Hur ska jag övertygas att fortsätta rösta vänster?

Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Inlägg #61: Postat: 2005-12-08 11:35:00
El Guatusi
/58 Forsok respektera ordens verkliga innebord. "Totalitar" innebar att regimen impregnerar varje "por" av samhallet, att inget lamnas utanfor du vagar inte tala oppet ens med dina familjemedlemmar, att INGEN faktisk eller potentiell opposition tolereras osv osv. Anser du detta passa in pa Sverige 2005?
Inlägg #62: Postat: 2005-12-08 11:59:00
Leif-Arne
61 Desvärre är detta ett av alltför många exempel på hur man använder ord mer utifrån retorik i stället för semantik. Vi skall vara rädda om orden.
Inlägg #63: Postat: 2005-12-08 12:14:00
El Guatusi
62/ Ja, det har ar ju ett debattforum och inte ett agitationsforum, sa det ar faktiskt viktigt att inte varje debattor har en "privat uppfattning" om vad vissa ord betyder. Vin bor kallas vin och vatten vatten om inte diskussionen ska bli kaos.
Inlägg #64: Postat: 2005-12-08 12:32:00
AlfVerner
60>Det finns ingen "styrelseform" som kan förhindra förekomsten av mentalsjukdom, men det finns styrelseformer som kan erbjuda vård och omsorg, mat och tak över huvudet. Det fanns i en tid när jag växte upp och i ett samhälle som tog ansvar för medborgarna. Göran Persson har demonterat det samhället.
Inlägg #65: Postat: 2005-12-08 12:38:00
AlfVerner
61>Det är hela tiden en fråga om nivåer och Tsunamin visade vilken totalitär ledare Göran Persson är. På samma sätt som demokratin är graderad, så är den totalitära staten det och GP:s maktanbitioner, hybris etc. skiljer sig inte från Saddam Husseins rent personlighetsmässigt. Det är bara samhällstraditionen som skiljer uttryckssättet.
Inlägg #66: Postat: 2005-12-08 12:40:00
AlfVerner
Så när jag såg de gigantiska monumenten över Saddam rivas ner av den ursinniga befolkningen måhända regisserat av USA och den väldige kolossen damma i backen, så såg jag Göran Persson falla, tungt och välförtjänt.
Inlägg #67: Postat: 2005-12-08 12:44:00
AlfVerner
Så El Guatusi, då må romantisera hur mycket du vill över denne härskare och du får ha vilka referenser du vill, men du ska framförallt berätta för mig hur stor del av Sveriges befolkning som VERKLIGEN står bakom de sinnesslöa privatiseringar som demonterar landet!?
Inlägg #68: Postat: 2005-12-08 12:47:00
AlfVerner
Och du ska vidare berätta för mig om den galopperande förekomsten av bonus- och fallskärmsavtal, hur detta bygger samhällsekonomi och hur en människa fungerar inne i sitt huvud som bara har mage att ta emot 25 miljoner i ett pensionsavtal? Hur kunde det solidariska samhället förändras till ett pyramidsamhälle för psykopater?
Inlägg #69: Postat: 2005-12-08 12:48:00
AlfVerner
Den parlamentarism som inte kan försvara demokratin har spelat ut sin roll och måste ersättas.
Inlägg #70: Postat: 2005-12-08 12:57:00
AlfVerner
Det är förresten en stor skandal att rikta blickarna mot Laila Freivalds, en människa i tvångströja och igenklistrad käft som naturligtvis fått en direkt order från härskaren själv att ligga lågt tills han själv uppgraderats. Den socialdemoktratiska interndiktaturen är ju som öppen bok...Vad är man rädd för? Är det att Persson skulle dra med sig för många i fallat? Är han upphakad i för många??
Inlägg #71: Postat: 2005-12-08 13:32:00
El Guatusi
/64 Visst, det har du ratt i. Men det ar naturligtvis en politisk fraga: du vinner inget val pa att lova battre psykvard - daremot kan du mkt val gora det om du lovar att inte rora bidragssystemet. De som rosat ma inse att detta ar fel, men var och en star sig sjalv narmast och "egenintresset ljuger aldrig" som man brukar saga.
Inlägg #72: Postat: 2005-12-08 13:34:00
El Guatusi
Alf: eftersom din uppfattning om vad en "totalitar ledare" ar skiljer sig fran den man vanligtvis anvander bor du definiera vad du lagger i uttrycket, annars blir diskussionen ytterst forvirrad.
Inlägg #73: Postat: 2005-12-08 13:35:00
El Guatusi
rattelse: sig fran den betydelse man vanligtvis anvander
Inlägg #74: Postat: 2005-12-08 17:46:00
AlfVerner
71>Istället för att ta ledaransvar och utbilda medborgarna i EN gemensam skola 1-9, så har Perssons populism visat vägen och skördat korta kalorier. Att han är "skicklig" som politiker betyder i det här sammanhanget att han är en duktig populist. Det är inte politik utan populism han ägnar sig åt, med i första hand siktet inställt på medelklass och uppåt.
Inlägg #75: Postat: 2005-12-08 17:51:00
AlfVerner
"Chefen" är totalitär, "Ledaren" är demokratisk. Göran Persson är chef och inget annat och det är just bristen på ledarskap som avslöjas i Tsunamin. Hade det inte varit för Anna Lind, så hade vi haft svensk trupp i Irak för att tillfredsställa Perssons hybris och jakt på internationellt strålkastarljus. Svérige behöver LEDNING, därför måste "regeringen Persson" falla.
Inlägg #76: Postat: 2005-12-08 17:59:00
AlfVerner
Sen vill jag ha ett svar, från alla som förväntas bli respekterade i den fortsatta debatten: Vem i ville privatisera landets energiförsörjning. Det var inte medborgarna och det var inte exportindustrin. VEM I HELVETE VAR DET?????
Inlägg #77: Postat: 2005-12-08 18:04:00
AlfVerner
Det kanske är så att kraftidioterna på den ideologiska "tankesmedjan" Timbro är lika med "demokrati"???Eller att Göran Perssons EU-presidentambitioner var så starka att han tvunget ville vara bäst i klassen, så att vi nu befinner oss i ett läge Sverige snart är det enda nettobetalande land som följer EU-besluten, där stormakterna skrattar resten rakt upp i ansiktet när man spräcker det ena målet efter det andra och avstår med samma leende att betala de stipulerade böterna.
Inlägg #78: Postat: 2005-12-08 18:05:00
AlfVerner
...så VEM I HELVETE VILLE PRIVATISERA DEN SVENSKA ENERGIN? Jag har inte träffat någon hittills och jag träffar många, det ska ni veta.
Inlägg #79: Postat: 2005-12-08 21:11:00
Jan E
Med den debattstil du har och med den vokabulär du använder dig av så ska du inte kräva ett förbannat dugg av dina meddebattörer. Förväntas bli respekterade? Av vem? Och sluta gödsla med versaler, vi vet redan att du är förbannad till vansinnets gräns.
Inlägg #80: Postat: 2005-12-08 21:32:00
GunnarL
AlfV, Jag instämmer med Jan E här. Din debattstil är inte bara gapig utan präglas också av ett stort mått av okunnighet. Vem har privatiserat energisektorn? Såvitt jag vet är det största bolaget - Vattenfall - till 100 ägt av staten. Sydkraft har alltid varit privatägt.
Showing page 4 of 6: 1  2  3  4  5  6
Laddar...