Inlägg #1: Postat: 2005-10-03 18:07:00
|
steno |
Har du kollat dig själv i spegeln. Vikten efter 30 brukar ökaminst ett kilo om året. Min erfarenhet om båtarna att de flesta är medelålders eller äldre. Så mångha unga tjejer brukar där inte vara. Passagerarna representerar nog inte det typiska svenska klientelet. Fast skräpmaten måste naturligtvis fastna någonstans
|
|
Inlägg #2: Postat: 2005-10-03 18:11:00
|
Shakti |
AAAhahahahahaaa!!!! Det här är ju otroligt roligt! Billy har åkt Ålandsfärja och tänker sig ha sett ett genomsnitt av befolkningen. Jag har nog själv aldrig sett en man på finlandskryssning som jag skulle velat ha närmare än tio meter...
|
|
Inlägg #3: Postat: 2005-10-03 18:22:00
|
CMO |
Förslag till alternativ rubrik: "I HUVET PÅ EN GAMMAL GUBBE"
|
|
Inlägg #4: Postat: 2005-10-03 18:51:00
|
svedan |
Skrattar högt. Självklart så har han sett medelsnittet av svenska tjejer om han har sett ca 1000. Så jävligt kan det väl inte ha varit att fetmaklubben hade årsmöte på båten just den helgen. Vi har blivit tjockare. Och ja, det beror mycket på att det gått troll i att man inte ska se ut som skönhetsidealen i media. Ät och se glad ut, må som en skit inuti och se för jävla taskig ut i kjol, det är nog ett litet motto.
Sen ÄR det fan ta mig knepigt folk på de där fyllebåtarna.
|
|
Inlägg #5: Postat: 2005-10-03 18:56:00
|
Janne B |
Om det är så att raggningskulturen har minskat så tack god Gud för det. Kvinnor har ett annat värde än att vara ombekt för mäns sexlusta och vice versa.I yngre dagar undvek jag alltid glamorösa damer för med de andra fick jag ofta fina pratstunder. Kvinnor som litar på sitt ego, sin begåvning, har sin tro osv har gett mig mycket genom livet. Tack ska ni ha.
|
|
Inlägg #6: Postat: 2005-10-03 19:14:00
|
Åke Holm |
Billy... var det möjligen Ånedinlinjen du åkte med? ;-
|
|
Inlägg #7: Postat: 2005-10-03 19:38:00
|
Unto S |
Ja-ja, Billy Butt! Du såg inte alla, du såg inte min syster som var på dansgolvet på Ålandsbåten. Hon är smal, vacker, ser ut som en madonna och dansar som en ängel. I oktober fyller hon 74 år. Grattis syrran! Har sett Anna Ekelund i tv-programmet Debatt, Markus Hankins som också är en bekant Sourzeskribent tillhörde motståndarsidan, var annars. Jag får säga att min syster, trots åldern, är vackrare och bättre klädd än Anna Ekelund. Att du inte föreslår att hon skönhetsopererar sin mun.
|
|
Inlägg #8: Postat: 2005-10-03 20:11:00
|
suzanne |
Billy, nu har ju jag inte sett dej på flera år, men sist var du en liten rund farbror som raggade med löften, det funkade, det var inte ditt fel det var dumma brudars.min åsikt.om alla damer är fula o feta nu så beror det på mer än heltidsjobb, vi är trötta och vi får inte den uppvaktning vi behöver! jag är inte vacker men jag känner att jag är ren,fräsch, intelligent och kan le!
|
|
Inlägg #9: Postat: 2005-10-03 20:13:00
|
suzanne |
men jag håller med dej om finland och båtar, jag själv undviker båtar och miljö med för mycket fylla.varför heter det finlandsbåtarna och inte svreige båtarna? dom går ju åt bägge hållen :
|
|
Inlägg #10: Postat: 2005-10-03 20:17:00
|
cleo |
Amen!
Varför är det inge som håller med honom??
Tänkte faktist själva på det idag när jag satt i bussen..
alla respect för att människor kan klädda sig som dom vill..men come on...hälften har jeansen som hänger på deras höfterna som en potatissäck..
mycket svart och otroligt äckligt smink..trasiga skor..och en blick som säger vad vill du din dumma bimbo..bara far att jag VET hur man kan klädda sig som en KVINNA..fyyyyy svenska brudar! Cleo.
|
|
Inlägg #11: Postat: 2005-10-04 01:07:00
|
Marius |
En fundering - har man börjat kräva att människor ska vara måna om sitt utseende i allt större usträckning och i allt högre åldrar? Jag har inte tänkt på hur kvinnoroch män såg ut i Sverige för ett par seklar sedan i låt oss säga 30-40-års ålder och om det egenltigen är någon skillnad på hur människor ser ut idag.
|
|
Inlägg #12: Postat: 2005-10-04 07:21:00
|
Billy Butt |
Jag förstår hur många av er resonerar, men faktumet kvarstår att svenska kvinnor har blivit fetare, fulare och tråkigare... jag reser väldigt mycket i andra länder och jag ser skillnaderna.
|
|
Inlägg #13: Postat: 2005-10-04 09:13:00
|
Banestyrelsen |
Här i Australien ser de vita kvinnorna rent för jävliga ut. De svenska tjejerna är visserligen gnälligare och jobbigare men helt klart snyggare än de australiska, och generellt även mer allmänbildade. Som tur är finns här många asiater, varav flertalet inte är överviktiga.
|
|
Inlägg #14: Postat: 2005-10-04 09:16:00
|
Per W |
Du börjar bli gammal, Billy.
|
|
Inlägg #15: Postat: 2005-10-04 10:25:00
|
pUs |
Haha, skön artikel. Men du får nog fundera lite över vad för sorts folk som åker på dessa kryssningar innan du drar några större slutsatser.. usch, nu var jag också generaliserande och fördomsfull. Men det är tyvärr sant. Jag vill trots allt hoppas att damerna du såg inte utgör någon bra måttstock för vår befolkning i stort.
|
|
Inlägg #16: Postat: 2005-10-04 11:19:00
|
Backman |
Det är väl ingen nyhet att fetman sprider sig i samhället.. Plufsiga tjejer, killars ölmagar bara växer och växer.. Det är en rejäl vinst att driva en pizzeria i dagens sverige..
Men det har nog inte att göra med feminism iaf... Snarare skräpmat,läsk.. Jag skulle inte vilja vara en tjej i dagens samhälle, man blir ju livrädd när man går förbi ett HM skyltfönster oh se dessa trådsmala modeller.. Inte lätt att leva upp till alla skönhetkrav..
|
|
Inlägg #17: Postat: 2005-10-04 12:44:00
|
Mysan |
Ungefär som att hitta snygga män i 40 åldern hopplöst! Det svenska ragget lever men bara för en natt.Men visst har du rätt .Det är väl bekvämlighetsfaktorn och tilgång till maten.ÄVen barn feman sprider sig.
|
|
Inlägg #18: Postat: 2005-10-04 12:44:00
|
Janne B |
Ska vi människor värdera varandra efter det yttre eller efter det inre, det är grundfrågan? Vilken människosyn har vi om vi anser att folk med idelavikt är mer värda än de som är lättare eller tyngre. Eller ligger människovärdet i längd, hudfärg, krullighet osv. Vi är ute på farliga väger om vi värderar folk efter ytligt utseende. Som kan bättras på med puder och målarfärg.
|
|
Inlägg #19: Postat: 2005-10-04 12:46:00
|
Tess |
Ett vettigt svar?..... fortsätt med musiken. Vet inte om du lägger dig på låg nivå för o provocera fram en reaktion på varför inte svenska tjejer faller dig i smaken längre.
Man kanske dras till sin flock...??
|
|
Inlägg #20: Postat: 2005-10-04 12:49:00
|
Janne B |
Är kvinnor som aldrig sminkar sig och har sin egen kroppsmodell sämre kvinnor och människor? Massor med människor föds med handikapp som kan vanställa ansiktet och övriga kroppen. Har vi ytliga skönhetsideal så ligger dessa illa till. Hoppas vi snart når en kulturnivå då människans själsliga egenskaper kommer i focus. Jan diakon.
|
|