8: Postat: 2005-12-07 15:22:00
AlfVerner
Vänstern har stora brister personellt, men denna gång MÅSTE vi bara rösta ideologiskt.
Inlägg #9: Postat: 2005-12-07 15:32:00
CMO
Har inte svenska folket en demokratisk rättighet att sälja sina tillgångar till dem det behagar?
Inlägg #10: Postat: 2005-12-07 15:32:00
AlfVerner
Sen är jag helt övertygad om att Göran Persson drar före nästa val. Sen han initierat debatten om 70 års pensionsålder och efter att ha avdemokratiserat hela samhället till förmån för sig själv, så tackar han för fläsket och börjar odla vildsvin och kantareller som 55-årig pensionär och tillsammans med frun som lever gott på 25 alkoholistmiljoner. GP har flyttat in politiken på en skitig bakgata och flyr i hast i den väntande limousinen. Svårsmält.
Inlägg #11: Postat: 2005-12-07 15:35:00
AlfVerner
9>Nu är det inte så enkelt. Alla förstår inte vidden av att såga av den gren man sitter på, alla förstår inte att mjölk inte längre kan levereras när kon är slaktad. Det är därför vi lägger ett extra ansvar på dom som förvaltar "folkets vilja".
Inlägg #12: Postat: 2005-12-07 15:37:00
AlfVerner
En del förtår det inte ens när det är gjort, utan sitter nerkylda och spyr upp sin galla under upptining vid något element på någon tågstation någonstans i Sverige klockan 5 på morgonen då stationen öppnar.
Inlägg #13: Postat: 2005-12-07 15:40:00
AlfVerner
9>Det är en demokratisk skyldighet för en riksdag och regering att försvara HELA landets intresse. Det är skandalöst hur psykopaternas representarnter lobbyisterna får härja omkring och driva fram den odemokratiska utvecklingen.
Inlägg #14: Postat: 2005-12-07 15:45:00
Janne B
Hejsan Alf/ I dag förstår jag nästan allt du skriver, så jag behöver inte känna mig dum. Men du är sorgsen över att det finns olämpliga personer i V_s styrelse. Jag har sett massor av inkompetenta ja enfaldiga människor i de offentliga styrelserummen. De har tillsats genom demokratiska val och ska förvalta demokratin vidare i socialnämnden och kommunala bolag.
Inlägg #15: Postat: 2005-12-07 15:46:00
AlfVerner
...och inte fan delar Göran Persson en upphittad fimp med uteliggare Lars, vars hygieniska omständigheter upphörde fungera när han slängdes ut från mentalsjukhuset. Nej, lille Göran vill ha gorgonzolainbakad oxfilé på fröken Kinneviks bekostnad, varefter han hyr ut det nerlagda mentalsjukhuset till subventionerat pris så att lilla frökan kan "skapa jobb".
Inlägg #16: Postat: 2005-12-07 15:46:00
west-d
Alfvener nr 13. Vem menar du är psykopater?
Inlägg #17: Postat: 2005-12-07 15:48:00
Janne B
Men detta att de företräder stat eller kommun gör inte dessa styrelsemnänniskor klokare, kunnigare osv.De begriper inte ens att de i första hand ska företräda försvara den enskilde individen./ Skillnaden på de personer som sitter i styrelsen för Privatbolaget och de som sitter i styrelsen för Kommunala Elverket, går inte att se snart."Jag har en dröm" att alla offentliga tjänare skulle vara mer demokratiska, humanistiska ,miljövärnare mm.Men jag kan inte se att det är så. Kan du det AlfV.?
Inlägg #18: Postat: 2005-12-07 15:52:00
AlfVerner
14>Förstår du beslutet med elbolagen? förstår du varför CMO INTE hakar på den demokratiska aspekten, d v s att besluten om elen flyttade från statskontrollerat till bolagskontrollerat? VILLE "svenska folket" sälja, som CMO hävdar, eller blev man förda bakom ljuset av en förljugen regering?
Inlägg #19: Postat: 2005-12-07 15:53:00
CMO
Så din definition av "hela landets intresse" är per definition mer demokratisk än demokratiskt fattade beslut. Demokratin har alltså ett ideologiskt innehåll enligt dig? Höga skatter och allmän välfärd och nationalsering av viktiga industrigrenar är t.ex mer "demokratiskt" än nyliberalism oavsett hur röstrerna utfaller i ett val?
Inlägg #20: Postat: 2005-12-07 15:54:00
Janne B
Alf Låt oss inte ge upp hoppet om dem som "förvaltar folkets vilja" som du skriver.Men det finns dagar då jag blir förtvivlad över all vanskötsel. När socialpengar som är avsedda att hjälpa folk i stället stjälper folk./ Göteborgs Stadsrevisorer skrev i går att stadens olika åtgärder skapar bostadslöshet, fattigdom, utslagning etc.Socialtjänstlagens paragraf om människors ovillkorliga rätt till bostad tillämpas inte i Göteborg säger revisorerna till Göteborgsposten. Läs GP.se.
Showing page 1 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...