Inlägg #81: Postat: 2005-04-01 15:12:00
|
AmerikaMike |
Jag lämnar palestina frågan därhän, den hör inte riktigt hit men vänsterns intellektuella hederlighet gör det. Se den här intressanta kommentaren om den aktuella et-artikeln: Länk: spectator.se
|
|
Inlägg #82: Postat: 2005-04-01 15:13:00
|
AmerikaMike |
"etc-artikeln" ska det vara
|
|
Inlägg #83: Postat: 2005-04-01 17:14:00
|
Jan Schmidt |
Svar 81 efter kollad länk: Gud, så jävla krystat! Avvikelserna mellan Gustafssons text och texten i IRIN är för det första betydelselösa för innehållet i artikeln, för det nadra inte värre än när vilken dagstidningsjournalist som helst refererar en källa. Vad är problemet? Att Gustafsson utnämner Qushtiny till en kvinna som människor lade märke till? Eller att han inte nämner att det är Sunnimuslimer som sprider flygblad i Lathifiya? forts
|
|
Inlägg #84: Postat: 2005-04-01 17:43:00
|
Jan Schmidt |
Nej, texten i IRIN stämmer inte med Gustafssons text och det kan i och för sig bero på att att Gustafsson är en liten äcklig falsk och förfalskande vänsterjournalist, men det kan också bero på att han faktiskt inte citerar artikeln i INRI, han använder den som källa, tillsammans med andra källor HRW. Vilket kan vara förklaring till att Gustafsson kommer till något annorlunda slutsatser än författaren av IRIN-artikeln...
|
|
Inlägg #85: Postat: 2005-04-01 17:48:00
|
AmerikaMike |
När alla "små" ändringar lutar åt samma håll och när liknande ändringar görs i nästan all rapportering är det inte så krystat längre. Den största betydelsen har naturligtvis urvalet av nyheter man gör. Men det räcker tydligen inte man måste även frisera det som man tar in.
|
|
Inlägg #86: Postat: 2005-04-01 17:48:00
|
Jan Schmidt |
Forts Den som vill vara elak kan ju dessutom påpeka att författaren av artikeln på Stockholm Spectator nogsamt undviker att nämna just detta: Att Gustafsson, utöver IRIN, har Human Rights Watch som källa för sin artikel. Men så elak är väl ingen..?
|
|
Inlägg #87: Postat: 2005-04-01 17:48:00
|
AmerikaMike |
|
|
Inlägg #88: Postat: 2005-04-01 17:51:00
|
AmerikaMike |
Sv 84 är du allvarlig? Vill du ta tillbaka det där tramset?
|
|
Inlägg #89: Postat: 2005-04-01 17:52:00
|
Jan Schmidt |
Man kan undra om Mikes inlägg 81 är allvarligt menat. Är han verkligen så angelägen att visa hur erbarmligt lite högern har på fötterna när de ska kritisera vänstern? Eller är det Mikes version av ett aprilskämt? Efter en stund funderande har jag bestämt mig för det senare alternativet
|
|
Inlägg #90: Postat: 2005-04-01 18:36:00
|
Jan Schmidt |
Svar 85 och följande: Men åt vilket håll "lutar" det då, Mike? Upplys mig, jag arme stackare som tydligen är alldeles för obildad/korkad/vänstervriden stryk det som ej önskas, för jag kan ta mej fanken inte se att Gustafssons version lutar så värst mycket åt något annat håll än vad IRIN-artikeln som jag i och för sig bara läst i utdrag på Stockhom Spectator gör!? forts
|
|
Inlägg #91: Postat: 2005-04-01 18:41:00
|
Jan Schmidt |
Detta kan ju antingen bero på att jag är obildad/korkad/vänstervriden, eller på att artikeln på Stockhom Spectator och dina inlägg här är ett ovanligt elakartat utslag av högerns småsinta paranoja. Eller att du driver med mig, det är ju trots allt 1 april...
|
|
Inlägg #92: Postat: 2005-04-01 19:17:00
|
AmerikaMike |
Tja det har nog mer att göra med att du är vänstervriden än obildad och korkad. Kritiken av etc atikeln kan ses som ett isolerat fall eller som en del i ett mönster. Min eller andras kritik av vänstern vilar naturligtvis inte på något enstaka fall. Det begriper ju du också oavsett hur "obildad och korkad" du må vara ;-
|
|
Inlägg #93: Postat: 2005-04-01 19:19:00
|
AmerikaMike |
Enda anledningen till att jag refererade till "spectator" var att vi diskuterat artikeln ovan. Ett lustigt sammanträffande tyckte jag.
|
|
Inlägg #94: Postat: 2005-04-04 11:53:00
|
Jan Schmidt |
Svar 92: Eller också beror det på att artikeln på Stockholm Spectator ÄR ett ovanligt renodlat exempel på högervriden småsinthet och paranoia...:-
|
|