Den svenska kvinnan har blivit ful, fet och tråkig

Den här tråden diskuterar artikeln Den svenska kvinnan har blivit ful, fet och tråkig.
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Inlägg #21: Postat: 2005-10-04 13:49:00
Leif-Arne
Billy och Pavlovs hundar.
Pling i klockan och "alla" skäller.
Tja varför inte-, det är inte lätt att försörja sig på texter om man inte lyckas göra en och annan upprörd. Själv förundras jag över att ni går det
Inlägg #22: Postat: 2005-10-04 14:41:00
Unto S
Så är det i dessa anorexi-tider. Sätter man en mannekäng bakom en lyktstolpe så syns bara öronen. Det var annat förr i tiden när karlakarlarna gick pudrare, sminkade med en vit peruk, där hade Billy passat bra in. Eller dessa mulliga kvinnor som Giorgione målade på sin tavla ”Concert Champetre” på 1400-talet. Som är förlaga till Eduard Manets ”Le Dejeuner sur l´herbe” Frukost i det gröna som orsakade rabalder i Paris. En och annan fettvalk syns även i hans kvinnor.
Inlägg #23: Postat: 2005-10-04 17:04:00
Lena Katharina
Fantastiskt underhållande. Ungefär som när Sly envisas med att spela komedi, han inser inte själv vilket kalkonvärde han har. Samma med Butt. En korpulent B-kändis som passerat bäst-före-datum för länge sedan skriver en drapa om hur fula och feta kvinnor har blivit. Stort underhållsningsvärde :
Inlägg #24: Postat: 2005-10-04 18:42:00
El Guatusi
Billy: du bor nog fraga en sociolog varfor den kvinnliga skonheten just nu ar pa undantag i Sverige. Det yttre motsvarar ofta sjalslivet och i kristider inte nodvandigtvis ekonomiska sa marks det pa folks utseende. Tank pa de vanligtvis sa vackra och sensuella italienskorna: under terrorismens varsta ar pa 1970-talet - en krisperiod for hela det italienska samhallet -
Inlägg #25: Postat: 2005-10-04 19:13:00
Unto S
Allt fler amerikaner blir feta, meddelar SVT-text. Eftersom Billy tycker att svenska kvinnor är feta bör han göra någonting åt det och inte bara skälla. Stor del av vår nuvarande kultur kommer från USA, inkl dålig mat som orsakar fetma. Är det inte bättre att blockera USA med samma metoder som USA blockerar Kuba för att bli av med USA-kulturen i Sverige och samtidigt få tillbaka våra snygga kvinnor, som förr i tiden.
Inlägg #26: Postat: 2005-10-04 19:39:00
Robert_q
Kanon! Precis vad jag också tycker! Men du glömmer att svenska kvinnors brister inte bara är synliga på utsidan. Under döljer sig en hel generation av bortskämda divor som tror att man kan gnälla sig fram genom livet och skylla alla problem på män, ungefär som de som trodde att de skulle vinna någonting på att anklaga dig för våldtäkt.
Inlägg #27: Postat: 2005-10-04 22:52:00
Vildrosen
"normala kroppar"?? Vad är en normal kropp? Vad är det som får dej att tro att vi kvinnor är till för att behaga männen, först och främst?
/Hälsn. Subjektet Mona N.
Inlägg #28: Postat: 2005-10-05 00:17:00
SpiderJerusalem
Billy. DU är varken snygg, smal eller positivt inställd. Du ska tamigfan inte komma här och gnälla på kvinnor när du själv ser ut som en skräpmatsbehandlad långtradarchaufför.

Det var då för satans synd att det inte passar de små pojkarna att anstränga sig lite för det andra könet. Nå. Men vänta er då ingenting tillbaka. Jag föreslår att ni utvandrar någonstans där hustrumisshandel är tillåtet.
Inlägg #29: Postat: 2005-10-05 05:03:00
Claes Samson
Den slanke, spirituelle och förföriskt bildsköne herr B.Butt lyckas som vanligt provocera fram uppmärksamhet kring sin person. Allvarligt talat: är det nån som tror att han inte själv uppfattar det ironiska i sitt inlägg? Han driver naturligtvis med Sourzeläsarna.
Inlägg #30: Postat: 2005-10-05 07:19:00
Per W
Jag tycker tvärtom, Billy!
Förr blev kvinnor till tanter/gummor och män till gubbar redan i 40-50 årsåldern, korpulenta och gammalmodigt klädda.
Aldrig har de "medelåldriga" kvinnorna varit så attraktiva som nu!!
Inlägg #31: Postat: 2005-10-05 08:06:00
Mysan
Visst det finns en massa babes i innnerstan .Alla likadant klädda och smala.Det är minimikravet i dag att du SKA vara smal som kvinna.I medelåldern och efter att ha fött barn så är det nästan en omöjlig kombination oavsett om man har barn eller ej.Männen kan ju vara smala hela livet om de inte får kalaskulan som är så fult.
Inlägg #32: Postat: 2005-10-05 16:06:00
Sunny
Kan det kanske handla om BB.s egna viktproblem? En tanke bara: överföring o allt det där?
Inlägg #33: Postat: 2005-10-05 21:28:00
Mysan
Sen har jag tänkt ¨på att man ser aldrig sexiga eller snygga kvinnor i politiken eller på nobelfesten. Varför är det så?
Inlägg #34: Postat: 2005-10-07 16:12:00
Anna Drangel
Gud Billy, du slår verkligen alla rekord! Jag garvade mig igenom din text. Du pratar om att tjejerna du träffade i Sverige på 70- o 80-talet var så mycket snyggare än dom är idag...
Inlägg #35: Postat: 2005-10-07 18:51:00
MdaG
Jag vet inte hur det var på 70-80-talet, men jag tror att din negativa erfarenhet beror mer på miljön än något annat. Finland/Ålands-kryssningar förknippar jag mest med desperata medelålders människor... Jag tycker annars att vi har rätt bra utbud, iaf i min generation.
Inlägg #36: Postat: 2005-10-08 03:43:00
Elvy
Jag jobbar i en fotoaffär, och tittar därför ofta på foton, som togs för 30-40 år sedan, av den tidens svenska 20-40 åriga kvinnor och män. Och vid en jämnförelse med nytagna foton, av deras nutida svenska jämnåriga, så kan jag inte förneka, att jag tycker, att dom på dom gamla fotona, i allmänhet är vackrare, än dom på dom nytagna fotona.
Inlägg #37: Postat: 2005-10-08 19:34:00
CimEfraimsson
Gud, orkar inte ens läsa hela din artikel. Ett - Har du aldrig vart på finlandsfärja förut? det är alltid äckliga, tjocka gamla tanter som jagar lammkött där. Två - svenska kvinnor är fortfarande vackrast i världen, och det finns det otroligt många bevis på om du bara öppnar ögonen. tre - du är inte så jävla attraktiv själv.
Inlägg #38: Postat: 2005-10-08 21:57:00
H
Vi vill ju matcha dig fattar du väl...
Inlägg #39: Postat: 2005-10-14 09:19:00
Marcus
*ler* Svensken slår tillbaka med Jantelagen Billy har en poäng och vad blir svaret: "Men du då! Du ska fan inte tro att DU är något" ;- Jantelag jantelag..... tss...
Inlägg #40: Postat: 2005-10-14 16:03:00
Mysan
JOvisst babes i 20 år s åldern finns ju alltid:Men sen är det tomt på snyga kvinnor och män ju högra upp i åldern man kommer.Vem orkar eller har råd att klä sig i det senaste?
Showing page 2 of 3: 1  2  3
Laddar...